Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Als qui pateixen per la seva identitat de gènere
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar amb respecte i llibertat
Segons la opinió d'Ester Devesa, el respecte a l’infant i a les seves vivències i emocions es demostra educant diàriament en l’exercici de la llibertat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar persones i no futurs robots
Un missatge personal per al professorat de primària, com una opinió barrejada de vivències d’algú de secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es comenta a la Xarxa...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amparo Tomé, mestra jubilada. Cal trencar motlles
Ha estat mestra tota la vida, tal com ella diu, i ha treballat en moltes etapes, des d’infantil fins a la investigació universitària. Ha dedicat una gran part de la seva carrera a estudiar com es transmet el sexisme en la pràctica educativa i a proposar accions docents que sensibilitzin el professorat sobre el que tenim arrelat a nivell profund.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Obrim una finestra al món
Obrim una finestra al món és un projecte pedagògic, cooperatiu, investigador, crític i emancipador, que comença a l’escola pública l’any 2008. Com a col·lectiu, entenem l’educació com un camí per impulsar la transformació social. Com a docents, no podem tancar la porta de l’aula als problemes, ni als globals ni als personals, perquè volem una escola per a la vida, que faça de la curael seu nucli vertebrador.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'agermanament entre escoles
La comunitat educativa del centre Salvador Espriu, del Barri de La Morera de Badalona, treballa conjuntament per aconseguir que els infants s’eduquin en la superació personal, però també perquè sàpiguen mostrar un tarannà obert, col·laborador, democràtic i participatiu, en aquest sentit d’educació dels valors de cooperació i solidaritat envers tots els éssers humans, entre pobles i amb el compromís amb l’entorn. L’agermanament amb l’escola Immaculada, d’un barri de la ciutat nicaragüenca de Granada, ens aporta experiències humanes ben valuoses i materials molt rics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència de comerç just al centre
En aquest article, hi presentem una unitat de treball sobre comerç just que es va realitzar entre tot l’equip docent de la nostra escola, amb la idea d’implicar-hi els diferents agents educatius de la comunitat i amb la voluntat de sensibilitzar l’alumnat, l’equip docent i les famílies, com també de donar recursos perquè posessin a la pràctica maneres més justes de practicar el comerç.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació i «nova política»
L’objectiu de l’article és abordar les implicacions de la «nova política» destinada al sector educatiu, tot defensant la importància de l’equitat com a eix vertebrador. Els autors mostren les implicacions d’aplicar el principi d’equitat als tres pilars de la política educativa (regulació, provisió i finançament) i sostenen que aquesta és la base per garantir un sistema més just i a favor del bé comú.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència per atendre la diversitat: la llibreta dels problemes de matemàtiques
L’objectiu d’aquest article és transmetre una experiència de resolució de problemes de càlcul en una aula de primària on s’atén la diversitat tot potenciant la comunicació i el raonament matemàtic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com podem aplicar la classe inversa a l'educació primària?
La necessitat d’innovar en educació ens porta a fusionar tendències pedagògiques emergents de gran impacte, com ara les classes inverses, amb metodologies tan conegudes com l’aprenentatge cooperatiu mitjançant l’ús de les TIC com a recurs creatiu. Per això, tenint en compte la veu del professorat d’educació primària, proposem dissenyar una guia didàctica estructurada en vuit passos per implementar correctament la classe inversa a l’educació primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Joan Manuel del Pozo: «La persona educadora viu "en el cantó positiu de la vida"»
Al seu despatx de l’edifici antic on s’ubica la Sindicatura de la Universitat de Girona, Joan Manuel del Pozo ens rep amb temps i amb ganes de parlar. Amb la calma d’una etapa en què alguns deures ja estan complerts, va desgranant, mitjançant un discurs reflexiu, temes tan importants com les emocions, la construcció del jo, l’ètica o la relació entre política i finances, sempre en relació amb l’educació, la seva passió, mentre cita filòsofs, escriptors, biòlegs...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com participa tota l'escola en un projecte
El Projecte Junts és una manera d’entendre, de fer i de treballar per projectes. A l’escola, partim de l’agrupació de diferents edats amb menys alumnes i amb tot l’equip de mestres. També volem acollir i compartir amb tots els mestres des d’un tema comú, amb l’objectiu de compartir el saber de tothom, d’enriquir-nos amb les diferents propostes que sorgeixen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La isla de Nim
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula --aparentment simples i, en tot cas, espontanis i reals-- que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes, si els brindem l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El somni del meu avi
La proposta següent és, alhora, una activitat artística i un treball sobre els vincles familiars entre avis i néts.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
ConVigoTablets
La finalitat darrera del projecte 'ConVigoTablets' és integrar les TIC a través de l’ús de dispositius mòbils com un mitjà per desenvolupar la creativitat i les competències clau dels estudiants, d’una banda, i del PLE i el PLN, d’una altra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amor en la biblioteca
Les biblioteques escolars són espais únics de foment i promoció de la lectura des d’on sorgeixen propostes didàctiques que permeten que els alumnes s’apropin al món de la literatura des d’una nova perspectiva. 'Amor en la biblioteca' és un projecte que neix des de la biblioteca escolar i que dóna la volta a la manera d’entendre la poesia, cedint el comandament a la direcció de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El concepte d´ajuda entre iguals
Definim l’ajuda entre iguals com «una pràctica pedagògica que impulsa la creació de vincles entre persones que comparteixen un mateix estatus però que a la vegada presenten una diferència que permet a una d’elles assumir un rol educatiu intencional respecte a l’altra». A continuació, oferim la sistematització dels seus trets fonamentals prenent com a base els enunciats que integren la definició.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El treball per racons a primària: racons d'interès científic
Les tasques científiques que proposem a l’alumnat als racons de ciències pretenen promoure el desenvolupament personal dels infants mitjançant els valors que ens aporta el treball científic. Intentem suscitar qualitats com ara el treball en equip, la curiositat per investigar l’entorn, el rigor en la realització de la feina, la imaginació en la resolució de problemes i la persistència per assolir els objectius proposats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Orientacions per al professorat i material per a l'alumnat: El treball per racons a primària: racons d'interès científic
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lideratge per a l´aprenentatge. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Llibres. Trobades. Convocatòries. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Absència
L’escola és, o hauria de ser, un lloc de trobada, un espai, un temps per unir les biografies encara a mig escriure dels infants i les biografies més extenses de les persones adultes; trobada entre el descobriment i el que ja s’ha recorregut; trobada entre la perplexitat que genera el frec amb el que s’ignora i el que se sap, i també, per descomptat, trobada entre els presents i els absents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’educació pel desenvolupament és una proposta educativa d’àmbit competencial, que promou la formació d’una ciutadania crítica, participativa i compromesa a assolir un món més just i sostenible. Per contribuir a formar aquesta ciutadania global, l’escola ha de treballar en quatre àmbits: desenvolupament personal, relació amb les altres persones, desenvolupament social i cura mediambiental.