Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ministeri sense nord
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'acollida a les famílies
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem fer en equip… i fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquí juguem, i allà aprenem? Una educación infantil que ho tingui tot
En una escola bressol d’Edimburg, les paraules d’una nena de quatre anys reflecteixen la distància aparent entre el joc i l’aprenentatge: «Aquí juguem, i allà (educació primària) aprenem». Entendre l’escola bressol com un espai en què l’aprenentatge «no és necessari» mentre «ens ho passem bé» desaprofita el seu potencial transformador per assegurar els màxims aprenentatges en un ambient segur i inclusiu, on es juga i s’aprèn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Herminia Piñón, coordinadora d’A Galiña Azul: «Soc educadora de professió i vocació perquè educar és la base de la vida en comunitat»
La gallina blava és un cant a la diversitat. És la història d’una gallina blava amb plomes vermelles, rara, que pon ous de colors i ni tan sols escataina com les altres. El títol d’aquest conte del gallec Carlos Casares també és el nom de la xarxa pública d’escoles bressol (de zero a tres anys) de Galícia, «creada per formar des del bressol ciutadans lliurepensadors».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com entenem el treball per projectes a l´etapa d´infantil?
Plantejar les situacions d’aprenentatge a l’escola infantil a partir dels interessos de les criatures o dels reptes plantejats pel professorat pot significar utilitzar diferents punts de partida per a un mateix fi: l’aprenentatge significatiu i autèntic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Soc més gran perquè soc més alt?
A la classe de P4 hi tenim un bon embolic. No entenem com pot ser que el Marc sigui el més petit de la classe (perquè sabem que és del desembre), però, com bé diu ell, no és el més baixet. Haurem de buscar el sistema per trobar-hi solució. Després de molt parlar, creiem que necessitem mesurar-nos i saber també el dia del nostre naixement per ordenar-nos bé.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´ombra de l´arbre
Quan es parla de projectes i d’educació infantil de vegades es pot caure en el parany de fer servir les mateixes paraules per parlar de coses diferents. Per això ens sembla que el primer que convé és compartir els significats del que com a equip entenem quan parlem de projecte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Les famílies en el treball per projectes: complicitat i col·laboració
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: La documentació: un instrument d´avaluació i de recerca
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Un marc fèrtil per mirar el món. Recursos basals i recursos circumstancials per a les aventures d´aprenentatge
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Obrir interrogants i nous espais de reflexió entorn dels projectes
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carta a una mestra que s'estrena a l'escola
Mari Carmen Díaz Navarro, amb quaranta-sis anys d'ofici, s'adreça a tu, mestra, mestre, que enguany t'estrenes en aquests quefers de la docència i t'enfrontes per primera vegada a una classe. Pors, inseguretats, emocions diverses t'acompanyen aquests dies. Emprens un ofici meravellosament complex i esperançador. Feliç caminar per l'ésseri i el ser a l'escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El cost de la criança el 2022
L’article ofereix una quantificació del cost de la criança en les diferents franges d’edat dels nens i nenes a Espanya. S’examinen els canvis del cistell de productes necessaris per a la criança, així com els seus preus, especialment arran de l’encariment de béns i serveis –alguns fonamentals per a la criança de nens i nenes– els darrers mesos. A la llum dels resultats, es conclou la necessitat de més nivells de suport públic a la criança, específicament en la forma de prestacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
I ara què? De la formació inicial a la pràctica real
No sé per què, sempre que em preguntaven pel meu àmbit professional jo contestava «He estudiat Magisteri», reservant el «Soc mestra» per quan tingués els peus a l’aula. El cas és que van passar uns quants anys fins que ho vaig aconseguir. Durant tot aquest temps em vaig continuar formant i la meva vida professional sempre ha estat en contacte amb la infància. De cop i volta, i per poc probable que pugui semblar, vaig tenir la sort d’obtenir la meva plaça com a mestra sense haver treballat prèviament en una escola. I allà em vaig veure, sense interioritzar-ho i al capdavant d’una responsabilitat tremenda. Ara què?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les persones que aprenen s´autoregulen
L’autoregulació metacognitiva, que se centra a estimular que l’alumnat prengui decisions al llarg del seu procés d’aprenentatge orientades a superar errors i dificultats, millora tant el seu nivell en l’assoliment dels sabers com en el desenvolupament de les seves capacitats per continuar aprenent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: Les persones que aprenen s'autoregulen. Com més aviat es treballi l´autoregulació, millor
Des de ben menuts, els infants van aprenent a autoregular-se mitjançant la compartició d’objectius i de criteris d’avaluació sobre la participació en una conversa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quan el gel es fon
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Truman, el viatge extraordinari d´una tortuga
La presència d’animals a l’aula és bona per als infants, perquè millora les interaccions entre ells, atès que permet que en comparteixin la cura, l’alimentació o la preocupació. També millora les relacions, la comunicació i la confiança entre les criatures i brinda suport emocional als nens i nenes que pateixen dificultats socials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jeanne Chall, pionera de l´alfabetització
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Compartim: racó digital: Blog de l'OMEP: Derechos desde el principio
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contes: Però, per què no avancen?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contes: Puça busca gos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres: Aventures d'aprenentatge
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Setembre: tornada a les presses
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.