Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyecto de real decreto de infantil: ¡no avanzamos!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Va de... ¡No sé! ¡No puedo!
Del que dic i penso que faig... al que en realitat faig. Del que diem que fem en equip... i del que fem. De fer sense pensar... a pensar el quefer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pisa el freno
Comencem a agafar velocitat als centres educatius: tasques per fer, activitats programades, festes per celebrar... Es pot gaudir si anem tan ràpid?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noemí Font: «La inclusión empieza cuando entendemos que las personas con discapacidad pueden hacerlo casi todo, con adaptaciones»
Imaginem-nos que tornem a ser infants. Som un nen o una nena amb una diversitat funcional física que fa que hàgim de fer servir cadira de rodes, caminador o unes fèrules a les cames. Posem-nos, per un instant, en la pell d’aquesta criatura de 3, 4, 5 o 6 anys que com qualsevol altra té ganes de jugar, però veu que no pot perquè els parcs infantils no estan adaptats per a personetes com ell o ella. A la Noemí no li va caldre posar-se en el lloc de ningú perquè ho tenia a casa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un vínculo familia y escuela 0-3 sano
La família i l’escola bressol, quan la primera entra dins la segona, inicien una relació. Aquesta relació hauria de ser una relació sana, en què hi hagués una comunicació fluïda i sincera, un tu a tu. Família i escola començaran un camí comú, i totes dues hauran de recórrer el mateix camí per ajudar el màxim possible els nens i nenes. Per tant, nosaltres, com a centre educatiu, haurem d’ajudar les famílies a aconseguir tot això amb una comunicació constant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relaciones intergeneracionales en la escuela 0-3
Propiciar les relacions entre infants i avis a l’escola bressol afavoreix l’aprenentatge dels nens i nenes des d’una altra perspectiva. Entra en joc tot el bagatge que transmet el nou adult, i el vincle que s’estableix entre tots dos. El fet d’obrir l’escola a altres persones que no són les habituals enriqueix les experiències i la vida del centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educando en emociones: cartas que curan almas
Educar en emocions a l’etapa d’infantil és fonamental per disposar d’una societat amb ciutadans que tinguin confiança en les seves capacitats, tinguin en compte els sentiments dels altres i sàpiguen prendre les decisions més adequades en cada moment. Les emocions són, per tant, un factor important per formar ciutadans amb un pensament crític. Presentem una experiència amb nens i nenes de 4 anys que aprenen i interioritzen les emocions d’empatia, interès, concentració, sorpresa, felicitat i satisfacció en el context de la COVID-19.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El poder de los materiales: capturamos el agua en educación infantil
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Desayunamos juntos?
El petit mos del matí, a més d’un acte quotidià a l’escola, esdevé un espai educatiu en què s’introdueixen els hàbits d’autonomia propis de l’etapa 3-6. El debat per part de l’equip de cicle sobre els temps educatius ha propiciat anar més enllà dels hàbits i donar un altre valor a l’esmorzar compartit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Decreto de mínimos en Educación Infantil: una propuesta malograda
En aquest article s’analitza la recent proposta de mínims curriculars del Ministeri d’Educació. Es tracta d’un plantejament molt condicionat pels currículums de l’educació obligatòria i presenta greus mancances en diversos aspectes bàsics de l’educació infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La integración de las niñas y los niños con necesidades especiales en el aula
Les i els professionals de l’educació ens trobem amb uns quants reptes diàriament; tants reptes com criatures tenim a les nostres aules. Cada «personeta» que tenim davant és un món, un immens món ple de colors i les seves tonalitats diferents. És en aquest mar de colors on naveguen també les nenes i els nens amb necessitats especials i les seves famílies. Lamentablement, de vegades, aquestes famílies i les seves criatures no naveguen amb la tranquil·litat que voldrien o que caldria. Avui en dia, encara, són múltiples les dificultats a què s’han d’enfrontar i diversos els problemes que han d’afrontar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Obesidad infantil. ¿Qué puede hacer la escuela?
El Joan farà 3 anys al mes de desembre, és dels més petits de l’aula i el que més pesa. La seva mare ens va explicar en l’entrevista inicial que, encara que va néixer quan tocava, va tenir un pes molt baix; li van dir que era un CIR, un bebè amb retard en el creixement intrauterí, i va haver d’estar molt pendent de l’alimentació. S’ho havia passat molt malament però ja estava tranquil·la. Ara el pediatre li deia que s’engreixava massa, que això era propi d’aquests nens, però a ella li costava molt no donar-li tot el que demanés després del que havia patit per tirar-lo endavant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: Significatividad y funcionalidad. El papel del significado para comprender y situarnos en el mundo
El sentit i la funcionalitat dels aprenentatges en una aula de 3 anys per mitjà de l’estudi dels processos que es produeixen en la construcció dels significats. Conversar sobre com es fa un sostre d’iglú ens permet interpretar i construir significats que donen sentit i funcionalitat als nostres aprenentatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qué nos dice la investigación científica: Significatividad y funcionalidad
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Usar en lugar de poseer
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viviendo la aventura de cazar un oso
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartimos: rincón digital: Publicaciones de interés sobre educación infantil
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La estela de... Célestin y Élise Freinet. Compartimos: rincón digital. Libros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La estela de... Célestin y Élise Freinet
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula: Paremos la invasión. Que el plástico no nos domine
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Libros: La formación del psicomotricista PPA®: Su formación personal por la vía corporal y emocional
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Nos incomoda el llanto infantil?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.