Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'hora de l'educació pública
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per una competència plena en llengua catalana
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
I si l’atenció a la diversitat comencés per les famílies?
En aquest article d'opinió, Leticia Barbadillo es pregunta què passaria si als centres educatius l’atenció a la diversitat comencés per les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'ètica en l'educació
A l’informe de la Unesco Replantejar l’educació s’insta a reflexionar i reafirmar la visió humanista de l’educació com un bé comú essencial. Una educació que contempla l’ètica com una de les dimensions indissolubles i sobre la qual cal parlar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jordi Cots: «Infància ve del llatí in-fans, 'aquell que no parla, que no té veu'»
Enguany, que el 20 de novembre fa 30 anys de la Convenció dels Drets dels Infants, parlem de Jordi Cots i Moner, advocat i mestre. L’any 1965 neix Rosa Sensat i ell n’és cofundador juntament amb Marta Mata, el 1978 llegeix la seva tesi sobre la Declaració Universal dels Drets de l’Infant, el 1980 crea la Comissió de la Infància de l’Associació Justícia i Pau de Barcelona, el 1997 és nomenat adjunt al Síndic de Greuges per a la defensa dels drets dels infants i el 2011 rep la Creu de Sant Jordi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor educatiu de l’esport paralímpic en el currículum d’educació física
Aquest article analitza el valor educatiu i sensibilitzador de l’esport paralímpic per a tot l’alumnat, independentment de si té cap discapacitat o no. Alhora, hi és mostrat com una estratègia inclusiva que facilita la participació de l’alumnat amb discapacitat juntament amb els seus companys i companyes en les sessions convencionals d’educació física a l’escola.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Camins escolars: cap a una aula de natura inclusiva
Possibilitar la presència de tot el grup classe en activitats de senderisme escolar tot aprenent i caminant junts és el repte que us proposem en aquestes línies. L’espai natural, el material adaptat i la pràctica motriu inclusiva són els eixos en els quals se centra la nostra proposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´alumnat amb «problemes de conducta»
Aquest article ens vol fer reflexionar sobre les experiències i les situacions que vivim diàriament a l’escola relacionades amb el joc i la inclusió, com també amb l’alumnat que presenta dificultats en la regulació de la conducta. Les motivacions, els interessos i les necessitats de tots els infants constitueixen uns elements clau per aconseguir-ne la participació, especialment d’aquells que presenten necessitats específiques de suport educatiu (NESE). Els sentits i l’estimulació sensorial seran elements bàsics per aconseguir-ho.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conviure i compartir la iniciació esportiva
El present article sintetitza una experiència pionera i innovadora en inclusió en la pràctica d’activitats d’iniciació esportiva fora de l’horari lectiu, el programa «Juguem!», en el qual participen dos alumnes que presenten pluridiscapacitat juntament amb companys i companyes sense discapacitat. Tothom comparteix les activitats motrius en igualtat de condicions. Això implica una oposició a qualsevol tipus de segregació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´escola compromesa amb el món. I tu què fas?
