Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La vida als Encants
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
EN LÍNI@: Apliquem el que aprenem en els cursos d'estiu?
Arriben les vacances i moltes persones professionals de l'educació es matriculen en escoles d'estiu o en d'altres cursos. Quina és la repercussió que tenen aquests aprenentatges en la teva pràctica docent?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vet aquí una vegada, un nou temps...
L'educació de les noves generacions sempre respon al context històric que ens ha tocat viure. La vida ens empeny endavant. És un moviment que no s'atura, que es transforma, i els seus batecs es manifesten a vegades de maneres incomprensibles per a la ment humana.
Llavors, cal que ens preguntem què és allò essencial que s'ha d'aprendre en el nostre temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenent
Aquests dos darrers cursos he tornat a fer classes a la facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB. Vaig demanar d'impartir-hi Introducció a la Ciència Política a primer. Volia tenir l'experiència de trobar-me amb alumnes de disset o divuit anys, completament «digitals». Venia de passar un any sabàtic que havia aprofitat per treballar el tema d'Internet i política, qüestió que m'intrigava notablement. En tornar a les classes, vaig pensar que no hi havia res millor que tenir davant alumnes de la generació Google.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Xavier Franch, director del Camp d'Aprenentatge del Montsec. Sota les estrelles
Fa cinc anys que és al capdavant d'aquesta institució, que, com ell mateix diu: «És un espai singular on, com a tots els camps d'aprenentatge, oferim experiències docents a alumnat no universitari. Cadascú té una temàtica pròpia. Nosaltres, al Montsec, hi oferim l'astronomia del Montsec».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un món de persones comprenent el món
La participació de l'escola en el II Simposi d'Innovació Educativa INNED2 va ser una oportunitat per explicar l'escola juntament amb tota la comunitat educativa. Ens va permetre repensar-nos i reflexionar sobre què fem i per què ho fem i parlar del sentit d'una escola que basa el seu aprenentatge en l'aprendre fent, reflexionant sobre el que es fa per saber ser competents a la vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Treball per projectes cooperatius
A partir de la inquietud i la motivació per cercar maneres millors de treballar que apropin l'alumnat a un aprenentatge significatiu, a l'institut Celestí Bellera acceptem el repte de treballar per projectes. Aquesta manera d'enfocar l'educació requereix més implicació per part de bona part del professorat, però els resultats són més que satisfactoris.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte Escolta'm, recuperant l'essència de l'educació
En aquest article, s'hi presenta el projecte Escolta'm, que té com a finalitat acompanyar tot l'alumnat del grup classe a traves de la tutoria personalitzada, amb l'objectiu de crear una vinculació que enforteixi la resiliència dels nens i les nenes, per tal d'aconseguir una convivència millor al centre educatiu i uns resultats també millors en els aprenentatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
UdiGital.edu: experimenta, juga i aprèn a través de les TIC
Aquest projecte està inspirat en el construccionisme i combina temes d'innovació educativa, TIC a l'educació i TIC per al desenvolupament. Té un fort component de divulgació cientificotecnològica i de foment del talent i la innovació, però va un pas més enllà i vol estudiar com les tecnologies TIC-Media, ben utilitzades, poden ajudar a desenvolupar un pensament creatiu i a construir una consciència crítica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De l'estancament i la queixa a la inciativa i el canvi: El desenvolupament professional dels docents d'escola rural
No farem cap descobriment si afirmem que un dels reptes, per excellència, dels docents és procurar que tot el seu alumnat adquireixi els millors aprenentatges possibles. En aquest article, us invitem a reflexionar sobre les potencialitats de la pràctica reflexiva i del treball collaboratiu que possibiliten el desenvolupament professional i, consegüentment, la millora de la pràctica educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Publicitat televisiva
Presentem una experiència d'educació en comunicació audiovisual que parteix d'analitzar espots publicitaris amb la intenció de desenvolupar la mirada crítica de l'alumnat, educar en valors i estimular la creació audiovisual mitjançant l'aprenentatge collaboratiu. Les activitats d'ensenyament i aprenentatge han estat tan presencials com telemàtiques, ja que l'entorn Moodle ens ha permès compartir la informació i intercanviar opinions a través dels fòrums. L'experiència ha servit no solament per introduir l'alumnat en el llenguatge audiovisual sinó també per despertar-los la consciència crítica envers els missatges encoberts de la publicitat i els estereotips que mostra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Nessie, més que un monstre, una aula d'autoaprenentatge!
