Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ser mestra, ser mestre avui en temps difícils
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
EN LÍNI@: Elecció de centre
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Més esport, més salut
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cap a un model de qualitat?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Justo Vilabrille Linares, exregidor d'Educació i Cultura de l'Ajuntament de Gijón. Creure en la ciutat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els infants es poden divertir als museos
En aquest article, s'hi resumeixen les línies generals que caracteritzen els programes d'educació patrimonial a Europa i la implicació que tenen en l'educació en edats primerenques. S'hi presta una atenció especial al Regne Unit, perquè és un dels països amb més tradició i més programes en aquest àmbit i per haver marcat una tendència en la manera de concebre l'educació patrimonial. Finalment, s'hi destaquen algunes de les idees que ens poden inspirar més per al nostre context.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Més enllaços. Bibliografia web de l'educació en patrimoni
El patrimoni té un fort component identitari. De la mateixa manera que els edificis dels museus representen les institucions que els gestionen, a l'escenari virtual, hi trobem nombrosos enllaços mitjançant els quals ens podem acostar al territori de l'educació patrimonial, una realitat que ara és més propera a nosaltres mercès al projecte de l'Observatori d'Educació Patrimonial a l'Estat espanyol (OEPE).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un enfocament intercultural en educació patrimonial
La diversitat cultural que caracteritza la nostra societat es veu reflectida, entre altres aspectes, en el patrimoni cultural i artístic al qual la nena o el nen, ja des de l'etapa d'educació infantil, s'acosta mitjançant estratègies d'interpretació i atribució de significats. En aquest article, s'hi proposa fer una reflexió metodològica al voltant de la integració d'un enfocament intercultural en educació patrimonial, orientat a establir mecanismes d'actuació docent per afavorir la comunicació entre identitats culturals diferents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Patrimonis com a passatges connectius
En aquest article, s'hi comparteixen experiències i reflexions al voltant de l'educació patrimonial vinculada a escoles a nivell internacional. S'hi destaca especialment la dimensió sistèmica en la qual se sustenten les activitats formatives que s'ofereixen als espais patrimonials. L'educació patrimonial es descobreix, així, com la possibilitat de generar les connectivitats necessàries per refermar els processos formatius de les persones.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Materials didàctics per ensenyar el patrimoni: Entre el paper i el 2.0
A les darreres dues dècades, s'ha creat un bon grapat de recursos didàctics al voltant del patrimoni, amb la intenció comuna d'ajudar a connectar els béns patrimonials i les persones. Una revisió feta des de l'Observatori d'Educació Patrimonial a l'Estat espanyol (OEPE) ens demostra que aquests recursos són molt heterogenis. En tot cas, de tota aquesta diversitat, paga la pena seleccionar-ne aquells exemples més interessants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un observatori, un espai i una xarxa per mirar la professió docent
En aquest article, s'hi reflexiona sobre les xarxes d'intercanvi que promouen coneixement i s'hi presenta el cas de l'Observatori Internacional de la Professió Docent (OBIPD), amb seu a la Universitat de Barcelona. La iniciativa és molt prometedora, perquè es tracta d'un espai amb una gran potencialitat per fer-hi una observació sistemàtica de la complexa tasca d'ensenyar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El perfomance com a eina de redefinició del teatre escolar
Aquest article presenta el performance com una alternativa metodològica eficaç per redefinir el teatre escolar i resoldre diverses problemàtiques associades amb les pràctiques teatrals realitzades al centre docent. Hi ha unes limitacions inherents al teatre escolar tradicional, cal resoldre-les per tal d'aconseguir que sigui un mètode educatiu que ajude tot l'alumnat a desenvolupar-se socialment i personal, amb plenitud. Ho exemplifiquem amb l'experiència feta al CEIP Covalta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Maitips a l'escola, valors a ritme de ska
Maitips a l'esola, valors a ritme de ska
Lídia Garzón, Montse Melgosa, David Tudela
