Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ser referents
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Oposicions... de qualitat?
Cada any, milers d’opositors s’enfronten a unes oposicions en què es pretén que demostrin els seus coneixements tècnics i pedagògics per ser docents, en unes proves que no sempre seleccionen els que més s’ho mereixen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Miriam Leirós, coordinadora de Teachers for Future Spain: «Cal preparar els nens i les nenes per conviure amb la incertesa i el compromís»
Miriam Leirós és professora de primària a Pontevedra des de fa 20 anys, però té la mirada posada en el futur del planeta, en un món més net i també més just. I és que, per a ella, tenir cura del planeta no és només fomentar el manteniment dels ecosistemes i la biodiversitat, sinó que també és la millor manera de lluitar contra la fam, preservant terres fèrtils i aqüífers.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´avaluació: de la reflexió a la pràctica vivencial
Aquest article pretén fer la presentació d’un seguit d’instruments d’avaluació que es desenvoluparan en els articles següents. Cal contextualitzar-los en el marc teòric actual sobre l’avaluació qualitativa per tal d’endinsar-se en les reflexions originades en el marc del nostre grup de treball en transferir-los de la teoria a la pràctica, és a dir, en aplicar-los «a peu d’aula».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluació: teoria i pràctica
Al llarg d’un bon període de temps, un petit equip format per docents diversos hem elaborat un document de caràcter pràctic amb la finalitat d’apropar a les companyes i als companys un ventall d’instruments d’avaluació. Instruments pensats, contextualitzats, elaborats i duts a l’aula, per així proporcionar-ne també la reflexió pedagògica posterior. El recull vol obrir noves perspectives a la comunitat docent a la recerca d’una avaluació competencial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´avaluació, una bona eina d´aprenentatge?
Els membres del Grup de Treball Instruments d'Avaluació: De la Teoria a la Pràctica hem dut a terme un procés sistemàtic de reflexió sobre l'avaluació formadora i formativa. Hem posat en pràctica en els nostres centres educatius els instruments d'avaluació competencial i hem dut a terme el procés de documentació. El retorn al Grup dels inputs rebuts ha generat l'anàlisi i el discurs compartit que enriqueix i genera un procés de millora contínua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluar, un procés engrescador a l´aula
Dins del marc del Grup de Treball Instruments d’Avaluació: De la Teoria a la Pràctica, presentem diversos instruments d’avaluació elaborats pels mateixos membres del grup a partir de la reflexió i la pràctica a les nostres escoles, i també plantegem diferents opcions d’avaluació competencial com una nova eina d’aprenentatge innovadora.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´avaluació, motor de l´aprenentatge?
Durant uns quants anys llargs de feina, un grup de docents d’escola i d’institut ens hem anat trobant per tal de construir plegats una proposta que ens serveixi com a eina d’estudi sobre l’avaluació reguladora del segle XXI i la pràctica que se’n realitza a les nostres escoles. Somiem una eina de treball que orienti els diferents professionals a entendre que l’avaluació forma part del procés d’aprenentatge, evidenciant així que l’avaluació competencial és possible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Horaris i calendaris per millorar educativament
Mentre que uns altres països han avançat en referència a la reforma dels seus horaris i calendaris acadèmics, a l’Estat espanyol el debat s’ha limitat a triar entre mantenir la jornada partida tradicional a l’escola o aplicar-hi l’horari continu matinal, obviant-ne unes altres modificacions possibles. Amb la intenció de contribuir a ressituar el debat, aquest article proposa criteris sobre quins tipus de temps educatius necessitem per resoldre els reptes actuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Som molt petits però fem coses molt grans
L’escola Sant Llàtzer i l’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa duem a terme el projecte Construïm relats en el marc del programa AraArt del Departament d’Educació. Aquesta iniciativa pretén que les arts i els llenguatges artístics esdevinguin una eina de comunicació, d’expressió, de crítica i de transformació social i educativa, aprenent més enllà de les aules i treballant en xarxa amb el patrimoni i el territori.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Imprescindibles. Educant en temps de COVID-19
La veu de la comunitat educativa de Cheste, escoltada i relatada per una cooperativa audiovisual que, després d’un projecte de la Regidoria d’Educació d’aquesta localitat, ens mostra com el professorat, l’alumnat i les famílies van viure els cursos escolars 2019-2020 i 2020-2021 amb l’arribada de la COVID-19.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Art i ODS
