Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Frato.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Estils comunicatius dels professionals d'EI
Quin estil comunicatiu afavoreix la convivència i l'aprenentatge? Quins indicadors ajuden a reconèixer l'estil que afavoreix més l'assoliment dels objectius proposats per un equip o per una educadora infantil? Malgrat que no hem trobat, a les fonts, respostes concretes a aquests interrogants, ens decidim a assenyalar alguns factors ûla majoria dels quals ja han estat citats als articles del monogràficû que poden orientar la reflexió i la revisió de determinades pràctiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llars en risc de pobresa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estils comunicatius dels professionals d'educació infantil.
Analitzar l'estil comunicatiu del professorat comporta acostar-nos a alguna de les claus que fan que la vida escolar funcioni i que s'hi asseguri l'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació més enllà de les paraules.
Les persones que eduquen són, abans de tot, persones que comuniquen. Això no obstant, una gran part del que comuniquem és no verbal i ho fem inconscientment. En un estil comunicatiu clar, el que és verbal i no verbal actua conjuntament. Quan això no passa i els dos nivells es contradiuen, les paraules perden el valor que tenen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estils comunicatius del professorat des de la programació neurolingüística.
Els professionals i les professionals de l'educació hem de trobar eines, instruments, teories, estudis, etc. que ens ajudin a millorar la comunicació amb els infants, per tal de poder facilitar l'aprenentatge. La programació neurolingüística (PNL) és una d'aquestes eines. Ens permet conscienciar-nos, entre moltes coses més, dels canals preferents de processament de la informació i de com podem aprendre a utilitzar tots els instruments que ens aporta aquesta metodologia per tal de sintonitzar amb l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conversar amb els infants.
L'escola és un micromón complex on convergeix gent d'orígens i propòsits diversos, amb vides dispars i concepcions del món i de l'educació sovint força allunyades. Teixir comunitat amb aquests vímets, fer-la créixer i durla a bon port depèn en gran mesura de les mestres i dels mestres hàbils en la relació i la comunicació social. Aquestes mateixes habilitats són algunes de les característiques dels bons educadors. Tenir-les de guia esdevé fonamental per preparar bé les generacions següents de professionals i també quan es tracta d'optimitzar la tasca de qui ja és a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos metodològics que faciliten la comunicació i l'aprenentatge.
En aquest article, us explicaré com es desenvolupa una jornada a l'aula de Brigitte Onillon, una mestra francesa que reparteix la seva activitat professional entre l'escola infantil R. Doisneau (Gesvrine, La Chapelle sur Edre, a França) i l'Institut Universitari de Formació de Mestres (IUFM) de la Universitat de Nantes. No es tracta d'un cas aïllat, sinó que té lloc, juntament amb uns altres, a les trobades que solem organitzar alguns dies de final de gener i començament de febrer, que és quan els meus estudiants universitaris fan els exàmens del primer quadrimestre. Sovint realitzo aquesta tasca d'observar i de ser observat per un col·lega mentre es desenvolupa un projecte que compartim, amb la intenció de reflexionar sobre el que ha succeït i analitzar junts hipòtesis i conclusions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: L'estil comunicatiu amb famílies
L'estil de comunicació que utilitzem amb les famílies és determinant en les relacions que hi establim. Entre totes les vies de contacte ûinformació escrita, reunions, entrevistes, etc.û, en destacarem el valor de la comunicació quotidiana entre família i escola, perquè són les trobades diàries les que probablement tenen més pes en la interacció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Tirallongues de paraules, embarbussaments, cançons i contes curts
La utilització de tirallongues de paraules, embarbussaments, cançons i contes curts que conviden a repetir-los constantment exerceixen en els infants un gran poder de seducció que els convida a participar amb la persona adulta. D'aquesta manera, es connecten mitjançant un tipus de llenguatge vinculat amb l'art, aprenen a gaudir i a expressar-se i desenvolupen diverses capacitats: memòria, imaginació, discriminació auditiva, sincronització, atenció, observació, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Estils comunicatius dels professionals d'EI
Aquest article ofereix un recull de llibres sobre els estils comunicatius del professionals de l'ensenyament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Primers passos a l'Espai Nadó.
Durant el primer any de vida, el desenvolupament motriu és vertiginós i, per això, als espais familiar les mares tenen molts dubtes.Les respostes són particulars, diferents, úniques, intransferibles i irre petibles, igual com ho són cada infant i cada família. Cadascú ha de trobar la més adequada a les seves circumstàncies. Tot i així, pot anar bé compartir algunes informacions que poden ajudarnos o orientar-nos en el procés motriu personal de cada criatura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conte encadenat.
Us contaré la història d'una activitat que ha esdevengut tot un programa i que forma part de les nostres senyes d'identitat: el conte encadenat. Igualment, dóna suport a la nostra metodologia, basada en la globalitat, la funcionalitat dels aprenentatges, les relacions amb les famílies, el constructivisme, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista amb Blanca Guerrero.
Blanca Guerrero ha treballat a les escoles infantils de Vitòria-Gasteiz i ara és la directora del Departament d'Educació. L'hem entrevistat en un moment conflictiu, en el qual es preveu el canvi de gestió d'algunes escoles infantils que pertanyen a la xarxa municipal des de fa trenta-cinc anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Terra i llibertat. Una educació infantil encaminada vers un món sostenible.
En aquest article, hi presentem algunes propostes obertes per educar en un món sostenible o, almenys, per acostar-nos-hi. En una part molt important, estan inspirades en la natura, però també en centenars d'experiències que l'educació, i molt especialment l'educació infantil, ha realitzat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
S'hauria de descalçar els infants per a la migdiada?
Al·ludir a com n'és de poc higiènic que les criatures s'estiguin al llit amb les sabates que han utilitzat per caminar al llarg del matí, no és la reflexió que considero més important a l'hora de decidir si se les han de treure o no per dormir, solament es tracta d'una més.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carta a companys i companyes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Valorem, en aquesta experiència, els significats que el llenguatge escrit pot desenvolupar a l'escola, com a element significatiu de reconeixement, visibilitat de la cultura infantil i signe de pertinença a una comunitat, mitjançant la transformació de l'espai escolar amb paraules escrites.