Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 95: Qualitat d'educació és... IV Jornades Escoles 3-12. Març 2003.
A les IV Jornades de l'Escola 3-12 no hi podia faltar una resposta conjunta de la comunitat educativa a la mal anomenada ½llei de qualitat+. En un moment en el qual sentim que ens roben el sentit de les paraules, hem volgut fer un exercici col·lectiu per retrobar-ne el significat i poder-lo compartir. Per aquest motiu, s'ha organitzat una exposició de pòsters en què es recull la reflexió d'un grup d'escoles que han intentat definir el terme qualitat a partir del seu afer quotidià i d'aquells esdeveniments que defineixen el tarannà del propi centre docent. S'ha canalitzat tota l'anàlisi del terme de forma positiva, perquè emergeixi amb
força tot allò que es creu que ha d'ésser l'escola i la tasca educativa. El valor del contingut és extraordinari i considerable; recull la veu i el sentiment d'un munt de professionals que són de realitats i contextos educatius diferents, però que estan units per la seva tasca. Dia rere dia van redefinint i transformant la seva actuació per ajudar els nostres infants a ser unes persones millors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En contra de...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'eterna utopia: la carrera docent o una part important del desenvolupament professional del magisteri.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Petits i grans.
I si ho provem? Els petits de P4 estaven emocionats per jugar a futbol. L'escola i les mestres vam oferir l'oportunitat que es despleguessin un munt de vivències emocionals, afectives i cognitives que han fet créixer petits i grans (sisè), a partir de les accions conjuntes i respectant la seva expressió global.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De la construcció de coneixement compartit a l'aula.
Si imaginem les aules com un espai generador de coneixement compartit, ens hem de preguntar també quins són els eixos al voltant dels quals es pot fer efectiva ûi afectivaû aquesta construcció. Us presentem, en aquest article, una proposta oberta de conceptes clau que il·lustrem amb exemples de projectes realitzats a l'escola Isabel de Villena. Imatges i veus de criatures que ens ajuden a reflexionar plegats en aquesta visió de l'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espai de col·laboració i cooperació, fer de mestre.
La institució escolar és l'única que té un caràcter obligatori. La seva importància a les vides de tots els ciutadans i de totes les ciutadanes és cabdal. Ens cal, doncs, potenciar que el temps escolar sigui un temps que ens permeti assajar formes de convivència socialment útils i que cada centre i cada aula permeti establir la comunicació i fomenti la participació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Complicitats i comunicació a l'escola Estel-Guinardó.
El tema de la comunicació és molt ampli i complex. En aquest article volem compartir unes reflexions que hem anat madurant en equip, sobre les actituds i les propostes que faciliten la comunicació i la bona convivència dins la comunitat educativa. Així mateix, n'especifiquem exemples concrets, que hem incorporat en
els nostres horaris i en el currículum, per facilitar l'aprenentatge i l'aplicació en la vida quotidiana del que anomenem ½competències psicosocials+, és a dir, les competències que ens permeten créixer com a persones i millorar les nostres relacions socials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiència de relació entre directors de diversos CEIP de Sta. Coloma de Gramanet i administracions públiques.
Podríem dir que les relacions amb l'Administració sempre són difícils, i més encara quan es plantegen reivindicacions. Dins del marc de relacions amb l'Administració, també cal assenyalar-hi la dificultat de trobar espais i interlocutors vàlids, la dificultat de superar la desconfiança i, moltes vegades, la falta de sensibilitat. És per això que la creació de la comissió mixta va intentar trencar aquests esquemes i ser un marc de relació, estudi d'una situació i de presa de decisions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'escola com a espai de relació amb la resta d'agents educadors.
L'escola no pot fer-ho tot, malgrat que cada cop és una realitat més complexa. Li toca aprendre a articular-se amb la resta d'agents educatius, per sumar. Quan es passa de la teoria a la pràctica, però, s'avança massa lentament, amb una bona colla d'experiències que, bàsicament des de baix, van explorant vies sense consolidar el canvi. És una part de la reforma educativa que fins ara cap llei no recull prou àmpliament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Televisió de Sant Cugat a l'escola»: experiència educativa d'una televisió local.
La importància de formar els infants i el jovent en un esperit crític davant els mitjans de comunicació és una necessitat cada vegada més evident. La falta de continguts sobre educació en comunicació en el currículum de primària fa néixer alternatives de col·laboració entre televisions locals i centres educatius. Aquest article recull una experiència de treball cooperatiu que portem a terme des de la televisió local de Sant Cugat del Vallès amb diferents escoles de primària del mateix municipi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Xarxa educativa pública de Nou Barris 0-18.
Aquesta és l'experiència del col·lectiu de centres educatius públics de Nou Barris que abasten des dels zero fins als divuit anys, constituïts en una plataforma de treball cooperatiu per afrontar els nous reptes amb què es troba l'educació pública al nostre districte. Aquesta iniciativa té objectius definits que abracen diversos àmbits, des de la promoció al treball davant el repte de la immigració, fins a l'adequació de l'entorn i dels propis centres i la participació en la vida
ciutadana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mediació escolar.
La mediació és molt més que una tècnica concreta de gestionar conflictes. L'aprenentatge per poder aplicar aquesta tècnica en els centres educatius pot generar una cultura de pau i un assoliment d'unes competències socials que ens permetin relacionar-nos millor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada a la professió docent.
El text que segueix no pretén fer una anàlisi exhaustiva de la situació del professorat, sinó destacar algunes qüestions que em semblen importants, tant per ser conscients del camí realitzat, com per posar de manifest els esculls que caldria superar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La televisió, servei públic o servei de poder?
Els tres paràmetres que defineixen un programa de televisió ùque sigui lúdic, formatiu i informatiuù estan perdent sentit al servei del mercat i el poder.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
IV Jornades Escoles 3-12.
A les primeres Jornades Escoles 3-12, realitzades l'any 2000, es va iniciar un camí amb la intenció de repensar l'escola des d'un saber professional compartit, fruit de la pròpia experiència i de les vivències, on la reflexió comuna i les diferents aportacions anessin marcant un projecte cap a una nova institució escolar. Amb aquesta fita de transformar el centre docent perquè doni resposta als reptes educatius de la nostra societat, i perquè serveixi per ajudar els infants a ser més i millors persones, any rere any s'han anat organitzant aquestes jornades, a fi que sigui possible compartir neguits, il·lusions, creences i projectes.