Quins han de ser els valors de referència quan eduquem en un context de diversitats, de vegades aparentment excloents entre elles, i de paràmetres i límits socials tan relatius i complexos com els que conformen la nostra societat actual? Parlem de coherència. A nivell personal, entre els valors que practico i els que ensenyo. I a nivell de claustre, caldria que fóssim conscients de si ens posem d’acord o si cadascú va a la seva. Abans de parlar de canviar el món, fem una mica d’autocrítica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
I si ens atrevim a canviar? El programa Escoles + Sostenibles de Barcelona
El programa Escoles + Sostenibles (E+S) és hereu de l’Agenda 21 Escolar de Barcelona, una iniciativa dirigida als centres educatius que es posà en funcionament l’any 2001 d’acord amb l’Agenda 21 de la ciutat. Mitjançant aquest programa, les comunitats educatives s’impliquen a diagnosticar, aportar solucions i assumir compromisos per fer una ciutat més sostenible començant per l’entorn immediat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taller d’escriptura: el procés d’escriure una carta
L’equip de mestres de l’escola La Marina, de l’Hospitalet de Llobregat, ha anat evolucionant entorn de la concepció de l’aprenentatge del llenguatge escrit, fins a convertir l’escriptura en un acte social de comunicació. En el taller d’escriptura titulat «Cartes a algú...», la comunitat dels grans de primària ha redactat cartes personals i literàries tot seguint un procés d’aprenentatge. Aquest article mostra la seqüència didàctica seguida pas a pas.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Europa, sense fronteres? Projectes a l’aula a partir de problemes socials rellevants
Tot seguit es planteja un projecte enfocat a l’alumnat del cicle superior de primària que consta de dues parts: una recerca cooperativa de la part més geogràfica i cultural d’Europa mitjançant la simulació d’una agència de viatges a l’aula i una segona part que apropa una problemàtica social, rellevant i actual: les fronteres i els murs d’Europa i la crisi dels refugiats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte educatiu inclusiu CEIP Puerta de Sancho
Al llarg del curs escolar 2017-2018 tota la comunitat educativa vam estar reflexionant sobre què era i què no era l’educació inclusiva. Fruit d’aquesta reflexió vam anar elaborant el nostre Projecte educatiu de centre des d’un enfocament inclusiu. Un projecte consensuat i compartit amb famílies, alumnat i docents, un projecte comú que parteix d’un somni i que va ser aprovat a finals de l’any acadèmic 2018-2019.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pensar a primer de primària
Un dels temes relacionats amb la competència social és el vinculat als impulsos de cadascú i la manera com es gestionen. L’estat emocional i la impulsivitat de cada component tenen un efecte important per a la bona capacitat de dialogar i són a la base de la competència social en les relacions amb els altres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conversant en rotllana: gestió d´impulsos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Padlet: facilitant la tasca col·laborativa a l’aula
Padlet és una eina web 2.0 que permet emmagatzemar i compartir contingut multimèdia. És bàsicament un mur digital que es pot utilitzar com un tauler personal o una pissarra col·laborativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Descobrir el goig d´escriure
L’expressió escrita és una estratègia fonamental en el desenvolupament de l’aprenentatge a l’educació primària. A través de l’escriptura l’escolar no només aprèn una llengua, sinó que també desenvolupa la seva capacitat per comunicar-se, expressar les seves idees i emocions, interactuar amb les altres persones i esdevenir ésser social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El currículum comú a la ZER Baridà-Batllia
El currículum guia les activitats educatives escolars, en concreta les intencions i proporciona guies d’acció adequades al professorat, qui té la responsabilitat a l’hora de concretar-ne l’aplicació. La comunitat està formada per totes les persones amb qui interactuem, que ens envolten i que ens fan singulars. De la unió de tots dos conceptes, currículum i comunitat, en resulta el sentit d’aquest programa que desenvolupem cada dijous al llarg del curs en una de les escoles que formen la nostra ZER.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dones que mouen el món
En aquest projecte d’aprenentatge servei un grup de nois i noies de sisè de primària del CP Virgen del Soto, de Caparroso (Navarra), ofereix dues aportacions a la societat: publicar un llibre de text que reculli la presència femenina al llarg de les etapes històriques i homenatjar les pioneres de la seva localitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Infants cuidadors, infants sensibles
«Infants cuidadors, infants sensibles» és una proposta didàctica que cerca treballar amb nens i nenes de tercer i quart de primària els aspectes de la compassió, la cura i la comunitat en tots els aspectes de la vida, amb la finalitat de millorar les relacions amb l’altra gent, amb l’entorn i amb un mateix, i en especial amb les persones que es troben en situació de vulnerabilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Infants cuidadors, infants sensibles. Cura, compassió i comunitat a les escoles
«Infants cuidadors, infants sensibles» és una proposta didàctica que cerca treballar amb nens i nenes de tercer i quart de primària els aspectes de la compassió, la cura i la comunitat en tots els aspectes de la vida, amb la finalitat de millorar les relacions amb l’altra gent, amb l’entorn i amb un mateix, i en especial amb les persones que es troben en situació de vulnerabilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´interès superior de l´infant
Article 3 de la Convenció sobre els Drets dels Infants (1989): 1. En totes les mesures concernents als infants que prenguin les institucions públiques o privades de benestar social, els tribunals, les autoritats administratives o els òrgans legislatius, una consideració primordial a la qual s’atendrà serà l’interès superior de l’infant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Il·lusions i desil·lusions. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòria. El racó digital
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.