Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació física a la televisió: "Cuéntame cómo pasó".
En aquest article, reflexionarem sobre el paper que la televisió atorga a l'educació física com a assignatura obligatòria del sistema educatiu de l'Estat espanyol. S'hi analitzaran sèries de televisió, dibuixos animats i anuncis en què es reprodueixen els tòpics i els estereotips lligats a la nostra àrea de coneixements. La imatge del professorat i del contingut que s'ha d'ensenyar que es projecta des de la petita pantalla és, en certa manera, una manera de donar a conèixer a la societat qui som i què fem pels infants i el jovent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esport.Net, una mirada crítica a l'esport a través dels mitjans de comunicació.
El projecte Esport.Net ofereix un conjunt de recursos i d'activitats encaminats al desenvolupament de la capacitat crítica en l'àmbit de l'esport a través dels mitjans de comunicació. Està adreçat principalment al professorat d'educació física d'educació secundària i de batxillerat, tot i que el caràcter transversal de l'esport fa que el projecte sigui interessant per a unes altres àrees educatives i també se'n pugui adaptar els continguts a l'educació primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació en valors mitjançant el futbol i l'atletisme a través dels mitjans de comunicació. Dos exemples contraposats.
De la mateixa manera que l'esport constitueix un mitjà excel·lent per a l'educació en valors d'infants i joves i, en general, de tota la societat, també els mitjans de comunicació haurien d'aprofitar aquestes característiques de l'activitat física per realitzar una tasca formativa. En canvi, aquesta circumstància no té lloc sovint, ni a la premsa, ni a la ràdio, ni a la televisió. Aquí es proposa que els mitjans de comunicació facin una aposta per esports com ara l'atletisme, ple de valors educatius, en contraposició a la situació actual, on s'afavoreixen de manera indirecta contravalors, com els que sovint es desprenen del futbol professional, i que representen una societat en crisi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un culte inculte al cos. Una intervenció educaditva a l'ESO.
L'experiència que es presenta a continuació, ha estat realitzada durant el curs acadèmic 2004-2005 a l'IES Santa Margalida, de l'illa de Mallorca, amb tres grups de quart d'ESO. La finalitat principal d'aquesta proposta és estimular la capacitat crítica de l'alumnat referent al que, sens dubte, és una gran paradoxa de la nostra societat: la generalització dels problemes de sobrepès i d'obesitat en un context on es conrea una doctrina de veneració al cos. Per això, s'hi utilitzen els recursos que ens fan arribar els mitjans de comunicació, de manera que així també es proporcionen a l'alumnat algunes eines per realitzar-ne una lectura crítica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guía de recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tutors de contes.
Aquest és el tercer curs que, a l'escola La Monjoia, de Sant Bartomeu del Grau, les alumnes i els alumnes de cicle superior d'educació primària són ½tutors de contes+ d'un nen o una nena d'educació infantil. Hem organitzat l'espai i el temps per tal que aquests alumnes es puguin trobar quinzenalment. Mentre els grans posen en pràctica estratègies comunicatives, els petits gaudeixen d'una valuosa atenció individualitzada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aspectes previs per a la confecció d'un calendari multicultural.
Als nois i noies de sisè, se'ls va oferir l'oportunitat de participar en la confecció d'un calendari multicultural, que consistia en un treball cooperatiu a partir del coneixement de trets identificadors d'altres cultures que sovint es troben ben a prop nostre mercès als moviments de les persones, i reflexionar sobre la diversitat cultural que ens conforma com a individus i com a grups.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Territoris educadors: de les grans ciutats als pobles més petits.
En iniciar qualsevol reflexió sobre l'educació avui dia, és inevitable començar els arguments fent referència al moment molt particular, i alhora interessant, que vivim en relació amb aquesta temàtica. En efecte, molts canvis que s'estan produint en les darreres dècades apunten en la direcció de deixar de considerar l'educació com una etapa de la vida que, a més, estava conduïda principalment per una única institució: l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una conversa amb Gayatri Naraine.
Gayatri Naraine és coordinadora internacional del programa educatiu Living Values (Valors per Viure), a Nova York. És representant a les Nacions Unides de la Universitat Espiritual Mundial Brahma Kumaris, una organització no governamental amb estatus consultiu general en el Consell Econòmic i Social i a la UNICEF.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 133: Explora amb els teus cinc sentits.
Esta unitat de treball, al voltant del tema dels cinc sentits, està adreçada principalment als alumnes del cicle mitjà d'ensenyament primari, tot i que es pot adaptar, en alguns dels seus aspectes, per ser treballada també al cicle inicial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Investigar la lectura de la imatge fixa publicitària en relació amb al cos i l'activitat física.
Basant-nos en l'experiència de la tesi doctoral que porta per títol Las imágenes fijas del cuerpo relacionadas con la actividad física y el deporte. Análisis de su uso en la publicidad de revistas, proposem fer un resum d'aquesta investigació, amb la intenció de reflexionar sobre la importància de l'estudi de les imatges fixes del cos a l'aula d'educació física.