Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compromiso con la educación pública
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noticias de interés
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Protagonistas de nuestro proceso formativo
En aquest article d'opinió, Iñaki Monge reflexiona sobre els processos de formació del professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Innovación social educativa
Transformar la societat al segle XXI exigeix una escola que innovi. Des de projectes educatius de tipus social i humanista es desenvolupa un corrent educatiu innovador cada vegada més potent que, sense renunciar a la tecnologia, cerca un aprenentatge per ser.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Eva Horcajada: mujer, directora de centro y alcaldesa
Amb una veu directa i un discurs concís, l’Eva m’explica com ha arribat a ser directora de l’escola de Raimat (Lleida) i, a la vegada, alcaldessa del mateix municipi. Es nota que no té temps per perdre i s’explica de pressa però amb claredat...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Construimos nuestra Tierra paralela
L’article descriu l’experiència realitzada per l’alumnat de cinquè de primària de l’escola La Sèquia, de Manresa, en l’elaboració d’un model de Terra paral·lela, una activitat amb un doble objectiu: aprendre d’una manera més manipulativa, vivencial i competencial i, a partir del resultat obtingut a partir de l’experiència, poder treballar i explicar el sistema Sol-Terra des d’una altra perspectiva.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Nuestra sombra siempre es igual?
Les ombres i els canvis que realitzen desperten l’interès i la curiositat de les criatures des d’edats ben primerenques. En aquest treball presentem una seqüència problematitzada («per indagació») d’activitats per establir una relació causal entre les característiques de l’ombra i el moviment del Sol. La posada en pràctica de l’activitat amb infants de 4 i 5 anys va produir un clar avenç en aquesta relació causal i, per tant, en la racionalització que feien de la trajectòria solar al llarg del dia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¡Aún no es otoño porque no se han caído todas-todas las hojas!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
José Eustáquio Romão: «Para un professor freiriano, lo primero es entender el sistema simbólico de sus estudiantes»
El 1988, fa 30 anys, la Universitat de Barcelona va atorgar el doctorat honoris causa al pedagog brasiler Paulo Freire. Va ser la primera vegada que aquesta distinció requeia en un pedagog, i el primer a proposta de la seva facultat de Ciències de l’Educació. Per commemorar aquesta efemèride, la UB va inaugurar el curs acadèmic amb una conferència a càrrec d’un dels seus deixebles, José Eustáquio Romão. Conversem amb ell sobre la vigència del pensament de l'autor de "Pedagogia del oprimido".
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Esto va sobre los refugiados?
A l’escola tendim a parlar molt de continguts i de competències, però no sempre trobem la manera d’endinsar-nos en tot plegat. Aquest projecte tracta sobre una investigació en la qual vam entrar de manera casual i que es va convertir en una onada de reflexions per construir un món millor. Més que mai, l’esperit crític i l’aprendre a aprendre van passar a un primer pla.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Por qué puedo correr en el patio y una mesa no?
La major part de metodologies educatives modernes consideren que els alumnes i les alumnes han d’aprendre a construir el seu propi aprenentatge. Els mestres hem de ser capaços de motivar els infants per aconseguir aquesta fita. Saber fer bones preguntes que motivin i que incitin a investigar i a descobrir ha de ser un element imprescindible de la nostra acció educativa. Tot seguit abordarem aquest fet des d’una experiència pràctica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El cuerpo en la pedagogía Freinet
El cos ha estat sempre un element fonamental per a la pedagogia Freinet. Tant als congressos espanyols del Moviment Cooperatiu d’Escola Popular (MCEP) com a les reunions internacionals d’educadors Freinet (RIDEF), el taller del cos sol ser un dels més concorreguts. Aquí en mostrem alguns dels referents teòrics i oferim com se’n desenvolupen les sessions. Intentem treballar amb el cos en tota la globalitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Ser libre es hacer lo que me da la gana»
En la lectura del capítulo 7 de "Pimi" (Lipman, 2005), los padres de dos niñas van una tarde a visitar a un amigo al hospital. Las dos niñas se quedan solas en casa y una de ellas exclama: «¡Por fin somos libres!». Esta expresión es la elegida por el grupo de sexto de primaria de la escuela Santísssim Crist (Gata de Gorgos, Alicante).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ejemplo de sesión de interiorización
Proposem un esquema com a exemple d’interiorització que contempla l’harmonia del cos, l’atenció a la respiració i el centrament de la ment guiat per la simple visualització d’un arbre, en el qual poden ser conscienciats i transformats els sentiments i les experiències.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Optimizando los recursos digitales del aula: la pizarra digital
La PDI pot ser una gran aliada per fomentar quelcom més que la motivació, fins i tot pot arribar a esdevenir una eina educativa ben potent si la tenim en compte com un recurs que complementa la resta, que facilita que l’alumnat interactuï i creï els seus aprenentatges integrant-la en l’activitat quotidiana de les aules i sense centrar-nos en l’eina, sinó en la metodologia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Literatura infantil y autoestima
La lectura exerceix efectes positius en el creixement dels infants. Quan llegim som capaços d’emocionar-nos, de gaudir, de distreure’ns..., però la lectura també crea un efecte directe en la nostra autoestima que ens permet comparar, reflexionar i imitar bons comportaments oferts per les històries i pels personatges meravellosos que hi surten.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vamos a hablar: los círculos de diálogo
Les rotllanes de diàleg es basen en quatre idees fonamentals: són una conversa en grup; les persones que hi participen estan assegudes en cercle; disposen d’un objecte (una pilota, un nino petit, etc.) que serveix per organitzar la intervenció, i un dels seus membres facilita la sessió.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Yo te enseño español. Un proyecto de ApS
En aquest projecte, basat en la metodologia d’aprenentatge servei a la comunitat, un grup d’alumnes de tercer de primària d’una escola de Sarinyena (Osca) van ajudar una escola d’idiomes de Zanzíbar (Tanzània) a aprendre la llengua espanyola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conectamos las audiciones musicales con el Makey Makey
En aquest article es presenta una proposta didàctica que té com a objectiu treballar una audició musical a través de la integració del dispositiu Makey Makey en els processos d’ensenyament i aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material para el alumnado: Conectamos las audiciones musicales con el Makey Makey
En aquest article es presenta una proposta didàctica que té com a objectiu treballar una audició musical a través de la integració del dispositiu Makey Makey en els processos d’ensenyament i aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuestra lengua. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Libros. Encuentros. Convocatorias. El rincón digital
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.