Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexionar para transformar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Tiempo para pensar?
Ni l’alumnat ni el professorat tenen temps per pensar. El model educatiu en el qual algunes persones disposaven de temps i de referents interessats en l’escola ja es va acabar fa anys. Si els centres docents del futur cerquen alguna cosa més que l'acompliment del «treball» individual, caminaran cap a la coordinació global.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fake news. ¿Sabes distinguir una noticia falsa de una auténtica?
Aquesta secció té com a objectiu recollir les diferents perspectives d'alumnat i professorat sobre un tema d'actualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gamificando la enseñanza oral del inglés
En l’ensenyament de llengües estrangeres, l’aprenentatge basat en el joc permet crear contextos de comunicació reals que afavoreixen el desenvolupament d’habilitats comunicatives. Introduïm els jocs de taula i la utilització de taulers per perfeccionar les destreses orals d’expressió i comprensió oral en l’ensenyament de l’anglès, que és una de les habilitats menys abordades i amb més obstacles per a l’alumnat. A partir d’experiències basades en l’ús de jocs de taula es generen interaccions comunicatives reals i espontànies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Juan Sánchez-Enciso: «Reconocer la parte infantil o la parte adolescente que llevamos dentro es vivir más en paz»
El primer contacte amb Juan Sánchez Enciso és càlid i reconfortant. La seva mirada és intel·ligent i curiosa. Veient-lo no sorprèn que hagi viscut una trajectòria professional tan satisfactòria i prolífica...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexión: El desarrollo del pensamiento crítico en los centros educativos
Una de les funcions essencials dels centres docents i de l’educació és l’alfabetització en referència a la lectura del món en què vivim. Ho deia molt bé Freire: es tracta d’aprendre a llegir el món per poder-nos comprometre a transformar-lo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aplicación: Verdad verdadera
Davant de la postveritat i de la manipulació en xarxes socials, és imprescindible que es desenvolupi la competència del pensament crític. Solament treballant-la vacunarem l’alumnat de possibles prejudicis i de confusions enre fets i opinions. Per aquest motiu, plantegem activitats i metodologies basades fonamentalment en el diàleg i la participació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para el pensamiento crítico
El desenvolupament del pensament crític implica potenciar habilitats, destreses i actituds que ens permetin fer una lectura del món per comprendre’l millor. Hem d’atendre les dues dimensions del pensament crític (tècnica i eticoactitudinal), per aquest motiu els recursos recollits no es poden classificar de manera dicotòmica, encara que n’hi hagi alguns que incideixin més en una dimensió que en una altra.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Actuaciones para una orientación académico-profesional entre iguales
Al llarg del curs 2017-2018 un grup d’orientadores i d’orientadors educatius va formar el grup de treball OrientaIGUALS per difondre la utilització de programes d’aprenentatge, tutoria, ajuda i orientació entre iguals. En el present article s’hi recullen les conclusions a les quals s’ha arribat i s’hi mostra la línia de treball d’un centre, basada en l’orientació academicoprofessional entre iguals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Organizar e impulsar un centro de secundaria hacia el trabajo por proyectos
L’aprenentatge basat en projectes (ABP) no solament implica aspectes metodològics, sinó també estructurals i logístics dintre del propi centre. Aquest article mostra com la creació d’un nou centre de secundària a Granollers (Barcelona) va comportar una oportunitat per realitzar canvis més profunds en l’ecosistema escolar que afavorissin el treball per projectes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las oposiciones para profesorado de secundaria
La convocatòria d’oposicions per a professorat de secundària fa que ens preguntem quin tipus de proves permeten seleccionar els docents que més poden aportar a la renovació de l’escola pública. Des de col·lectius docents i des de grups d’investigació en formació inicial i permanent pensem que, conscients de la transcendència d’aquest procés de selecció, cal reflexionar i fer-hi propostes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cine, Holocausto y educación
Un procés com el de l’Holocaust, que desconcerta qui pretén estudiar-lo amb intensitat, ha arribat a constituir-se en un subgènere literari i cinematogràfic. Des d’una perspectiva de l’educació de la memòria democràtica és urgent que historiadors i docents d’aquest àmbit modulin l’acostament a l’Holocaust. El cinema és una eina idònia per fer-ho.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Atención multidisciplinar a jóvenes vulnerables y en riesgo de abandono educativo
En el present article s’hi descriu una proposta d’intervenció adreçada a joves vulnerables. Amb aquesta proposta es pretén oferir un espai de contenció i d’aprenentatge perquè els nois i noies puguin desenvolupar un projecte personal, acadèmic i professional.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Optimismo pedagógico, ¡todavía no! Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entender el mundo juntos
Els adolescents i les adolescents posen en crisi les nostres raons sobre l’existència. I volen que ho acceptem. Sobre què s’han de fer preguntes i construir respostes? Com a persones adultes, sobre què hem d’acompanyar el seu procés de descobriment i aportar-hi les nostres discutibles respostes?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La pena de muerte
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El primer día
Alumnes del màster de secundària i professorat novell expliquen la primera vegada que es van trobar en una situació nova, algun fet de la pràctica docent que els va cridar l'atenció o una experiència que volen destacar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
10 ideas clave. Evaluar para aprender
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recomendación de...
Recomanacios de Glòria Arbonès.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Yuli, bailando con las emociones
"Yuli" narra la vida del ballarí cubà Carlos Acosta, des dels seus orígens en un barri humil de l’Havana fins que es va convertir en una estrella del ballet.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Soy de libro
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.