Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les biblioteques escolars.
La biblioteca escolar és un tema cada dia més rellevant en la vida de l'escola, tan rellevant com ho ha estat sempre la qüestió de llegir i escriure, i tan rellevant com la necessitat actual de donar resposta als reptes que plantegen els canvis socials. Som testimonis que el coneixement s'ha convertit en la matèria primera per realitzar l'intercanvi econòmic i cultural, i actualment la capacitat de seleccionar informació i processar-ne resulta necessària per superar l'exclusió social. Una informació que apareix en diferents formats i suports, trencant barreres de llengües, d'espais i de temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
(Dis)funcions de la biblioteca escolar.
L'article fa un repàs de situacions conegudes que mostren com les funcions pròpies d'una biblioteca escolar es veuen alterades a causa de determinades pràctiques, ja sigui perquè es té un concepte equivocat o restringit de la biblioteca o perquè se'n desaprofiten els recursos. A partir del comentari dels exemples, s'hi exposen criteris per millorar el rendiment de les biblioteques escolars.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les biblioteques escolars i la lectura.
Actualment, la preocupació pels baixos índexs de lectura ha portat les administracions educatives a instar els centres que desenvolupin plans de foment d'aquesta activitat. L'article fa un repàs de les característiques d'aquests plans, sobretot centrant-se en l'abast limitat del terme ½lectura+, el procés d'elaboració d'un pla de lectura i la relació que s'estableix amb la biblioteca escolar del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biblioteca pública i les biblioteques escolars: una experiència de treball conjunt al municipi de Sant Pere de Ribes.
En aquest article, s'hi mostra l'experiència de la biblioteca Manuel de Pedrolo, de Sant Pere de Ribes, en relació amb el treball conjunt dut a terme amb les escoles del municipi. Partint d'unes mancances evidents en l'àmbit de les biblioteques escolars, la biblioteca pública engega un seguit d'accions emmarcades en projectes molt concrets de formació d'usuaris i de dinamització de la biblioteca, amb la qual cosa arriba a una plena coordinació entre tots els agents implicats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca i inclusió.
La biblioteca és una eina molt valuosa en un centre docent. Constitueix un recurs pluritemàtic i multinivell que ofereix l'accés al coneixement a tots els membres de la comunitat escolar. Aprofitar el servei que ens ofereix, conèixerne les claus d'ús, ens han de proporcionar una pràctica educativa més adequada a les característiques del nostre alumnat i compartida (cooperativa) entre els professionals de l'educació. Cal anar redreçant la metodologia per assolirho majoritàriament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biblioteca escolar com a centre d'aprenentatge a l'educació infantil i primària. L'experiencia de l'escola rural de Llobera.
La biblioteca d'escola i d'aula constitueix un recurs d'aprenentatge essencial i té un potencial il·limitat. Una metodologia que permeti la flexibilitat en el procés d'ensenyament-aprenentatge i s'adapti als interessos personals i a la diversitat d'aquest procés d'aprendre inclou també la biblioteca en la quotidianitat de l'escola. La biblioteca, al nostre centre, és un dels eixos vertebradors de les activitats didàctiques, com a recurs per aprendre a aprendre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biblioteca escolar com a centre d'aprenentatge a l'educació secundària. L'experiència de l'Escola Tècnica Professional del Clot.
En aquest article, s'hi presenta un exemple d'articulació de la biblioteca escolar com a eina educativa vers el desenvolupament de pràctiques lectores i habilitats intel·lectuals mitjançant diverses vies d'actuació: l'apropiació de continguts de les diferents àrees per mitjà de recursos informatius que impliquen llegir i escriure, el desenvolupament de la competència informacional per aprendre a investigar i informar-se i la formació i l'experiència literàries.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biblioteca escolar com a centre de foment de lectura. L'experiència de l'escola Costa i Llobera.
La biblioteca de l'escola és un centre de foment de la lectura i, alhora, constitueix un espai d'aprenentatge. Crear el gust per la lectura i aprendre a tractar la informació és, per als centres docents, un objectiu pedagògic cabdal. En termes curriculars, l'escola té un encàrrec important que afectarà tot el procés d'aprenentatge de cada estudiant. Aquest procés ha de possibilitar que s'adquireixin coneixements nous, tot buscant, seleccionant, ordenant les informacions noves i redefinint els coneixements previs. En aquest sentit, esdevé necessari que la responsable de la biblioteca i l'equip de mestres treballin conjuntament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com integrar la biblioteca en la dinàmica del centre. L'experiència de l'IESM Ferran Tallada.
L'article narra la vida de la biblioteca de l'IESM Ferran Tallada (des del seu naixement fins a l'actualitat), concebuda com un element docent de primer ordre, pel seu paper en l'educació de l'alumnat com a aprenent escolar i com a usuari autònom potencial d'aquest tipus de servei durant tota la seva vida. S'hi subratlla la necessària sintonia entre la biblioteca i l'entorn escolar en el qual s'insereix.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El programa de biblioteca escola «Puntedu».
En l'article es descriu el programa de biblioteca escolar ½Puntedu+. En primer lloc, però, situa el procés històric de les biblioteques escolars i la normativa de referència que n'ha fet possible el desenvolupament. En el cos de l'article es descriu la implementació del programa, els recursos que s'hi han esmerçat (econòmics, de personal, de maquinari, de formació...) i es presenta el model de biblioteca escolar que es vol per als centres escolars de Catalunya.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estudi de les estratègies comunicatives d'estudiants de llengua estrangera durant la interacció presencial i mediatitzada per ordinador.
La recerca demostra que l'ús de la comunicació mediatitzada per ordinador (CMO) a la classe de llengua promou interacció autèntica entre els estudiants. Segons la hipòtesi interaccionista, els problemes de comunicació que sorgeixen durant la interacció fan que els aprenents negociïn el significat. Aquest fet propicia l'adquisició de la llengua meta. Així doncs, la recerca apunta al fet que la CMO pot oferir beneficis per adquirir les llengües estrangeres.La CMO s'ha convertit en una eina molt popular per promoure la comunicación en llengua estrangera dels estudiants. Tot i que comparteix trets amb la comunicación presencial, també presenta algunes diferències. L'objectiu d'aquest estudi és analitzar i descriure les estratègies de comunicació que fan servirestudiants universitaris de llengua estrangera a través de la CMO síncrona i a través de la comunicació oral presencial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir per parlar, parlar per llegir a l'etapa de primària.
Parlar de les lectures que fan els nens i les nenes a la classe, abans, durant i després de llegir és un recurs preciós que els mestres podem utilitzar a les aules per tal d'acostar el fet de llegir i de viure. Quan llegim, vivim, evoquem, imaginem, recordem, engrandim el coneixement, i si compartim amb els altres aquesta vivència, avancem. L'article descriu algunes situacions de les classes de primària on es desenvolupa la conversa entorn de la lectura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.