Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El "no", indispensable per crèixer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diversitat és actualitat.
Vivim en una societat complexa que cada vegada es mostra més rica en diversitat. Ens toca a nosaltres (centres educatius) formar les alumnes i els alumnes que integren aquesta diversitat amb una atenció pedagògica específica, un pla d'acollida per als centres docents i una educació intercultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'hort ecològic de la nostra escola.
La idea de fer un hort ecològic va néixer de diverses xerrades que vam tenir amb membres de la Secció de Ciències Naturals d'un centre d'estudis de Riudoms, el CERAP1 i ja des de bon començament vam creure que esdevindria un recurs d'ensenyament i aprenentatge ben potent, sobretot en un entorn tan encimentat com el que comparteix l'alumnat del barri.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte Mallorca.
A l'escola, una gran part dels infants tenen com a llengua d'ús habitual el francès. L'escola, immersiva, té com a objectiu principal l'ús del català com a llengua de comunicació, per tant, cal crear situacions on l'infant l'hagi d'usar en les situacions més variades possible, per tal que hi hagi una necessitat real d'aprendre la llengua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El futur de les TIC a l'aula. El cas del IATIC Pegaso.
Per què l'escola Pegaso de Barcelona és un IATIC? De quins equipaments disposa? En el present article també parlem de com les tecnologies de la informació i la comunicació ajuden a desenvolupar canvis metodològics en el currículum i quines són les prioritats en l'educació actual aprofitant els mitjans que tenim a l'abast.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte Bumka. Ritme sobre el cos i timbals orientals.
Ateses les característiques del nostre alumnat (manca d'atenció, dificultats de comprensió, d'execució, de memòria, etc.), es va considerar necessari treballar el ritme, perquè el considerem un mitjà adient per estimular aquests factors on veiem mancances i on es posen en joc aspectes emocionals, de llenguatge i psicomotrius. Es practica fent sonar les mans quan toquen diferents parts del cos i picant de peus.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducció a la llengua alemanya als cicles formatius.
Basant-se més en l'experiència docent que no pas en qualsevol marc teòric, la finalitat d'aquest article és la d'exposar succintament la realitat del context educatiu propi dels cicles formatius, és a dir, exposar objectius i funcionament, les polièdriques característiques del seu alumnat, els seus hàbits de treball, el seu grau i tipus de motivació, etc. Al cap i a la fi, exposar les exigències i dificultats que haurà d'afrontar el professor de llengua alemanya en aquest ensenyament no obligatori per, finalment, encarrilar-les positivament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El paper dels municipis en les polítiques d'educació inclusiva.
Per començar, en el present escrit fem una breu reflexió sobre les distàncies conceptuals existents entre l'escola comprensiva i/o inclusiva i l'educació inclusiva, i justifiquem la necessitat de fer una concepció global de l'educació que integri la pluralitat d'agents, espais educatius i temps de docència en el territori. Partint de la implicació de molts municipis en el desenvolupament de les polítiques educatives més enllà de les competències reconegudes, a l'article s'hi examinen els espais d'oportunitat que ofereix l'actual marc legal contemplat a la LOE i el Pacte Nacional per a l'Educació, i s'hi apunten algunes reflexions al voltant de l'experiència acumulada pels municipis i el paper del territori en el desenvolupament de polítiques educatives inclusives com a condició d'inclusió i de cohesió social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formació del professorat a la LOE.
De manera general, a la LOE, no s'hi expressa res o hi diu molt poc sobre la formació inicial i permanent del professorat. Això no obstant, si ens ho mirem positivament, aquesta circumstància ens pot permetre fer-ne un desplegament més obert i ajustat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formació vocal: una matèria pendent en els estudis de Magisteri a l'Estat espanyol.
?En aquest article, en primer lloc, s'hi repassen els principals aspectes pels quals la formació vocal en la formació inicial dels mestres es configura com una matèria imprescindible perquè aquests puguin abordar la pràctica professional correctament. En segon lloc, s'hi presenta una revisió a la situació actual que ocupa la formació vocal en la formació inicial dels mestres al nostre país. Finalment, s'hi descriu la composició del que podria ser una proposta de formació vocal adreçada als futurs professionals de l'ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 132: La relaxació.
Actualment, es parla molt de relaxació i de la necessitat de saber-la aplicar en qualsevol activitat i situació de la vida quotidiana. En aquesta breu publicació, s'hi pretén donar unes pautes clares i fàcils perquè qualsevol ensenyant que ho desitgi pugui aplicar-la a les seves classes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una hora més de castellà?