Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A les mestres i els mestres de la transició
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'imperatiu d'innovar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Resistir a la LOMCE també a les aules
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es comenta a la Xarxa...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Anna Serra Dolcet, directora d’escola Waldorf i formadora d’adults. Quan la feiná és "aigua de vida"
Si tens ocasió de parlar amb algú de l’entorn de la pedagogia Waldorf, te n’adones aviat que hi ha alguna cosa que «imprimeix caràcter»: una parla dolça, una mirada profunda, unes respostes reflexionades i matisades, un respecte immens... I és així com ens arriba la presència de l’Anna, serena alhora que ferma.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fem instruments amb Scractch i Makey-Makey
Des del curs 2013-2014, l’escola Sant Gervasi Cooperativa proporciona, a l’alumnat de primària, la possibilitat d’utilitzar equips Makey Makey, que contenen una targeta electrònica i cablejat diferent. A cicle mitjà, es realitza un projecte de creació d’instruments musicals on s’usa aquesta tecnologia amb diversos materials plàstics combinada amb el llenguatge Scratch per desenvolupar l’enginy i la creativitat dels infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Flip your class with the help of your students
Presentem una experiència d’elaboració de materials didàctics en format audiovisual per part del propi alumnat de sisè d’educació primària de l’escola Virolai de Barcelona, en el marc d’una experiència de classe inversa i realitzada al llarg dels cursos 2014-2015 i 2016-2017, en col·laboració amb la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i l’Esport Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Smart-Hort. Taula de cultiu intel·ligent
«És possible posar sensors en una taula de l’hort?», aquesta va ser la qüestió plantejada per un dels nostres alumnes --un noi diagnosticat de trastorn de l’espectre autista molt interessat per les noves tecnologies-- que va esdevenir l’inici d’un projecte que ara ja té dos anys de vida i que va suposar la introducció dels dispositius mòbils com una eina més dins l’aula i el treball amb plaques de computació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació a temps complet
Existeix algun tipus de jornada escolar que s’adapti millor a les necessitats educatives i socials d’avui? L’article proposa superar la confrontació entre la jornada partida i la jornada contínua per apostar per un model acadèmic a temps complet que ofereixi més i millors oportunitats educatives i que, alhora, introdueixi pràctiques i maneres d’entendre noves, a fi d’organitzar l’escola i l’educació de manera compartida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Millorant la nostra alimentació, millorem la nostra salut i el nostre entorn
Cada vegada que ens asseiem a taula, hem de nodrir el nostre cos amb aliments sans, que ens aportin salut. L’acte de menjar no implica només omplir la panxa. Alimentant-nos de forma saludable, millorarem el nostre benestar físic i emocional.
Cada vegada que ens asseiem a taula, fem una declaració d’intencions. Estem dient al món i a nosaltres mateixos en quin planeta volem viure i quina Terra volem deixar als nostres fills i filles. Fem, doncs, de l’acte de menjar, un acte de consciència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els orientadors, intèrprets entre educadors i famílies
A l’article, s’hi defineix l’acció orientadora com una activitat de mediació i d’interpretació entre docents i famílies. És important que aquesta interlocució faciliti l’assumpció d’acords entre els distints agents socialitzadors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El poder d’una mirada
Era el 15 de setembre. Cada any, aquest dia és especial, tant per als infants com per a nosaltres. Després del descans estival, tots estem una mica nerviosos i expectants davant del curs que comença.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Linda Hargreaves: "Cal donar temps als infants perquè puguin pensar"
Cada cop és més evident la necessitat de potenciar les interaccions a l’aula, però, perquè tinguin els efectes desitjats, no n’hi ha prou de fer «treball en grup». Existeix una sèrie de criteris que optimitzen les interaccions i que les fan més efectives quant a l’aprenentatge. Entrevistem la professora Hargreaves a València, aprofitant la seva participació al Congrés Científic Internacional sobre Aprenentatge i Interaccions a l’Aula, organitzat pel CREA de la Universitat de Barcelona i la Generalitat Valenciana.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Construïm coneixement. Incidim sobre la realitat