Expressar-se mitjançant les cançons, conèixer els instruments que integren un grup musical i saber el procés d'enregistrament d'un disc són alguns dels objectius que han assolit més de quatre-cents adolescents dels nou centres educatius de Valls que s'han adscrit al projecte «Maitips a l'escola», de la mà dels integrants d'aquest grup vallenc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Marta Fca. Pérez, José Antonio Vega Serrano. Responsables del projecte Valnalón. On la vida emprèn
En els darrers temps, algunes comunitats autònomes opten per dotar els seus estudiants de les habilitats necessàries per organitzar projectes. L'objectiu d'aquestes mesures és clar: crear confiança en un mateix i en les pròpies possibilitats, com també fomentar les habilitats emprenedores per acostar l'alumnat a la realitat del món laboral per proveir de significat el que passa a les aules.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espais d'aprenentatge
Respondre al repte d'educar nens i nenes del segle XXI en un món canviant i divers implica una dosi de recerca, reflexió i certa valentia, però, sobretot, optimisme i confiança per dur a terme pràctiques que permetin acompanyar l'infant en el seu procés de desenvolupament, que siguin respectuoses amb les necessitats de l'etapa i amb cada criatura en particular i que vagin fonamentant les bases per a una ciutadania ètica amb capacitat per viure i conviure en el món, adaptant-se als canvis i aportant elements per millorar-lo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Museu d'Història de l'Art de Sentmenat
La matèria de l'educació visual i plàstica ens ofereix l'oportunitat d'apropar els infants al món de l'art, de convertir-los en protagonistes del procés comunicatiu artístic com a creadors i també en el paper d'espectadors. Les seves possibilitats creatives i interpretatives ens poden oferir obres de gran força expressiva i d'una sinceritat i d'una bellesa aclaparadores.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amarats de cultura
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Portal Innova: un espai de col·laboració
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Multitasquesweb
Multitasquesweb (MTW) és una proposta didàctica flexible, motivadora i multidisciplinària, que atorga un gran reconeixement i un gran valor educatiu a totes les àrees del currículum, les competències bàsiques i les intelligències múltiples.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tom Sawyer s'enamora de la Becky Thatcher al final del capítol sisè
El nen Gianni que de gran va ser Rodari defensava una literatura infantil que no fos avorrida. Insistia en la necessitat de relacionar els tres substantius imaginació, joc i llibre i considerava que era la manera d'aconseguir que la literatura ajudés els infants a créixer, a pujar un esglaó més.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Control del progrés de la comprensió lectora
De la realitat plurilingüística del nostre centre, l'escola Garona de Vielha, sorgeix la necessitat que llegir i comprendre en qualsevol de les cinc llengües que hi cohabiten (aranès, català, castellà, francès i anglès) sigui una porta oberta per adquirir els aprenentatges, per trobar la informació que calgui i per comprendre el món que ens envolta. La comprensió lectora és considerada la base essencial per a la correcta integració dels coneixements.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Acrosport
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les emocions, la nostra preuada maleta
Molts de nosaltres hem crescut creient que expressar les emocions era un acte associat a persones febles o poc estables. Afortunadament, anys d'estudi i d'experiència ens han dut cap a una concepció més global de la persona, que han posat de manifest com les emocions no només formen part intrínseca de l'ésser humà, sinó que l'habilitat de conèixer-les i d'expressar-les de manera sana i assertiva són senyals de creixement i maduració.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lectura: Literatura per viure
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per l'alumnat: Acrosport
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Si som sensibles al patrimoni, en tindrem cura. Si en tenim cura, l'altra gent en podrà gaudir
Des de molt petites, les criatures aprenen a relacionar-se amb objectes, seleccionant-los, valorant-los, tenint-ne cura i, fins i tot, transmetent-los. Aquests mateixos tipus de relació es mantenen amb els béns de patrimoni cultural. Per això esdevé fonamental que, des de l'etapa d'infantil, es treballi didàcticament amb el patrimoni, tot perseguint l'objectiu de la sensibilització.