Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per aquí no.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluar els racons: una pràctica per millorar la qualitat a les aules d'educació infantil.
Des de molt abans que s'implantés el sistema educatiu actual, s'ha tractat el tema dels racons en una gran quantitat d'articles i publicacions, que han fet que aquesta pràctica s'hagi estès de mica en mica entre el professorat d'educació infantil. Considerem que avaluar-los es converteix en una activitat fonamental per saber què passa a les aules i com es reflecteix la nostra concepció educativa en la seva organització.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: El carnet de racons: organització i autonomia.
Aquest inici de curs, l'equip de mestres de l'escola infantil Es Poriol vam plantejar-nos un interrogant: com podíem afavorir la planificació del propi temps com un nou tipus de conquesta de l'autonomia? Ja feia anys que dins les aules funcionàvem per racons, però vam creure interessant que fossin els propis infants qui s'organitzassin, no sols en les activitats dels mateixos racons, sinó també en la planificació setmanal. L'eina que ens va permetre dur endavant aquesta idea va ser ½el carnet+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Pauta per dissenyar i regular els racons.
Aquesta pauta està pensada perquè es pugui, d'una manera ràpida i clara, recollir un seguit d'informacions al voltant dels diferents racons que puguem tenir a la classe.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El paper de la mestra als racons. Oportunitats per a l'observació i l'intercanvi amb els infants.
El treball per racons ha esdevingut, per a moltes mestres d'educació infantil, una de les millors maneres d'organitzar l'activitat didàctica, un espai i un temps privilegiat i imprescindible. A partir d'aquest convenciment, l'article se centra en el paper i l'actitud de la mestra, que observa i participa amb els nens i nenes en els racons.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com veiem els infants a través del joc.
L'octubre de l'any 2000 l'equip va decidir iniciar a l'escola un seminari de formació sobre psicologia evolutiva. L'interès del grup se centrava a repassar uns continguts teòrics que es consideraven indispensables per desenvolupar la tasca educativa, però també es pretenia poder-los aplicar a la pràctica de manera immediata. Presentem aquí una mostra del tipus de feina feta, en la qual sempre realitzem un recorregut des dels nens i nenes més petits fins als més grans, i utilitzem la seqüència observar reflexionar- interpretar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una mirada al joc simbòlic. Consideracions per a la seva observació i avaluació.
En aquest document intentem aportar alguns elements de reflexió en relació amb un repte que podem compartir les persones que estem implicades en l'educació infantil: l'observació, un recurs que ens permet avaluar les produccions dels infants a partir del que veiem que passa a la vida quotidiana de les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Els racons: un grapat de bones raons.
Amb les famílies. No té introducció i tampoc resum. Es una explicació conceptual sobre bones raons dels raons. Té una pàgina.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mossegar és cosa de criatures.
Molt sovint ens trobem, a les nostres escoles, amb situacions com aquestes. Un esdeveniment no esperat desbarata el que es presentava com un dia plàcid i harmoniós. La conducta de mossegar i altres expressions relacionades amb les enrabiades, com ara les rebequeries, els plors incontrolats, les empentes..., apareixen en certes edats, com les que il·lustra el cas, com a manera d'expressar un malestar davant de quelcom que no s'aconsegueix immediatament o que impedeix portar a terme un desig propi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les padrines i els padrins de llegir.
Aquest article mostra una experiència senzilla per a un aprenentatge concret que comporta d'altres aprenentatges significatius que són tan importants o més que els pretesos inicialment, a partir de les emocions que sorgeixen de la cooperació entre grans i petits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La mirada de...
Intercanvi d'experiències. La mirada deà.( és una experiència)No es pot treure resum, perquè no hi ha una introducció i tampoc un resum. Té una pàgina
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un coixí amb pinyols de cirera.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació intercultural a les aules d'infantil del CEIP Las Lomas.
Les mestres d'infantil del CEIP Las Lomas, de Roquetes de Mar (Almeria) ens presenten les seves propostes relacionades amb el projecte ½Atenció escolar a l'alumnat inmigrant+ que es fa a la seva escola amb propostes específiques per a cada cicle.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els fills i files als caps dels seus pares: idees, expectatives i actituds.
En aquest article es pretén donar resposta a les següents respostes: Quines idees tenen mares i pares sobre el desenvolupament i l'educació dels seus fills i filles? Com es formen aquestes idees als caps dels pares i mares i de què depenen? Com evolucionen aquestes idees a mesura que creixen els seus fills i filles?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qué cal fer davant el patiment dels infants?
Entre les distintes raons per les quals les criatures poden patir, n'hi ha algunes de tremendament irracionals i injustes, com són l'abús i el maltractament. Enfront d'aquestes, la persona adulta només pot adoptar una postura: defensar l'infant. Hi ha uns altres sofriments que són inevitables, que formen part del transcurs de la vida i que, d'alguna manera, són factors essencials en la construcció de la personalitat. Davant d'aquests patiments, la posició de la persona adulta consisteix a ajudar l'infant a afrontar-los i a treure'n un balanç positiu per a la seva vida i la dels altres éssers humans.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'avançament de la lectura i l'escriptura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alex i Sara.