El treball per projectes ens introdueix en el món de la complexitat. A l’article, l’autora relata, des de la pròpia pràctica, com va introduint els infants en el món de les preguntes, de les investigacions que busquen respostes, en el món de la ciència. De l’exploració sobre els interessos de les criatures i sobre les seves inquietuds, sorgeix la plataforma damunt de la qual es poden articular uns sabers, significatius, que necessitaran incidir sobre la realitat, ara coneguda, per potenciar-la o transformar-la.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del mastegot
En aquesta secció, presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), breus retalls de diàlegs d’aula, aparentment simples i, en tot cas, espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes, si els donem l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projectes d'art
De manera semblant a unes altres menes de projectes, les activitats d’art són plantejades a partir d’un eix i no tant d’una tècnica. En mostrem tres exemples basats en la pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Impressió 3D en educació
La impressió 3D és una tecnologia que permet transformar un disseny digital en un objecte físic. Ens dota de capacitat per a la fabricació personal i, en l’àmbit educatiu, obre portes mai explorades.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contes a fons
El tema de les postals o de les cartes escrites a mà i els segells és totalment desconegut per l’alumnat de cicle mitjà. La majoria mai no ha escrit ni ha rebut una carta al seu nom. Les persones adultes també ens podem preguntar quant de temps fa que no utilitzem el servei postal per ficar-nos en contacte amb algú per escrit. La resposta ens sorprendrà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
VegaEduca: habitar el territori, defensar el patrimoni agrari
Fa vuit anys, va néixer a Granada el projecte VegaEduca, amb la intenció de sensibilitzar vers el respecte pel territori que habitem, que ens alimenta, que ens salva. Un grup de docents d’infantil, primària i secundària, com també de la universitat, vam desenvolupar aquesta proposta, que pretén evitar la pèrdua de la biodiversitat, la desaparició dels paisatges y la destrucció del patrimoni.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La creativitat com a motor de canvi i transformació a través del joc (2a part)
Els infants utilitzen i creen constantment codis nous i formes de relació que sorgeixen de l’espontaneïtat fresca de la seva madura, encara, immaduresa. És important plantejar la necessitat d’oferir-los opcions d’expressió a través d’experiències artístiques i lúdiques que recullin la seva percepció directa de la realitat i que permetin prendre consciència de qui són i cap a on volen caminar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: La creativitat com a motor de canvi i transformació a través del joc (2a part)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Passem a l'acció
Sabem que hi ha moltes coses que funcionen en el món educatiu. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant a nivell individual com col·lectiu.
Amb tot el que s’ha treballat en els articles anteriors, hem intentat posar sobre la
taula els ingredients necessaris per fomentar i facilitar el benestar docent. Tot això, però, cal fer-ho. Ens hi posem!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades. Convocatòries. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Desig
Que avorrit que deuria ser fer l’amor al Paradís! Tot conegut, tot mostrat, tot present i tot a l’abast. De fet, tot el Paradís deuria ser bastant avorrit, perquè el que dóna sentit a llevar-se cada matí és el desig, i el desig només es pot conjugar en futur, un temps desconegut al jardí de l’Edèn, on solament es vivia en present.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El congrés ITworldEdu té com a propòsit compartir les novetats tecnològiques, les experiències educatives i les aplicacions innovadores de la tecnologia. La setena edició ha pivotat entorn de tres grans eixos que tracten sobre la temàtica del canvi pedagògic: necessitat d’establir un nou sistema educatiu fruit d’un pacte d’estat; promoció del lideratge dels equips directius per fomentar projectes motivadors per al professorat i la comunitat, i elaboració de plans estratègics d’innovació docent per a escenaris de futur amb la integració de la tecnologia a l’escola.