Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Canvia l'educació, canvia el professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A ritme de contes.
Aquest article pretén ser una mostra d'una activitat on principalment les àrees de llengua, música i plàstica s'interrelacionen, amb la qual cosa es dóna més sentit a la creació literària i musical. El fet d'escriure contes i de musicar-los de manera col·lectiva ens ajuda a reforçar el treball cooperatiu i diferents eixos transversals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viure la festa major a l'escola.
Santa Tecla a les Escoles és un projecte pedagògic que pretén acostar, des del centre educatiu, el patrimoni cultural i tradicional de la Festa Major de Tarragona als ciutadans més petits: els infants. A partir d'unes activitats concretes emmarcades dins les diferents àrees curriculars, proposa, als mestres i a les mestres, descobrir, conèixer i viure el seguici popular de Tarragona en els diferents nivells de les etapes educatives d'infantil i primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Natura, naturalment» els quatre elements.
El projecte d'escola és un tema comú, compartit per tot el centre (des d'infantil fins a cicle superior), que serà l'eix vertebrador de moltes de les experiències d'ensenyament-aprenentatge que proposem al nostre alumnat durant el curs i que ens permet generar, en els nens i les nenes, una gran motivació i implicació per part de tota la comunitat educativa (família, Administració local, etc.). L'objectiu és assolir uns continguts comuns adaptats a les necessitats i a les possibilitats de cada cicle.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un procés de creació en una aula de música de secundària.
L'experiència que exposo en aquest article va ser fruit del treball amb un grup de quart d'ESO, durant el curs 1996-1997, integrat per quinze alumnes de l'IES Miquel Tarradell, del barri del Raval de Barcelona, entre els quals, n'hi havia d'origen magribí, paquistanès, filipí, llatinoamericà i de segona i tercera generació de famílies immigrants dels anys seixanta i setanta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar en el sentit de la realitat i la mesura.
La velocitat amb què canvien les coses és un tret distintiu del temps que vivim. La societat de la informació és l'era de les imatges, del llenguatge audiovisual, d'Internet, de les xarxes de comunicació i de la globalització. Moltes han estat també les modificacions que ha experimentat l'escola des que nosaltres començàrem a estudiar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un «hidalgo» a l'aula de P3.
Tot va començar amb la tria del tema anual que hauríem de treballar a nivell de centre. Com a moltes escoles, el tema escollit per a aquest curs va ser: ½2005, Any del Llibre i la Lectura. IV Centenari de Don Quijote de la Mancha+. El tema m'agradava i m'interessava força, però el veia una mica seriós i complicat per treballar a la meva aula: un P3 bastant inquiet i xerraire, amb cinc o sis nens i nenes sense hàbits de comportament, més vuit criatures d'altres ètnies amb un coneixement nul del català i el castellà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Més que matemàtiques. El valor de la cultura d'aula.
El treball de matemàtiques es desenvolupa per mitjà de demostracions, generalitzacions, argumentacions, conjectures, etc. Però a l'hora de descriure una aula de matemàtiques, aquests elements hi aporten poca informació. Aquest escrit parla del valor de la cultura d'aula en el cas de classes on l'objectiu és ensenyar i aprendre la cultura matemàtica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Metacognició i acció tutorial al batxillerat.
El que es presenta a continuació és una experiència d'acció tutorial duta a terme amb estudiants de batxillerat que promou la metacognició i les estratègies de l'aprendre a aprendre per abordar problemes de deficiències cognitives i l'escassa autonomia intel·lectual que revelen molts dels alumnes i les alumnes que arriben en aquesta etapa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència de participació institucional.
L'experiència que es recull a continuació descriu el funcionament, el potencial i les limitacions del Consell Escolar Municipal-Consell Municipal d'Educació de Girona com a òrgan institucional de participació educativa en l'àmbit municipal, basant-se en l'experiència de setze anys de funcionament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una proposta per a la gestió dels problemes de disciplina als instituts d'educació secundària.
L'extensió de l'ensenyament obligatori fins als setze anys i el fet que, en general, tothom hagi d'assolir els mateixos objectius, aprendre el mateix i en la mateixa classe (ensenyament comprensiu) és l'origen d'una part dels problemes de comportament a què ha de fer front el professorat de secundària dins l'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els pares i les mares necessitem temps per educar.
Més que el títol d'un article, aquesta frase és un clam cap a la societat emès per molts i molts pares i mares que pretenem compaginar la difícil tasca d'educar amb la de sobreviure laboralment i personalment en la incertesa que ens ofereix la societat actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 120: Tractem-nos bé.
El maltractament entre iguals es produeix en tots els centres, en un grau més o menys elevat. És un fenomen insidiós, que cal afrontar amb fermesa, sense adoptar posicions catastrofistes ni minimitzar-ne la importància. Cal distingir-lo d'altres formes de violència que es poden produir a les escoles, com ara el vandalisme, la indisciplina o les conductes disruptives, que requereixen una altra mena d'intervenció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor de l'educació musical.
En aquest article, hi presentem una aproximació al valor formatiu de la música a l'escola, així com el grau d'interrelació que té amb les altres àrees del currículum. Hi hem afegit alguna proposta de treball per als mestres generalistes, amb l'ànim que la música sigui present cada dia a la vida escolar dels infants. Com a exemple de treball interdisciplinari, s'hi explica l'escenificació d'una òpera per part de nens i nenes de sisè de primària.