Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hondarribia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Veure, fer, sentir.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La ciència de la quotidianitat.
La paraula ciència ens remet a idees mítiques molt allunyades dels nostres nens i nenes d'infantil. Però és que, a 0-6, els grans conceptes científics es viuen des de la quotidianitat i les activitats de cada dia, quan l'aula esdevé un espai compartit d'aprenentatge, tan ric en idees com en estímuls.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La ciència, ha de ser present a l'educació primària?.
L'article pretén oferir una breu opinió reflexiva sobre la presència de la ciència als centres de primària. Al mateix temps, proporciona alguns exemples de possibles pràctiques on és present el component científic, així com possibles vies perquè, dins la tasca dels docents i les docents a l'escola, sigui possible treballar la ciència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A tall de reflexió sobre la ciència a l'aula. Benvingudes siguin experiències així.
A partir de l'experiència viscuda a l'IES Ferran Casablancas de Sabadell el Dia de la Ciència a l'Escola, organitzat enguany coincidint amb el Dia Mundial de la Ciència per a la Pau i el Desenvolupament dintre del marc de la Setmana de la Ciència, les autores fan una reflexió sobre la necessitat de promoure activitats d'aquest tipus, en fan una valoració i també propostes de millora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El concurs de webs de ciència.
Aquest any se celebrarà la desena edició del concurs de webs de ciència. Al concurs, que es convoca anualment en el marc de la Setmana de la Ciència, hi poden participar estudiants dels centres d'educació primària i secundària de Catalunya, presentant un projecte coordinat per un professor o una professora. Per a alguns centres, participar en el concurs s'ha convertit en un objectiu més dels seus projectes i de les seves activitats educatives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guía de recursos.
Aquest apartat només pretén ser un breu recordatori dels recursos que tenim a la nostra disposició per treballar el fet científic als centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El programa de centres d'Educació Sense Fronteres.
La proposta que aquí es presenta neix de l'interès de l'ONGD Educació Sense Fronteres (ESF) de treballar directament i coordinadament amb els centres educatius de tot l'Estat espanyol que volen conèixer el que fan les ONGD en general i Educació Sense Fronteres en particular.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projectes de direcció de centres docents.
A partir de l'actual normativa de la LOCE, Decret 317/2004, de 22 de juny, sobre la selecció i el nomenament de les direccions als centres educatius, estem vivint una situació de canvi que obliga a seleccionar les direccions dels centres a partir de projectes. Malgrat els inconvenients que segurament té aquest nou decret, crec que un bon projecte de direcció amb un bon equip de professionals que el portin a terme és una eina imprescindible per optimitzar recursos i aconseguir un ensenyament de qualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taller de competències socials per a adults.
En aquestes pàgines, volem fer un breu comentari de la feina que, al llarg de tot el curs 2003-2004, hem estat preparant els membres d'un grup de treball de l'equip de Competència Social de l'ICE de la UAB* entorn de la temàtica de les famílies, la seva relació amb els centres i les formes de comunicació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball cooperatiu amb les tres erres.
La interacció social dels nens i nenes està relacionada amb el seu procés d'aprenentatge. Aquesta reflexió ens va fer plantejar la realització d'una experiència en què la metodologia utilitzada va ser el treball cooperatiu entès com a eina per aprendre a treballar junts a fi d'assolir un objectiu comú. El tema que es pretenia tractar era el dels residus.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una resposta educativa per a les persones amb discapacitat.
El projecte que us presentem tot seguit és el resultat de l'elaboració d'una sèrie de materials didàctics que han donat peu a la creació d'una unitat de programació de caràcter transversal, amb la pretensió d'afavorir la sensibilització de l'alumnat de cicle superior de primària envers certs aspectes de la vida quotidiana de les nostres societats que no tenen un tractament específic en el DCB d'aquest nivell educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cooperació internacional a partir de l'escola.
La nostra escola forma part de la xarxa d'escoles associades a la UNESCO i participa activament en el desenvolupament de les activitats proposades per aquest organisme. Uns dels objectius que treballem més són: la solidaritat, la cooperació i la pau.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre de la pràctica educativa.
Aquest article parteix de l'experiència viscuda en un seminari realitzat a l'ICE de la Universitat de Lleida durant dos anys. El principal motiu de la trobada va ser el de compartir les pràctiques de les persones assistents per, a través del diàleg, cercar l'enriquiment mutu i anar construint discurs pedagògic, un discurs que permetés assolir una comprensió millor de cadascú com a docent, una comprensió millor de l'altra persona i sobretot la possibilitat d'actuar amb més arguments en la nostra activitat quotidiana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El dret a l'educació.
Cada any, amb la primavera, comença la inquietud de molts pares i mares que han d'inscriure per primera vegada els seus infants a un centre docent. La pregunta és en el pensament de tots i totes: ½Quina és la millor escola per al meu fill o filla?+. Quan em fan aquesta pregunta, sempre els contesto amb una altra: ½Què n'esperes, de l'escola?+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 113: L'escola com a motor de l'ètica i els valors (2).
Aquesta proposta vol ser un inici de les diferents oportunitats que es presenten a l'aula pel que respecta a aquests temes, té la intenció d'oferir alguns recursos que poden ser el marc per a futures intervencions en qualsevol dels temes abans esmentats, per poder copsar que són molt interessants per a l'alumnat. El fet de tractar-los mostra la necessitat de poder resoldre preocupacions que compartim i alhora crea actituds de motivació i responsabilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La ciència als centres educatius: un benefici per a tothom.
Per què és tan important que la ciència tingui un paper destacat als centres educatius? A qui beneficia que això sigui així? La ciència a l'escola, pot esdevenir un motor de progrés social o és només una moda educativa? A aquests i d'altres interrogants s'intentarà donar resposta en aquest escrit.