Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación para la ciudadanía democrática desde la didáctica de las ciencias sociales
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los temas controvertidos en la educación para la ciudadanía democrática
La controvèrsia és l'essència de la democràcia, així que per a educar en competències de cultura democràtica és necessari posar a l'alumnat davant problemes i conflictes que l'ajudin a formar capacitats de pensament crític. Els temes controvertits contribueixen a comprendre el pluralisme democràtic o l'existència de múltiples perspectives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hacer frente al fascismo desde el aula
Davant l'avanç dels discursos d'odi, la història escolar pot ajudar els estudiants a #orientar en la seva pràctica com a ciutadans. La nostra matèria permet elaborar judicis ètics sobre el passat des dels quals valorar el nostre present i albirar una societat més justa per al futur, proposant obertament a la reflexió els problemes rellevants del nostre temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Temas conflictivos en el aula del País Vasco
Presentem una proposta didàctica que realitza una aproximació al cicle de violència esdevingut al País Basc a partir de la segona meitat del segle XX, i que s'ha implementat en la formació del professorat, amb l'objectiu d'avançar en el foment de valors democràtics, empatia i respecte als drets humans.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Efectos de la desterritorialización, las migraciones y el desplazamiento en estudiantes colombianos
En aquest article es reflexiona sobre els efectes de la desterritorialización producte del desplaçament i la migració en estudiants colombians. El text mostra que l'escola es pot constituir com un espai d'acolliment i de protecció. A més, es planteja la necessitat de garantir el retorn a l'escola de nens i joves refugiats desplaçats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dictadura y golpe de Estado en Chile: aprender en la confrontación
En el present escrit s'aborda l'ensenyament de passats sensibles i difícils mitjançant l'entrevista a dos docents en exercici que ens proporcionen una reflexió sobre el que implica ensenyar aquests temes i una experiència que involucra a la comunitat educativa d'un centre educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Cumbre por el Clima como instrumento de acción ciudadana
Es descriu una experiència educativa duta a terme en 1r de la ESO en un context específic com són els àmbits interdisciplinaris. Prenent com a eix transversal i d'actuació la conscienciació sobre emergència climàtica actual, es va desenvolupar un projecte trimestral que va concloure amb la realització d'un Cim pel Clima.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡No hay derecho!
L'educació primària és una etapa decisiva per a educar el pensament crític, examinar els perquès de la injustícia, la necessitat del tracte igualitari, l'existència de la discriminació, els avanços i reculades històriques… Una pedagogia dels drets humans en aquesta etapa ha de recordar el caràcter polític de l'educació i la necessitat d'utilitzar didàctiques d'interacció dialògica i de cooperació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiencias acerca de la enseñanza de la historia inclusiva de género: límites y nuevas propuestas
Si bé nombrosos docents s'esforcen a concebre classes d'història que deixin a les dones l'espai que en justícia mereixen, sovint sorgeixen dubtes sobre si s'està aconseguint l'objectiu perseguit. Aquest article relata una experiència didàctica duta a terme en sis classes d'institut de França, a fi de valorar l'impacte real de la docència de la història inclusiva de gènere i treballar per a solucionar els punts febles.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Juntos hacemos un buen papel
Davant una necessitat d'innovació a les escoles d'infantil i primària es proposa la integració curricular d'un tema històric sobre patrimoni industrial: les fàbriques de paper i cartolina de fil en el Matarraña. Es treballarà a través de metodologies actives: treball per projectes, recerca, TAC, interdisciplinarietat, entre nivells i amb un model innovador i col·laboratiu de millora de l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué nos dice la investigación científica? La importancia de la formación permanente del profesorado
El treball del professorat és la clau més important per aconseguir els millors resultats possibles en educació. Per tant, és fonamental que el professorat rebi la millor formació disponible, la que està basada en evidències científiques d’impacte social, que són les evidències publicades a les principals revistes de la comunitat científica internacional i que mostren les accions i els programes que possibiliten les millores per assolir resultats des de les altes expectatives per a tot l’alumnat i en tots els contextos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Una experiencia transformadora de un problema social: el puerto de Valencia
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La niña, el oso y las emociones políticas en la enseñanza de la historia
Presentem una proposta que busca connectar els propòsits democràtics de l'ensenyament de la història amb els enfocaments polític-culturals de les emocions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La presentación digital como material alternativo: la colonización de América
La colonització d'Amèrica és un tema que pot tractar-se des de múltiples punts de vista. En aquesta presentació digital intentarem oferir una perspectiva alternativa a l'hegemònica, on el fil conductor és la presència continuada dels pobles originaris d'Amèrica, dels seus discursos i relats, però també del procés d'invasió, dels mecanismes de colonització i de les seves petjades en l'actualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La memòria segrestada. Nazis al País Valencià
Proposta didàctica per a aprofundir en la intensa i complexa relació entre el franquisme i el nazisme des d'una perspectiva crítica a través del treball amb fonts històriques i vinculada amb problemes socialment rellevants en l'actualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Re-visioning Geography: Supporting the SDGs in the post-COVID era
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.