La Nessie és una aula d'autoaprenentatge d'anglès com a llengua estrangera (LE) a nivell de primària. Aquesta aula funciona mitjançant una metodologia per racons que facilita l'atenció a la diversitat i que potencia l'autonomia de l'alumnat. Cada infant es converteix en el protagonista i màxim responsable del seu propi aprenentatge: millora la seva competència lingüística a partir del seu nivell alhora que es desenvolupa de manera competencial i integral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestió de la convivència al centre autònom
L'autonomia de centres ens ofereix grans possibilitats de generar uns processos de gestió de la convivència que puguin disposar al màxim de les especificitats de les alumnes i els alumnes com a persones i les característiques pròpies de l'entorn comunitari. L'article analitza, a partir de les eines organitzatives legalment establertes, l'oportunitat d'exercir l'autonomia per fer front als reptes educatius i socials que vivim avui.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De què en diem "respecte"?
Parlar d'una educació que procuri atendre l'infant des d'un punt de vista respectuós envers els seus propis processos de vida no és pas una novetat dels darrers anys. De fet, gairebé sembla que, dit d'una manera o d'una altra, almenys en els darrers dos segles, ha estat sempre present entre nosaltres. Rebeca i Mauricio Wild ho han fet realitat i han generat pensament a l'Equador, i l'escola El Martinet de bon començament que té aquesta manera d'actuar com a pilar bàsic del seu projecte educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descobrint les potencialitats del jovent de Badalona Sud amb l'ApS
La formació és clau per al canvi i l'ApS ens dóna l'oportunitat d'incidir de manera transversal en el territori, atès que dóna resposta a les necessitats del jovent. La Formiga, entitat amb vocació educadora, impulsa el projecte Km0 com una proposta engrescadora per als nois i les noies que vincula la formació i l'acció voluntària. La xarxa estructurada al territori, en el marc del Consorci Badalona Sud, facilita l'organització relacional i optimitza l'impacte del projecte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Formar-se per canviar
Mestres que es troben en contextos professionals per compartir experiències, debatre propostes, discutir maneres de fer a l'aula, reflexionar conjuntament, etc. La formació és bàsica i necessària per poder fer camí cap a una educació de qualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre a fer preguntes
Les preguntes són el motor de qualsevol investigació científica, perquè vehiculen i concreten allò que es vol fer o saber en funció dels objectius específics que es persegueixen en un moment determinat del procés d'investigació, ja sigui generar dades, avaluar evidències, interpretar informacions, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A qui li toca seguir el conte?
Aquest article té l'origen en una experiència realitzada al llarg del curs 2003-2004 en formació de coordinadors d'aules d'informática, a la qual s'han anat afegint eines noves amb l'objectiu de treballar la motivació per la lectura i l'escriptura a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir a la parada de l'autobús
L'escola és l'espai on es fa l'aprenentatge de la lectura. Els infants el realitzen a un ritme diferent, perquè hi intervé el grau de maduració. La mestra o el mestre coneix i desenvolupa estratègies diferents per acompanyar en aquest progrés, però generar un context ric afavoreix l'aprenentatge i des de la família podem fer accions i generar situacions en aquest sentit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ser fill únic, ser filla única
La Montse està preocupada. Està pendent del seu fill de vuit anys i de les dificultats d'aprenentatge que pateix. Fins aquí tot normal, però argumenta que potser el sobreprotegeix massa. Com que és fill únic!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Activitats competencials per aprendre a usar les matemàtiques al cicle inicial
Es presenten diverses activitats per a nens i nenes de 6 a 8 anys, en les quals s'interrelacionen diferents tipus de continguts i processos matemàtics en contextos com sortides al cinema, a una fira..., festes, promoció de l'hort escolar, o un trajecte amb vaixell.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Activitats competencials per aprendre a usar les matemàtiques al cicle inicial
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El cos del docent: presència, alegria, confiança
El cos físic és la part de nosaltres que mostrem a l'altra gent i és també la part que veiem de l'altra gent. Està format per una xarxa de teixits d'ordre fisiològic i per una xarxa de components d'ordre psíquic i emocional. Una actitud corporal conscient ens pot ajudar a prendre consciència de la connexió que establim entre les sensacions, les emocions i els pensaments. Aquesta connexió ens dóna informació per caminar per la vida amb més fluïdesa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esport: Qualsevol moment és bo per sortir a córrer
No tinc consciència de mi sense unes vambes als peus.
L'avantatge de créixer en un entorn rural és que els límits són relatius i les extensions, molt àmplies. Potser per aquesta raó, calçar-me les vambes i anar a explorar el territori sempre m'ha semblat fascinant. En cert moment, fins i tot necessari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La innovació educativa. Plantejament d'INNED2
El grup de recerca Entorns i Materials per a l'Aprenentatge (EMA), de l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona, contempla la innovació educativa entre les seves línies de treball. En aquest sentit, organitza bianualment un simposi (INNED) on es propicia l'intercanvi entre diversos professionals relacionats amb els àmbits de l'educació, per compartir modalitats educatives atentes als interessos i a les necessitats de la comunitat pedagògica i buscant les millors practiques i reflexions formatives.