Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Va de libertad
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noticias de interés
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aburrimiento creativo, ¿por qué?
En aquest article d'opinió, Miguel Ángel D'Acosta Balbín reflexiona sobre la importància de donar als nostres fills i filles un temps per pensar, per pensar, per sentir tedi, i potser descobrirem el món creatiu que porten dintre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Lo que no es lectura ni escritura
L’avaluació de qualsevol àrea o matèria passa massa sovint per les formes d’expressió escrita o oral. Tots dos continguts estan recollits al nostre currículum educatiu i s’han d’avaluar seguint els seus propis criteris. Sempre passa així?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Juan Sánchez-Enciso: «Reconocer la parte infantil o la parte adolescente que llevamos dentro es vivir más en paz»
El primer contacte amb Juan Sánchez Enciso és càlid i reconfortant. La seva mirada és intel·ligent i curiosa. Veient-lo no sorprèn que hagi viscut una trajectòria professional tan satisfactòria i prolífica...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El desarrollo del pensamiento crítico en los centros educativos
Una de les funcions essencials dels centres docents i de l’educació és l’alfabetització en referència a la lectura del món en què vivim. Ho deia molt bé Freire: es tracta d’aprendre a llegir el món per poder-nos comprometre a transformar-lo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Consejo de Infancia en el centro escolar
La participació de les criatures és una facultat recollida a la Convenció sobre els Drets de l’Infant (20 de novembre de 1989) i un valuós principi educatiu que es pot desenvolupar a través d’estratègies metodològiques que promoguin el pensament crític i l’acció transformadora. El Consell d’Infància del CEIP Carlos Cano constitueix una proposta metodològica que afavoreix la participació de l’alumnat en el governament del centre escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los Cafés y las Noches del Pineda
Al llarg del nostre article explicarem un parell d’experiències de convivència entre la família i l’escola que es realitzen al centre Mariana Pineda, de Getafe (Madrid). Partim de la manera com sorgeix la necessitat de garantir la participació de la comunitat educativa en la vida del centre i detallem aquestes experiències que refermen les nostres senyes d’identitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformación educativa en la Red de Centros de Madrid
La Xarxa de Centres per la Transformació Educativa de la Comunitat de Madrid és un teixit d’institucions docents i de col·lectius compromesos amb la defensa de l’escola pública. Des de fa anys, famílies i docents compartim espais de reflexió, diàleg, debat i treball conjunt. A través d’objectius comuns, cerquem generar una transformació real a les nostres pròpies comunitats formatives, com també al nostre entorn proper.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Características de una evaluación justa
El concepte d’avaluació justa es debat entre la igualtat i l’equitat. Enfront d’una valoració acadèmica igual per a tothom, objectiva, quantitativa i sumativa, en aquest article es defensa que una avaluació justa s’adapta a cada estudiant, és subjectiva, autoreferencial, qualitativa, formativa, valora el seu progrés i el seu desenvolupament integral, disposa d’un grapat d’instruments i torna la informació individualment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Activamos el «modo ser» en los entornos educativos con la práctica del mindfulness
Sempre anem a correcuita. Tanmateix, a les aules ens trobem amb infants que són hereus de l’enrenou que regna al seu voltant i per aquest motiu els costa molt saber parar. Els podem ensenyar a vivenciar i a experimentar la relaxació i l’autocontrol incorporant a l’aula la pràctica del mindfulness.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A grandes problemas, grandes soluciones
Presentem una experiència desenvolupada a segon curs d’educació primària. Les alumnes i els alumnes s’enfronten a una pregunta d’estimació que són incapaços de respondre i, posteriorment, se’ls guia a través de problemes més senzills perquè desenvolupin estratègies que els ajudin a donar resposta a la qüestió inicial. Es tracta d’una experiència activa en la qual, mitjançant la resolució de problemes en un context real, els infants treballen conceptes d’aritmètica i de mesura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El procesamiento sensorial de las niñas y los niños con TEA
Els infants amb TEA presenten comportaments disruptius que poden ser deguts a possibles alteracions en el processament sensorial de la informació, un aspecte molt important que cal tenir en compte en la pràctica educativa. Com a mestres, és essencial que adoptem una mirada inclusiva desperta cap a aquestes necessitats, adaptant l’entorn de l’aula a les peculiaritats sensorials del nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una escuela Freinet en San Juan Chilateca
Des de fa vint-i-cinc anys, a l’escola primària Progreso s’està duent a terme una experiència freinetiana mercès a la perseverança dels professors María Elena i Amaury. Els autors d’aquest article visiten l’escola i observen com els nens i les nenes hi treballen de manera autònoma amb l’ajut del seu professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del nombre «Pimi»
Cinquè de primària, tretze alumnes d’una aula de Bocairent, poble interior situat al sud de València, inicien la lectura d’un llibre que es titula Pimi, pensat per a cicle superior. Una vegada llegit el primer episodi, per parelles preparen una pregunta que escriuen a la pissarra. D’entre totes trien: «Per què s’ha canviat el nom?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Juego con el diccionario: El dado
Els jocs amb el diccionari es poden plantejar a l’aula per aprendre a manejar aquest tipus d’obres, tant si es presenten en paper com en suport digital, amb la finalitat d’estructurar les definicions i d’ampliar el vocabulari. El propòsit és que l’alumnat s’acostumi a ser rigorós i precís en la utilització dels mots, aprofundeixi en els significats de les paraules i enriqueixi el capital de lèxic de què disposi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Incluyendo el pensamiento computacional en primaria
Fa anys que som conscients de la gran importància que té desenvolupar el pensament computacional, i als centres n’hem d’incorporar l’aprenentatge. A més a més, la implementació a l’aula mitjançant la realització de projectes interdisciplinaris motiva l’alumnat i el converteix en protagonista. Scratch és un d’aquests llenguatges de programació que podem utilitzar a l’entorn educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Te lo envío por WhatsApp?
Volem que les alumnes i els alumnes escriguin bé, amb llibertat, per a ells mateixos, investigant el seu potencial creatiu, no per arribar a un fi concret, sinó com a suport del seu pensament, que s’està formant. El sistema escolar ha de potenciar una escriptura que defugi les normes encotillades, les restriccions rígides, i que valori la creació lliure, original i enginyosa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nosotros leemos, ellos leen. ApS y lectura
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Implícate con la Carta de la Tierra
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material para el alumnado: Implícate con la Carta de la Tierra
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Optimismo pedagógico, ¡todavía no! Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Encuentros. Convocatorias. El rincón digital.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.