Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre en aquesta situació (I)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les aules extenses han arribat a casa nostra per quedar-s´hi
Les aules ja no tornaran a ser les que eren. Es modificaran en unes altres de diferents que incorporaran, de manera natural, un model d’aprenentatge barrejat entre el treball presencial i en línia que enriquirà l’ensenyament de continguts i les dinàmiques d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Francisco Sanz: «Conèixer els sentiments del nostre alumnat en episodis com aquests ens pot servir d´eina de futur per valorar allò que considerem nor
L’excepcionalitat del que està tenint lloc actualment fa que el retrat que us presentem també sigui excepcional. Aquesta vegada aquesta mena de radiografia gira al voltant d’una situació i per aquest motiu agafem Francisco Sanz, més conegut com a Patxi, de testimoni, com a mestre de segon de primària i pare d’una nena de 6 anys, perquè ens doni a conèixer la seva opinió i la vivència que ha experimentat en aquest estrany estat de confinament en què ens trobem.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Navegant amb una forta tempesta (part 1)
Aquest article neix de la necessitat de plasmar per escrit reflexions al voltant de tot el que estem vivint amb aquest confinament, atès que la Covid-19 ha decidit marcar el rumb de les nostres vides. Estem en un procés d’elaboració del projecte de direcció per a una nova escola de Barcelona, per això tot el que estem sentint ens obliga a aturar-nos per pensar què faríem nosaltres si ja l’estiguéssim liderant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte col·laboratiu d´acció tutorial durant el confinament
Navegar amb el mar enfurismat i remogut és difícil fins i tot per a mariners experimentats. L’Equip d’Orientació Educativa (EOE) de Grado, a Astúries, dirigeix a tota la comunitat docent una proposta d’acció tutorial per travessar tempestes que treballa la resiliència, la creativitat, l’empatia, la cura i el suport mutu de manera col·laborativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
D´una escola presencial a una de virtual en 24 hores. És possible?
En aquests temps de confinament obligatori, els centres docents, les administracions i les comunitats educatives han hagut de substituir la presencialitat quotidiana a l’aula per la necessitat imperant de reprendre l’activitat de manera virtual. Aquesta proposta de treball pretén posar damunt la taula pautes, consells i eines per a mestres i escoles en uns moments tan complexos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Planificació de la proposta: D´una escola presencial a una de virtual en 24 hores. És possible?
En aquests temps de confinament obligatori, els centres docents, les administracions i les comunitats educatives han hagut de substituir la presencialitat quotidiana a l’aula per la necessitat imperant de reprendre l’activitat de manera virtual. Aquesta proposta de treball pretén posar damunt la taula pautes, consells i eines per a mestres i escoles en uns moments tan complexos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartim la història i les emocions
El Punt de Lectura Desenvolupament Personal i Social, de Rosa Sensat, el formem persones del món educatiu que seleccionem llibres i que els analitzem des del punt de vista de les emocions, per tal que puguin contribuir al creixement personal i social dels lectors. Al present article exposem el sentit del nostre treball i presentem l’experiència del club de lectura infantil de la Biblioteca Central d’Igualada a partir del llibre Mexique: El nom del vaixell.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Lúmina il·lumina la nostra biblioteca
Un concurs promogut per la Xarxa Professional de Biblioteques Escolars esdevé, gràcies a l’equip docent i al Pla lector de centre (PLC), una experiència formativa. La història de la Lúmina ens permet conèixer les potencialitats educatives i curriculars de la biblioteca escolar i la implicació activa de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La discussió tertúlia literària
Proposem una activitat motivadora i engrescadora que posa èmfasi en el valor de l’amistat i en la resolució de conflictes a partir de les diferències. D’una banda, convida a reforçar les relacions socials, els vincles entre els infants i la confiança en les altres persones i, de l’altra, enfortir el desenvolupament individual integral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hi, amigo!