En un moment de crisi ecològica, social i econòmica calen transformacions a gran escala i un canvi en els relats que han dominat els darrers segles. L’educació i la cultura són els llocs des d’on es poden construir noves narratives que ens ajudin a comprendre el nostre lloc al món. «Art i ODS» és una iniciativa que busca posar en marxa aquests canvis i avançar envers una educació cap al desenvolupament sostenible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
O podcast do Camiño
Aquesta proposta didàctica parteix d’un projecte d’aula sobre el Camí de Sant Jaume encapçalat per l’alumnat de 4t i 5è de primària del CPI Virxe da Cela (Monfero). L’objectiu d’aquesta proposta és fer servir la ràdio com una eina educativa, lúdica i dinàmica que faciliti un aprenentatge interdisciplinari i global dels continguts. Partint del projecte inicial, un concurs, «O Xogo da Oca do Camiño», la ràdio s’erigeix com un instrument complementari per oferir una nova via d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taules de programació: O podcast do Camiño
Aquesta proposta didàctica parteix d’un projecte d’aula sobre el Camí de Sant Jaume encapçalat per l’alumnat de 4t i 5è de primària del CPI Virxe da Cela (Monfero). L’objectiu d’aquesta proposta és fer servir la ràdio com una eina educativa, lúdica i dinàmica que faciliti un aprenentatge interdisciplinari i global dels continguts. Partint del projecte inicial, un concurs, «O Xogo da Oca do Camiño», la ràdio s’erigeix com un instrument complementari per oferir una nova via d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Comenius
Un dels debats més abrandats al voltant de l’escola consisteix a oposar plaer i esforç a l’hora d’aprendre o, dit d’una altra manera, si això de l’aprenentatge només és possible quan l’enfoquem com una batalla contra uns altres estímuls (ara digitals) o bé si només aprenem quan trobem plaer en allò que fem...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La interacció escolar des de la perspectiva coeducativa
La manera com ens dirigim i valorem el comportament de les criatures i les imatges que en tenim en funció del seu sexe condicionen el lloc que ocuparan a la societat i perpetuen les desigualtats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: La interacció escolar des de la perspectiva coeducativa. El modelatge i les metodologies al servei de la coeducació
L'entorn d'aplicació de l'evidència es du a terme a l'Escola Sadako, de Barcelona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Energies renovables
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Intel·ligència artificial i robòtica amb l'LML-EchidnaScratch
L’EchidnaScratch és un entorn de programació per blocs que inclou blocs per controlar plaques Echidna i altres plaques compatibles amb l’Arduino i blocs de LearningML que permeten fer servir models de machine learning. Combinant-los podem unir el món de la intel·ligència artificial amb la robòtica educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lideratge per a la cura, un nou paradigma per al benestar col·lectiu
El context i els qui en formen part donen lloc a centres molt diferents. Tanmateix, hi ha variables que fan que un centre mantingui un bon clima i sigui eficient per assolir les seves finalitats. Una d’elles, la més important, són les persones: el benestar, el sentit de pertinença i el compromís i la implicació. Un equip directiu competent i que cuida la comunitat marca la diferència
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenentatges STEAM: connectant ciència i comunitat
Es presenta una experiència educativa d’escola oberta en què un centre d’educació primària aborda el disseny d’un ecoparc com a context per desenvolupar diferents aprenentatges STEAM i fomentar la creativitat i la formació d’una ciutadania ambiental compromesa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els rituals, actes carregats de simbolisme
Els rituals ens ajuden a prendre consciència d’on som, del lloc que ocupem, i també ens serveixen per tancar i obrir etapes. L’agraïment i el reconeixement formen part d’aquests actes simbòlics. Cal que família i escola, dues de les institucions més importants de la vida dels infants, col·laborin i treballin plegades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Passar el relleu. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca d'Aula: El meu arbre secret
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hem llegit: La Pinya: Història i reflexions d'un col·lectiu d'autogestió educativa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Vivir
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: 100 conceptes sobre art
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: El bosc dels germans
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena: Deures per vacances
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.