Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Àlex i Sara.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La vida quotidiana de zero a sis anys.
Molt sovint, quan es planteja parlar sobre la vida quotidiana en l'educació infantil, apareix una certa unanimitat a confirmar-ne el valor educatiu, però es vincula ràpidament a les rutines o es relega el seu valor als primers anys. Aquestes reflexions pretenen saltar sobre el concepte de rutines i entendre la vida quotidiana com un recurs educatiu fonamental en tota l'etapa d'educació infantil des dels zero fins als sis anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descobrint l'autonomia.
Considerem la vida quotidiana a l'escola infantil com el conjunt de vivències, experiències, sensacions, relacions que permeten cobrir les necessitats i desenvolupar les capacitats dels nens i les nenes en un ambient de desenvolupament i creixement sa i feliç.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La construcció del tapís relacional. Les relacions quotidianes a l'escola infantil.
En aquest article abordarem el camp de les relacions, entre iguals i amb els adults a les nostres escoles infantils, ajudant-nos de la metàfora que ens suggereix el procés d'elaboració d'un bonic tapís.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a la pràctica: Marc ambiental i vida quotidiana.
Fer realitat una escola infantil concebuda com un lloc on conviuen nens i nenes, persones adultes i famílies, com a espai on es pot aprendre a viure i a conviure de manera plaent, exigeix de l'equip de l'escola una planificació intencional sobre quina proposta de vida quotidiana volem posar en marxa. Aquesta proposta ha de ser un projecte conegut i compartit amb les famílies
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Parlant de la vida quotidiana.
Parlar de la vida quotidiana i de la seva incidència en el creixement, en l'educació de les criatures és, potser, apropar-nos a uns dels temes que més fàcilment mostren la relació tan estreta entre família i escola, com també la necessitat mútua de compartir experiències, reflexions, estratègies...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: Com podem millorar la vida quotidiana de l'escola?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: El valor de la quotidianitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pintar és un plaer.
Tots els que treballem amb nens i nenes d'aquestes edats sabem que cap material o objecte els sembla prou ½bo+ si abans no l'han tastat. Quan es posa pintura al seu abast, el primer impuls és de posar-hi les mans, posar-se-la a la boca i tastarla. Així en comproven millor la textura, la temperatura, el sabor, etc. Si la sensació és agradable, el material els produeix sensació de seguretat i la seva decisió serà la de continuar amb l'activitat; si després de fer la ½prova+ no els convenç, abandonen ràpidament i desconfien del que els ofereixen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gallina no és una àguila defectuosa. La diversitat del professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
0-3: Un cop d'ull al present de les diferents comunitats autònomes.
GUIX D'INFANTIL ha convidat les disset comunitats autònomes perquè, a través d'un senzill qüestionari, donin a conèixer l'estat de la qüestió del 0-3 al seu àmbit territorial. Pretenem, a partir de les xifres, impulsar la reflexió i fomentar el debat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor de conèixer. Alguns exemples d'activitat matemàtica a educació infantil.
Intentem actuar a l'aula creant contextos de conèixer que siguin al més valuosos possible per a les nenes i els nens. Per això procurem que les criatures s'hi puguin trobar directament amb el món real i puguin conviure jugant intensament, totes juntes, a imaginar amb la realitat. I que aprenguin a fer-ho utilitzant els llenguatges i les eines culturals fonamentals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cuinar a l'escola o càtering.