Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guix, des de 1977 sempre al servei de l'educació
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Árboles o portátiles?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El dret a l'educació: un dret universal en risc
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
EN LÍNI@: Programació i educació lenta
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carlos Llanos. Dirigir un centre implicant-hi tothom
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escriure i aprendre a escriure a primària
Aprendre a escriure és aprendre a usar la llengua escrita en una gran diversitat de situacions. Ensenyar a escriure serà, doncs, ajudar els nens i les nenes a participar en una societat alfabetitzada, és a dir, en una societat en què la llengua escrita és present en gairebé totes les activitats que s'hi duen a terme. Per aprendre a participar en entorns en què s'usa la llengua escrita, cal fer-ho.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ensenyar a escriure al cicle inicial
Un dels reptes propis del cicle inicial és com es poden atendre els diferents nivells que hi ha a l'aula respecte a l'aprenentatge de la lectura i de l'escriptura. En aquest article, hi suggerim alguns aspectes que cal tenir en compte perquè el mestre pugui gestionar aquesta diversitat i tingui recursos per fer créixer les ganes i el desig d'aprendre a escriure dels infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexionar sobre la llengua per aprendre a escriure. Un repte difícil però necessari
En aquest text, hi reflexionem sobre la importància d'un ensenyament-aprenentatge dels coneixements sobre la llengua dialògic i contextualitzat que ajudi l'alumnat de primària a millorar les seves produccions escrites. També hi remarquem, com apunten les recerques, les dificultats que tenen els infants de posar en joc aquests coneixements malgrat que siguin usuaris de la llengua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escriure i aprendre coneixements
L'article aborda alguns dels aspectes implicats en l'escriptura de textos d'àrees no lingüístiques en el cicle superior de primària. D'una banda, parla de mecanismes lingüístics relacionats amb la cohesió del text i la densitat informativa, com ara les oracions de relatiu; d'altra banda, de les diferents estructures que organitzen les idees.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formació permanent a Catalunya. Com anem?
El present article ha estat escrit abans de les eleccions al Parlament de Catalunya i quan encara no se sap qui serà el president de la Generalitat, per tant, faig el balanç de la formació permanent del professorat sense tenir aquesta informació. Les meves paraules no volen ser ni una avaluació del passat ni un acostament al present, sinó, simplement, una anàlisi cap al futur.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conèixer, descobrir i aprendre junts a través de la ciència
Una situació quotidiana com que un infant porti un bastó permet que la mestra generi una situació d'aprenentatge al voltant del centre de gravetat. És un exemple de l'essència del projecte educatiu de l'escola Roure Gros, on, a partir de la consciència que vivim en un món complex i canviant, creiem que, per comprendre'l, l'aprenentatge dels infants s'ha de basar en la investigació, la reflexió, la pràctica del treball en equip i la interdisciplinarietat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El foment de l'emprenedoria a l'escola rural
El projecte RuralActiva neix per impulsar l'emprenedoria als territoris rurals catalans. Una estratègia de futur bàsica és el foment de la cultura i l'actitud emprenedora entre els més joves a través de l'educació. El model RuralActiva, que s'implementa en collaboració amb altres agents, treballa durant aquest any amb el foment de l'esperit emprenedor a les escoles a través del projecte «Emprendre a la meva escola» (EME).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte Intergeneracional. "Avi/àvia, aporta'ns a l'escola el teu saber"
El curs 2009-2010, per tal d'activar les relacions intergeneracionals, la FATEC va engegar el projecte «Avi/àvia, aporta'ns a l'escola el teu saber». Aquest projecte està basat en la participació de la gent gran a les escoles i es porta a terme durant l'horari lectiu. S'ha començat com a experiència pilot en algunes escoles de Barcelona, Besalú i Olot, i ha rebut molt bona acceptació entre alumnat i professorat, però sobretot per part de les àvies i els avis.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
"Un docent afecta emocionalment l'infant" Boris Cyrulnik
La resiliència s'ha definit com la capacitat per resisitir i refer-se davant les situacions traumàtiques. Capacitat que, com diu Cyrulnik, tothom pot tenir. L'entrevistem amb la intenció de veure com podem desenvolupar aquestes capacitats i potenciar-les en tots els infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ensenyar a escriure
En aquest article, pretenc reflexionar sobre el sentit i la qualitat de les pràctiques orals i escrites que les mestres i els mestres hem de promoure a les aules. Ho faré a través d'un exemple: l'escriptura d'un conte collectiu en un grup de tercer de primària del curs 2009-2010.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Barcelona ciutat educadora. Dotze anys del Projecte Educatiu de Ciutat
En aquest article, s'hi explica què és el Projecte Educatiu de Ciutat de Barcelona, s'hi exposa quins n'han estat els antecedents, quines en són l'evolució i la situació actual i quines en són les perspectives de futur.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre des de la complexitat
El mes de març de 2010, la classe dels grans de l'escola de Rellinars, on conviuen disset nens i nenes de quart a sisè de primària, es plantegen d'abordar aquesta pregunta: «Si el terratrèmol de Xile va ser mes fort que el d'Haití, com és que hi va haver menys morts?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jocs musicals
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Webquest i matemàtiques
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els llibres no tenen mirall retrovisor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La carta de compromís educatiu
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El cos i la identitat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escalfar la veu
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vídeo: Mis tardes con Margueritte. Contagiar las pasiones
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.