Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mirada educativa 360
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noticias de interés
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Dónde jugarán los niños?
En aquest article d'opinió, Marcos González Notario apel·la a recuperar, a l'aula, espais de jocs compartits sense que hi hagi megues ni gigues entremig.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Inclunovación. Innovar para incluir
«L’agenda Educació 2030 parteix del fet que l’educació impulsa el desenvolupament transformant vides» (Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, 2017). Sota aquesta premissa hem de centrar totes les intervencions que portem a terme als centres docents amb la finalitat de garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat a tot l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Beatriz Egizabal y César Marcos: «Intentamos crear historias que entretengan sin estereotipos»
Hi havia una vegada dos joves, ja no tan joves, que, gràcies a diferents cursos de clown i a unes quantes actuacions realitzades, van descobrir que això d’entretenir la gent els anava bé i els agradava. Per aquest motiu van fundar una companyia pròpia de pallassos i contacontes. La van anomenar Kontukantoi (‘racó del conte’).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Qué es un centro educativo con mirada 360?
L’educació a temps complet és un moviment imparable a nivell internacional que sorgeix per donar resposta al nou escenari social que estem vivint. A nivell de centres educatius ha cristal·litzat en les anomenades escoles d’educació a temps complet o centres educatius 360. Què són? Quins referents d’èxit n’existeixen? Quins exemples n’hi ha a Catalunya? Quins objectius persegueixen? Quines pràctiques desenvolupen? Descobriu-ho!
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un traje a medida para cada niño
Farem una breu passejada per l’Escola dels Encants, on cuidem el temps, l’espai i els infants tot acompanyant-los al llarg del seu creixement personal, per tal que, circulant lliurement pels ambients d’aprenentatge i en grups heterogenis d’edat, desenvolupin les competències per a la vida. Avui us en volem obrir les portes de bat a bat. Hi entrem?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Instituto escuela La Mina, conectado con el entorno para la igualdad de oportunidades
El projecte educatiu de l’Institut Escola La Mina contempla la dimensió social i educativa de l’aprenentatge connectant l’activitat del centre a l’entorn. La generació d’expectatives positives, la introducció de noves metodologies, la participació de les famílies i el treball en xarxa al barri esdevenen eixos centrals que permeten avançar en la igualtat d’oportunitats per a tots els infants i joves del territori.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
+educació: más oportunidades, personas comprometidas y competentes
+educació neix l’any 2012 de la voluntat d’explorar i sumar les possibilitats de participació i col·laboració entre persones que formem part de les comunitats educatives de diferents centres del districte de Sant Andreu, de Barcelona. Alumnat, famílies, professionals i voluntariat ens impliquem en la priorització dels objectius i dels projectes, i ens comprometem a assolir-los. A partir de 2014, entitats i equipaments culturals de l’entorn se sumen creant la Universitat del Temps Lliure del +educació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escuela, democracia y transformación social
La finalitat d’una escola democràtica és la formació de ciutadanes i ciutadans crítics i participatius que ajudin a promoure la transformació social. Aquest assoliment implica la democratització de les institucions acadèmiques, que han de cedir espais de poder a l’alumnat i incloure com a part del currículum l’abordatge del conflicte i de qüestions socialment controvertides.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un nuevo método para mejorar la ortografía española a través de la lengua de signos española
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trabajo por ambientes
La concepció del treball de l’aula per ambients permet adaptar l’espai en funció de l’enfocament didàctic i de les necessitats reals de cada situació. Presentem una experiència d’aplicació duta a terme a sisè de primària que ha resultat molt positiva, en especial per als nens i les nenes que hi han participat. També explicarem les dimensions organitzatives que mostra aquesta metodologia, les implicacions que comporta per a l’equip docent i les possibles dificultats que poden sorgir en el moment d’aplicar-la.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación socioemocional, uno de los ejes de nuestra escuela
En aquest article s’hi explica el procés que s’ha dut a terme a l’escola Santa Creu, d’Anglesola (Lleida), per integrar l’educació socioemocional en el projecte del centre. S’hi descriuen les passes fetes per arribar a integrar el treball de les emocions en la vida acadèmica quotidiana mitjançant accions que involucren el centre en general, així com la seva concreció a l’aula. Aquesta temàtica ha arribat a ser un dels eixos del projecte educatiu de la nostra institució.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las tecnologías digitales y el aprendizaje-servicio
Les tecnologies digitals, presents en tots els àmbits de la societat, adquireixen també un paper important en l’àmbit formatiu. En relació amb l’aprenentatge servei, en permeten l’extensió, a més de donar suport a cada un dels dinamismes dels projectes d’ApS. El més important quan ens plantegem introduir les tecnologies digitals en un projecte d’aprenentatge servei és que sempre han d’anar en benefici del projecte educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Célestin Freinet. Un maestro comprometido y vigente
En el tema d’aquest curs hem abordat la pedagogia Freinet des de perspectives molt diverses. El present article situa la figura de Célestin Freinet en el seu context historicosocial i davant les grans possibilitats que té l’educació d’avui de generar coneixement pedagògic compartit, imaginació i innovació per saltar fronteres en benefici de la infància i de la humanitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esperar el turno
De les distintes aportacions que ha fet l’alumnat en iniciar la sessió, el grup de sisè tria la frase «esperar el torn» que ha dit en Josep. Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Juegos de fiesta: Circuitos
Els jocs de festa es poden dur a terme en situacions diverses, però són força indicats per jugar-hi aquells dies en què es troben infants de procedències diferents (d’escoles distintes, d’altres grups d’esplai...) o persones d’edats diferents (infants, famílies, educadors, educadores...).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cultura maker como modelo de aprendizaje-servicio
Una aula maker és un espai de creació en el qual l’alumnat disposa dels recursos i de l’equipament necessaris per realitzar projectes diversos. El currículum es fon amb la creativitat i els nois i noies aprenen tot generant productes a través dels dispositius tecnològics, del disseny gràfic, de la impressió en 3D, etc. A més a més, en la majoria dels casos, aquests projectes tenen com a objectiu servir o ajudar distints col·lectius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La alquimia de las palabras encantadoras
Els poetes, com els artistes del circ, fan malabarismes però sense pilotes, maces amb foc ni mocadors. Els poetes empren les paraules i les seves sonoritats per crear jocs i il·lusions que ens emocionen i que ens fan somiar. A l’escola, el fet poètic entra a les aules i enganxa els infants des de ben petits. Només calen unes mínimes orientacions perquè es produeixi l’esclat de produccions escrites formidables.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fomentando el uso comunicativo de la lengua: euskera a través de la magia
A continuació presentem una proposta de treball utilitzant la màgia com a instrument a través del qual ensenyem l'eusquera de tercer a sisè d’educació primària en un centre de model A (el castellà és l’idioma curricular), tot cercant un ús comunicatiu de la llengua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material para el alumnado: Fomentando el uso comunicativo de la lengua: euskera a través de la magia
A continuació presentem una proposta de treball utilitzant la màgia com a instrument a través del qual ensenyem l'eusquera de tercer a sisè d’educació primària en un centre de model A (el castellà és l’idioma curricular), tot cercant un ús comunicatiu de la llengua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competencias docentes. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Encuentros. El rincón digital
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.