Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els infants sense papers.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els convidats del cor.
Tot va començar el setembre del curs passat, quan dos ninos anomenats Mariona i Carlitos van aterrar a la nostra classe, el grup de dos i mig a tres anys de l'escola bressol Bambi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El chapapote també arriba als més menuts.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els projectes de treball.
A través del projecte de treball que us explicarem, volem posar de manifest la gran quantitat d'accions que conjugàvem mentre el dúiem a terme. Junts en aquest aprenentatge col·lectiu, fèiem propostes, argumentàvem, discutíem, escoltàvemà
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre a llegir i a escriure a P5 de manera significativa.
Que els nens i nenes visquin l'escola de manera positiva i aprenguin és un objectiu important. Però massa sovint els mestres i les mestres no ens sentim ni poc ni molt cridats a compartir amb els infants aquest engrescament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què fem amb la mirada dels infants?
L'apropament dels infants al món de l'art ha estat un projecte europeu dins del programa Comenius que, al llarg de tres anys, ha dut a terme l'Escola Bellaterra. A continuació s'explica com es concreta una de les seccions d'aquest projecte, ja que forma part de l'educació visual i plàstica al parvulari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un material: els cubs didàctics.
Utilitzem els cubs didàctics en el parvulari com a material didàctic que afavoreix l'observació, la manipulació, el suggeriment, la creativitat, la concreció i la intuïció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Arriben les vacances. Què en fem de les criatures?
A part d'alguns problemes d'intendència (a qui es poden deixar els infants si el pare i la mare treballen?), el període de vacances escolars genera, sovint, en pares i mares, sentiments de desig i de desassossec al mateix temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El racó de la llum i la foscor.
A l'escola bressol Tortuga, de Granollers, es va iniciar, ja fa uns quants anys, un projecte sobre la llum i les seves diverses possibilitats. Així, va sorgir el que anomenem el ½racó de la llum i la foscor+. A partir de la llum, ordinària o ultraviolada, s'ofereixen als infants noves sensacions tot manipulant i experimentant amb diferents objectes i materials, i alhora observant la seva transformació. Aquesta experiència es porta a terme amb nens i nenes d'un a tres anys i s'introdueix posteriorment al període d'adaptació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diagnòstic de conductes pertorbadores a l'educació infantil.
L'existència d'alumnes que presenten conductes pertorbadores en el context escolar és un fenomen cada cop més habitual.La causa de les conductes pertorbadores és variada. Els factors específics, predisposants i/o precipitants tenen el seu origen en les circumstàncies endògenes o exògenes de l'alumnat que les presenta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista amb Vicenç Fisas, constructor de pau.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Àlex i Sara.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Moviment i joc motriu a l'escola bressol.
Sovint, sentim a dir als pares i mares, o les mestres ho comenten entre elles, que alguns infants ½no s'estan mai quiets+, ½que s'enfilen pertot arreu+, ½que no paren+. Si som capaces de llegir aquests comportaments i d'oferir un marc que possibiliti l'exercici d'aquesta intensa activitat motriu, estarem donant resposta a les seves demandes i necessitats.