Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
25è. aniversari de la primera reunió estatal dels Moviments de Renovació Pedagògica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un esbós.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projectes d'innovació en l'organització d'un centre.
Dins l'assignatura d'Organització del Centre Escolar impartida a segon de Magisteri a la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna, des de fa uns quants anys proposo als estudiants que facin un treball en grup sobre alguna experiència innovadora referent a l'agrupament d'alumnes, la coordinació entre escoles, la distribució del temps i l'espai escolars, la interrelació entre els infants i els avis d'un barri, la creació de comunitats d'aprenentatge, l'organització del temps, un currículum trilingüe i d'altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carnestoltes i l'aprenentatge per socialització. Llegim i representem Dalí.
En aquesta experiència, volem mostrar-vos com, d'un treball d'aula que va aconseguir engrescar els alumnes, es va passar a un projecte més ampli, de centre, on la creació de multiplicitat de contactes amb estaments i àmbits diferents de la vida social incideixen per enriquir la pràctica docent en relació amb els objectius curriculars traçats (expressió i comprensió plàstiques i expressió i comprensió verbals). En el seu creixement i desenvolupament, l'activitat s'anirà perfilant com un instrument de millora de les relacions del centre amb famílies, les associacions i les entitats del barri i la ciutat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aprenentatge de la llengua àrab a Catalunya.
Des de fa més de quinze anys, la fundació Bayt al-thaqafa imparteix classes de llengua i cultura àrabs a diversos centres educatius de Catalunya en horari extraescolar. Aquesta idea pionera d'ensenyar la llengua i la cultura pròpies als nens i nenes d'origen àrab sorgí de la convicció que integrar no significa absorbir el col·lectiu minoritari en la societat dominant, sinó l'enriquiment mutu des d'una òptica intercultural.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taller d'animació amb Lego Studio.
En el present article, expliquem una experiència al voltant d'un taller d'animació per a la realització d'una pel·lícula al cicle superior de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El plafó informatiu com a recurs didàctic dins l'educació física.
El que us presentem aquí és una experiència que es va portar a terme durant el curs 2003-2004 a l'escola Pompeu Fabra de Lloret de Mar. Es tractava de buscar recursos per informar l'alumnat sobre diverses activitats relacionades amb la matèria d'educació física.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les cantarelles dels jocs, recurs per treballar la llengua.
El present article és un resum del recull de jocs cantats que van realitzar, conjuntament, alumnes de l'IES Gerbert d'Aurillac i de l'IES Flix i que, als XIX Premis Valeri Serra i Boldú de Cultura Popular 2003, obtingué el primer accèssit en la modalitat infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Wangari Maathai, premi Nobel de la Pau 2004.
Per a una escola de medi ambient com la de l'Ajuntament de Camargo, que fa onze anys que treballa l'educació ambiental i que forma part com a membre actiu del Pla d'Escoles Associades de la UNESCO, representa una satisfacció enorme que, per primera vegada, el premi Nobel de la Pau sigui concedit a una dona africana d'arrels profundament ecologistes, i al mateix temps promotora infatigable de la pau. ½Nosaltres ùdiu Wangari Maathaiù plantem la llavor de la pau per ara i per al futur+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La comprensió de la lectura i l'avaluació del professorat.
Poso aquest títol aparentment contradictori tot escoltant la consellera d'Educació quan presenta els resultats de l'informe PISA. Se m'ha acudit que eren dos elements de naturalesa distinta que segurament tenien una íntima relació, i intentaré mostrar-ho de forma implícita en aquest article.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En la mort de Miquel Porter i Moix.
La mort no serà la categoria correcta que correspondrà d'avui en endavant a la figura de Miquel Porter. Els que vam tenir la immensa sort de ser alumnes seus, els qui vam compartir amb ell aventures heroiques des del cineclubisme estàvem segurs des de fa molt de temps que la memòria de la seva personalitat s'eixamplarà amb el temps, que la seva feina renaixerà en mil projectes d'amor al cinema, d'amor al país i d'amor a la docència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nova llei per a un nou segle.
El terme qualitat, que ja sortia a la LOCE, el conjuguen amb el d'equitat, o sigui per comptar amb tots i totes dins el sistema educatiu. Un nou terme que s'explicita en el títol del document de debat és el d'entre tots. Em sembla important que des de les instàncies del Ministeri, i un cop transmeses les competències en educació, des de les conselleries d'Educació de les comunitats autònomes, es comenci a fer ús d'aquest terme, que significa que la responsabilitat de l'EDUCACIÓ, així, amb majúscules, és de tota la societat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 111: Educar la sexualitat: educar per a la igualtat.
Els materials que presentem volen ser una ferramenta per a transversalitzar la coeducació afectiva i sexual en l'educació secundària. El projecte es pot impartir en qualsevol curs de l'ESO, a través de l'optativa de papers socials, també es pot utilitzar dins del pla de transversalitat del centre en les tutories d'ESO i batxillerat, o incorporar- se a les àrees que, directament o indirectament, tracten temes relacionats amb la sexualitat i les emocions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entendre la conducta antisocial de l'alume des de la docència.
Entendre la conducta antisocial de l'alumne reclama moltíssim de l'ensenyant, ja que la tradició i el context són cartes que juguen en contra seu. L'homeòstasi del sistema educatiu, la perspectiva d'investigació lineal i l'aïllament social del docent són elements que difuminen la comprensió de la conducta antisocial.