El projecte que presentem a continuació neix de la necessitat d’ensenyar la llengua estrangera de manera més motivadora, vivencial i significativa per a l’alumnat a través de l’ús funcional de l’idioma utilitzant les noves tecnologies. A través d’aquest projecte es pretén que els aprenentatges siguin significatius, i per tant aplicables a la vida real.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lletres de colors
Aquest text recull l’experiència educativa relacionada amb l’aprenentatge de l’ortografia que s’està portant a terme a l’escola L’Aixart, de Cervià de Ter. Es tracta d’un projecte que aborda l’escriptura correcta dels mots des dels àmbits artístic i lingüístic i en el qual s’ha implicat tota la comunitat educativa, des de les famílies de l’escola fins a la llar d’infants, passant per tot un ventall d’artistes locals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'ombra d'un arbre
Les citacions que encapçalen aquest article tenen més de cent anys. Què ha passat a les nostres aules al llarg d’aquest darrer segle perquè continuïn sent tan actuals i alhora tan reaccionàries? Fa unes quantes setmanes publicava el Manifiesto educativo para no enloquecer (MnoE), que respon a una idea que compartim molts docents insatisfets (i cercadors) de l’educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Investigant la incidència humana en el medi socionatural a partir de les idees de l´alumnat
El nostre entorn pateix una sèrie de problemes, entre els quals hi ha la contaminació, la societat consumista, etc. La solució que hi trobem passa per impartir una adequada educació socioambiental. En el present article s’hi realitza una anàlisi manualística i un estudi de les concepcions de l’alumnat sobre la temàtica que ens ocupa, també s’hi mostra una proposta d’intervenció que serveix per augmentar els coneixements i la participació activa dels nois i noies a fi de millorar aquestes situacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fer veure, fer creure
Tercer curs de primària de l’escola Dolors Monserdà Santapau, de Barcelona, on llegim el capítol 1, episodi 2 de Kio i Gus (Lipman, 2011). Els nens i nenes assenyalen els aspectes que els han cridat l’atenció del text o sobre els quals volen parlar. A l’hora de triar per on podem començar, en Bernat escull el tema que ha sorgit sobre l’estranyesa que causa a la classe que hi hagi uns lleons en una platja.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb bona energia
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els paisatges d´aprenentatge amb Genial.ly
Genial.ly és una empresa emergent nascuda l’any 2014 que ha desenvolupat una eina web amb la finalitat de donar resposta a la necessitat de transmetre la informació a través de continguts interactius i animats. D’aquesta manera, ha revolucionat el món de la comunicació i l’educació, i ha afavorit, entre altres aspectes, la creació de paisatges d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escriure per pensar, pensar per escriure
En el món d’imatges en què estem immersos, l’escriptura a l’escola esdevé més necessària que mai. Escriure per descobrir, per comunicar, per compartir. Escriure per viure. És per això que relacionar allò que s’escriu amb el dia a dia de l’alumnat és fonamental per desenvolupar el gust per transformar el que un pensa en un text per ser compartit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fem escola. Descobrim Gebut
La proposta d’aprenentatge servei que es presenta en aquest article es va iniciar el juliol de 2017, coincidint amb el canvi d’equip directiu de l’escola Jaume Miret de Soses (Lleida) i amb un projecte de transformació educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Treballant els objectius de desenvolupament sostenible a l´aula STEAM
En el present article es presenta una proposta educativa per treballar els objectius de desenvolupament sostenible des de l’educació STEAM que s’ha dut a terme al CEIP Virgen de Navahonda, de Robledo de Chavela (Madrid).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dret 0: amb veu i vot
El dret 0 no està inclòs en la Convenció sobre els Drets de l’Infant, però en canvi s’hi reconeix les criatures com a ciutadanes de ple dret i se’ls atorga pes en les decisions que prendran. Les fa visibles i capaces de defensar la Convenció.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La crisi de la COVID-19 ens ensenya que...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Des del confinament busquem l´oportunitat de cuidar-nos. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena, confinament vinculació mestres criatures
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.