Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gaudí home i arquitecte.
L'escola demostra constantment la seva capacitat per adaptar-se a tot allò que passa al seu voltant, tant si es tracta de canvis com de reformes, esdeveniments científics, socials, artístics o històrics. La celebració del cent cinquantè aniversari del naixement de l'arquitecte Antoni Gaudí és un esdeveniment que molts centres docents de Catalunya han escollit per organitzar activitats al voltant del currículum del curs. Val a dir que aquest aniversari és l'excusa per programar els continguts al voltant del procés creatiu de Gaudí i de la seva persona i, per descomptat, del seu llegat arquitectònic i artístic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre de Gaudí.
En aquest article proposem una aproximació escolar a Gaudí, a la seva figura, a les seves idees i a la seva obra, passant de l'admiració passiva a l'aprenentatge actiu, amb l'esperit obert i multidisciplinari que és la clau del gaudinisme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gaudí a l'escola. L'educació per valorar el patrimoni arquitectònic.
Les activitats al voltant de l'obra d'Antoni Gaudí poden ser un bon instrument per introduir les noies i els nois en l'anàlisi dels elements estructurals,constructius i ornamentals de les realitzacions arquitectòniques. Són també una bona oportunitat per promoure l'educació que servirà perquè l'alumnat aprengui a valorar i conservar el patrimoni arquitectònic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'obra de Gaudí i la didàctica de les ciències naturals.
Gaudí fou un gran observador i un gran amant de la natura, la qual considerava el seu mestre i el seu llibre de text. Aquesta actitud i estima afegides a les seves grans facultats creatives, són els fonaments de la inspiració naturalista i de l'originalitat i el caràcter orgànic de la seva arquitectura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gaudir Gaudí.
Aquesta experiència ens descriu com es pot posar a l'abast dels infants que viuen ùtransitòriament o noù una situació de malaltia, la producció de determinats artistes del patrimoni cultural universal, per gaudir-ne, fer-la seva i compartir-la amb altres a través d'exposicions itinerants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proposta oberta per al treball sobre l'obra de Gaudí.
L'experiència que aquí presentem té a veure, sobretot, amb la planificació d'una activitat d'ensenyament-aprenentatge emmarcada inicialment en l'àrea de plàstica. Arrenca de la idea i la voluntat de dissenyar un projecte o una seqüència d'activitats, i va prenent forma a mesura que es va trobant, en les diferents fonts d'interpretació de l'obra d'art, amb enfocaments i noves perspectives d'anàlisi. És, a la fi, la presentació d'una manera d'abordar la innovació dins l'aula, creant un sistema obert de consulta que ens aporti elements de treball i fonts d'enriquiment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Patrimoni, oportunitat, lligam i passió.
L'art pot esdevenir un veritable motor de l'escola, per això aquest any no es pot desaprofitar l'ocasió de treballar Antoni Gaudí i la seva obra. Descobrir aquest artista no és senzill, perquè les seves obres són tan sorprenents que fàcilment podem quedar-nos només amb la seva aparença. A l'escola hem intentat treballar l'artista, la seva obra i les seves dèries amb tota la complexitat possible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una proposta de treball cooperatiu a l'aula de primer de primària.
Aquesta proposta consta d'una part teòrica amb l'argumentació dels diferents autors respecte al treball cooperatiu, continua amb la tasca de l'ensenyant i la metodologia del treball cooperatiu i s'acaba amb un exemple didàctic d'una unitat de treball cooperatiu a l'aula de primer de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pau, cooperació, contes i noves tecnologies.
L'article relata el procés seguit en la confecció d'un conte per part de l'alumnat de cinquè del CEIP Miguel Hernández de Badalona, en cooperació amb cursos de cinquè d'altres escoles de la mateixa localitat. Aquesta experiència s'ha caracteritzat per un procés constant de reflexió, acció i retroalimentació i per la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). En aquesta proposta, les paraules pau, interculturalitat i cooperació s'han omplert de sentit, ja que les protagonistes i els protagonistes d'aquests pensaments han estat els mateixos nois i noies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Memòries» d'adolescent o com fer-los escriure.
Costa engrescar l'alumnat perquè realitzi les tasques de l'aula, i encara més perquè escrigui. A les noies i els nois els falten/fallen mecanismes de planificació,
d'expressió i de revisió del propi treball. I el més important: la motivació. Es pot aconseguir que s'expressin per escrit de manera creativa i motivada? Sí, si parlen d'ells mateixos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Evolució de la transversalitat en la història recent del nostre sistema educatiu.
Només han passat deu anys des que es va promulgar la Llei orgànica d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), i això és molt poc temps per realitzar un balanç adient de certs senyals d'identitat d'aquesta reforma educativa. Malgrat això, en aquestes línies intentarem fer un esbós de l'evolució dels temes transversals (la transversalitat), amb la intenció de no perdre de vista d'on venim, on som i, sobretot, cap a on anem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A la recerca del temps per aprendre. Alguns dilemes quotidians.
La reflexió des de (i sobre) la pràctica docent quotidiana és un bon pretext o una bona excusa per millorar-la. Això no és gaire difícil, només cal trobar el temps per fer-ho. El problema és que els mestres i les mestres, per desgràcia massa sovint, no tenim temps de ½tenir temps...+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 85: La Lley de Qualitat de l'Ensenyament (esborrany).
GUIX us presenta l'esborrany de la Ley de calidad de la enseñanza que el Ministerio de Educación y Cultura de l'Estat espanyol ha presentat a les diverses autonomies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El tractament d'Antoni Gaudí a les ciències socials.
La vida i l'obra d'Antoni Gaudí són presents habitualment en els continguts escolars. La importància i el reconeixement universal d'aquest arquitecte català ho exigeixen. Enguany, en el cent cinquantè aniversari del seu naixement, se celebra l'Any Gaudí. Una gran quantitat de fonts d'informació i d'acostament a l'autor (publicacions, exposicions, obres visitables, vídeos, CD-ROM) es posen a l'abast del públic en general, amb la qual cosa esdevenen un conjunt abundant de recursos per al professorat que caldrà aprofitar d'una manera o altra. Aquest article vol ser una reflexió a l'entorn de dos aspectes crucials: què és el que hem de saber d'Antoni Gaudí i com ho hem d'ensenyar al nostre alumnat.