Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Complicitats entre l'escola i la universitat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartir responsabilitats per millorar l’educació
En aquest article d'opinió, Jesús Manso Ayuso reflexiona sobre la necessitat, avui més que mai, del compromís compartit de la comunitat educativa i la confiança en els professionals de l’educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluació intencional
Tot el que està relacionat amb l’educació té un component intencional. Ensenyar i aprendre són intrínsecament accions «de voler» que necessiten la col·laboració deliberada de qui ensenya i de qui aprèn per aconseguir l’objectiu. L’avaluació, com a part d’aquest procés, també exigeix intenció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mercè Roca, Marta Cerón i Júlia Corretti: «A la nostra escola impulsem maneres diverses de mirar, de pensar i de fer, sempre des d’una perspectiva com
L’escola Jaume Miret, de Soses, poblet lleidatà de menys de dos mil habitants, necessitava un canvi. Així doncs, el mes de juliol de 2017, la Mercè Roca, la Marta Cerón i la Júlia Corretti, directora, cap d’estudis i secretària, respectivament, van començar, amb la il·lusió compartida per començar camins nous i afrontar reptes educatius també nous, un procés profund de transformació de l’únic centre d’educació infantil i primària de caràcter eminentment tradicional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El joc de rol com a estratègia per ensenyar a argumentar a ciències
Aquest treball mostra els avantatges d’instruir els mestres de formació inicial en el joc de rol com una estratègia útil per argumentar sobre ciències a l’etapa d’educació primària, presentant un joc de rol sobre l’eliminació de l’ús dels plàstics. S’hi ofereixen també algunes valoracions fetes pel professorat sobre els jocs de rol i uns arguments sobre com canvien les seves percepcions abans i després de portar-los a la pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«I can write a story!»
L’objectiu d’aquest article és presentar una experiència de la utilització d’històries digitals a l’aula d’anglès d’educació primària, l’eix principal de la qual és fomentar les competències lingüístiques i tecnològiques mitjançant el desenvolupament de les històries digitals. L’alumnat va poder elaborar les seves pròpies narracions i compartir-les amb una audiència real a través de la narració a uns altres companys i companyes i de la publicació al blog de l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què vol dir ser una persona refugiada?
L’objectiu d’aquest article és presentar una experiència de la utilització d’històries digitals a l’aula d’anglès d’educació primària, l’eix principal de la qual és fomentar les competències lingüístiques i tecnològiques mitjançant el desenvolupament de les històries digitals. L’alumnat va poder elaborar les seves pròpies narracions i compartir-les amb una audiència real a través de la narració a uns altres companys i companyes i de la publicació al blog de l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar a través de les arts
A Catalunya la presència d’alumnat d’origen estranger als centres docents es caracteritza perquè mostra una àmplia diversitat d’orígens culturals, lingüístics i religiosos. Aquesta situació exigeix un enfocament intercultural a partir del qual la diversitat es consideri una força valuosa i un enriquiment mutu, no pas una debilitat que calgui superar. El projecte que mostrem aquí aporta un referent en aquest sentit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mestres que formen mestres: la formació dels tutors en el grau d’Educació Primària dual
Dins el grau d’Educació Primària dual a la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la Universitat de Lleida (UdL), s’ha dissenyat un programa específic de formació de mestres tutors com a formadors qualificats dels aprenents estudiants d’aquest grau, amb el propòsit de millorar-ne la competència com a formadors i, en últim terme, transformar l’educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els treballs i els dies de l’aula
L’aprenentatge no sorgeix de la instrucció, sinó que els infants, a partir de la seva intersubjectivitat dins l’espai de la classe, descobreixen el que són capaços de fer per esdevenir competents en la resolució de tasques. Per poder aprendre, doncs, i inspirant-nos en les tesis de Bowlby sobre el desenvolupament infantil, podem afirmar que cal crear un context d’aula que actuï com una base segura per tal que les criatures puguin explorar les seves capacitats i limitacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’ensenyament de la història en un centre bilingüe
Aquest article presenta una experiència didàctica per a tercer de primària desenvolupada al CPEIP San Miguel de Noáin (Navarra), en la qual les àrees de llengua anglesa, ciències socials, matemàtiques i educació artística són integrades en una metodologia CLIL (Language and Content Integrated Learning). L’alumnat utilitza l’anglès com a eina per obtenir coneixements sobre els diferents períodes històrics i per desenvolupar unes altres competències, com ara la matemàtica i l’artística.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ciència ciutadana i aprenentatge servei
La ciència ciutadana implica la participació de gent no especialitzada en activitats de la recerca científica. La ciutadania col·labora amb persones expertes per crear coneixement i arriba a resultats que exerceixen un impacte científic i social. En l’àmbit educatiu la ciència ciutadana és una modalitat de pràctiques d’aprenentatge servei amb un potencial elevat en benefici dels participants, la ciència, l’educació i l’entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Processos d’innovació i millora en les pràctiques de l’equip d’orientació
El text següent exposa la manera com un centre educatiu amb una àmplia trajectòria en processos d’innovació i millora educativa es planteja i porta a l’acció, a través del seu pla de formació, nous reptes per continuar avançant cap a una escola més inclusiva, posant el focus en la figura del professional de l’orientació. Tot això amb l’objectiu de continuar dotant el Projecte educatiu de centre de coherència interna i global.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El cos i jo
Sisè de primària. Inici de curs. Activitat de lectura a l’aula de filosofia. Al personatge del relat se li adorm el braç i reacciona qüestionant-se: «És com si no fos teu! Però com pot ser que una part de mi no sigui meva? Tot el meu jo és meu! […] O bé el meu cos i jo són la mateixa cosa, o bé no són la mateixa cosa».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El procediment d'anàlisi en la producció de textos: reconstruïr la consigna
Què cal fer per analitzar les produccions escrites dels alumnes i per seleccionar les dimensions a les quals caldrà donar prioritat en el treball escolar?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Baamboozle, una eina que dona molt de «joc»
Baamboozle és una eina TIC accessible a totes les aules i mitjançant la qual es poden crear jocs de preguntes en equip i altres activitats lúdiques que permeten realitzar repassos de continguts i activitats per desenvolupar la competència lingüística.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
M’expliques un emoticonte? Llegim un bookface?
En el present article s’hi mostren dues activitats que formen part del projecte Emoticontes, que té com a objectiu donar a conèixer el món dels contes tradicionals a partir de l’anàlisi dels seus trets diferencials. L’alumnat interactua i gaudeix d’aquesta literatura a partir de dinàmiques que en promouen l’interès i que en fomenten la creativitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Robòtica i programació: els Bee-Bot al cicle inicial
En aquesta proposta es vol fer un pas endavant i treballar la robòtica i la programació perquè tots dos camps es transformin en un dels pilars del projecte educatiu. Es pretén que l’alumnat de cicle inicial desenvolupi les competències bàsiques superant diferents reptes mitjançant l’ús de les Bee-Bots.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Robòtica i programació: els Bee-Bot al cicle inicial
En aquesta proposta es vol fer un pas endavant i treballar la robòtica i la programació perquè tots dos camps es transformin en un dels pilars del projecte educatiu. Es pretén que l’alumnat de cicle inicial desenvolupi les competències bàsiques superant diferents reptes mitjançant l’ús de les Bee-Bots.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Poders delegats
La Declaració dels Drets de la Infància, publicada l’any 1990, està basada en quatre principis fonamentals, un dels quals és el dret a la participació, és a dir, que les criatures siguin consultades sobre situacions que els afectin i que les seves opinions siguin tingudes en compte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartir saber i saber compartir
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòria
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.