Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Va de llibertat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avorriment creatiu, per què?
En aquest article d'opinió, Miguel Ángel D'Acosta Balbín reflexiona sobre la importància de donar als nostres fills i filles un temps per pensar, per pensar, per sentir tedi, i potser descobrirem el món creatiu que porten dintre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El que no és lectura ni escriptura
L’avaluació de qualsevol àrea o matèria passa massa sovint per les formes d’expressió escrita o oral. Tots dos continguts estan recollits al nostre currículum educatiu i s’han d’avaluar seguint els seus propis criteris. Sempre passa així?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Juan Sánchez-Enciso: «Reconèixer la part infantil o la part adolescent que hi ha dins nostre és viure més en pau»
El primer contacte amb Juan Sánchez Enciso és càlid i reconfortant. La seva mirada és intel·ligent i curiosa. Veient-lo no sorprèn que hagi viscut una trajectòria professional tan satisfactòria i prolífica...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El desenvolupament del pensament crític als centres educatius
Una de les funcions essencials dels centres docents i de l’educació és l’alfabetització en referència a la lectura del món en què vivim. Ho deia molt bé Freire: es tracta d’aprendre a llegir el món per poder-nos comprometre a transformar-lo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Consell d’Infància al centre escolar
La participació de les criatures és una facultat recollida a la Convenció sobre els Drets de l’Infant (20 de novembre de 1989) i un valuós principi educatiu que es pot desenvolupar a través d’estratègies metodològiques que promoguin el pensament crític i l’acció transformadora. El Consell d’Infància del CEIP Carlos Cano constitueix una proposta metodològica que afavoreix la participació de l’alumnat en el governament del centre escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els Cafès i les Nits del Pineda
Al llarg del nostre article explicarem un parell d’experiències de convivència entre la família i l’escola que es realitzen al centre Mariana Pineda, de Getafe (Madrid). Partim de la manera com sorgeix la necessitat de garantir la participació de la comunitat educativa en la vida del centre i detallem aquestes experiències que refermen les nostres senyes d’identitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformació educativa a la Xarxa de Centres de Madrid
La Xarxa de Centres per la Transformació Educativa de la Comunitat de Madrid és un teixit d’institucions docents i de col·lectius compromesos amb la defensa de l’escola pública. Des de fa anys, famílies i docents compartim espais de reflexió, diàleg, debat i treball conjunt. A través d’objectius comuns, cerquem generar una transformació real a les nostres pròpies comunitats formatives, com també al nostre entorn proper.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Característiques d'una avaluació justa
El concepte d’avaluació justa es debat entre la igualtat i l’equitat. Enfront d’una valoració acadèmica igual per a tothom, objectiva, quantitativa i sumativa, en aquest article es defensa que una avaluació justa s’adapta a cada estudiant, és subjectiva, autoreferencial, qualitativa, formativa, valora el seu progrés i el seu desenvolupament integral, disposa d’un grapat d’instruments i torna la informació individualment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Activem el «mode ser» als entorns educatius amb la pràctica del mindfulness
Sempre anem a correcuita. Tanmateix, a les aules ens trobem amb infants que són hereus de l’enrenou que regna al seu voltant i per aquest motiu els costa molt saber parar. Els podem ensenyar a vivenciar i a experimentar la relaxació i l’autocontrol incorporant a l’aula la pràctica del mindfulness.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
A grans problemes, grans solucions
Presentem una experiència desenvolupada a segon curs d’educació primària. Les alumnes i els alumnes s’enfronten a una pregunta d’estimació que són incapaços de respondre i, posteriorment, se’ls guia a través de problemes més senzills perquè desenvolupin estratègies que els ajudin a donar resposta a la qüestió inicial. Es tracta d’una experiència activa en la qual, mitjançant la resolució de problemes en un context real, els infants treballen conceptes d’aritmètica i de mesura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El processament sensorial dels infants amb TEA
Els infants amb TEA presenten comportaments disruptius que poden ser deguts a possibles alteracions en el processament sensorial de la informació, un aspecte molt important que cal tenir en compte en la pràctica educativa. Com a mestres, és essencial que adoptem una mirada inclusiva desperta cap a aquestes necessitats, adaptant l’entorn de l’aula a les peculiaritats sensorials del nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una escola Freinet a San Juan Chilateca
Des de fa vint-i-cinc anys, a l’escola primària Progreso s’està duent a terme una experiència freinetiana mercès a la perseverança dels professors María Elena i Amaury. Els autors d’aquest article visiten l’escola i observen com els nens i les nenes hi treballen de manera autònoma amb l’ajut del seu professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del nom «Pimi»
Cinquè de primària, tretze alumnes d’una aula de Bocairent, poble interior situat al sud de València, inicien la lectura d’un llibre que es titula Pimi, pensat per a cicle superior. Una vegada llegit el primer episodi, per parelles preparen una pregunta que escriuen a la pissarra. D’entre totes trien: «Per què s’ha canviat el nom?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Joc amb el diccionari: El dau
Els jocs amb el diccionari es poden plantejar a l’aula per aprendre a manejar aquest tipus d’obres, tant si es presenten en paper com en suport digital, amb la finalitat d’estructurar les definicions i d’ampliar el vocabulari. El propòsit és que l’alumnat s’acostumi a ser rigorós i precís en la utilització dels mots, aprofundeixi en els significats de les paraules i enriqueixi el capital de lèxic de què disposi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Incloent el pensament computacional a primària
Fa anys que som conscients de la gran importància que té desenvolupar el pensament computacional, i als centres n’hem d’incorporar l’aprenentatge. A més a més, la implementació a l’aula mitjançant la realització de projectes interdisciplinaris motiva l’alumnat i el converteix en protagonista. Scratch és un d’aquests llenguatges de programació que podem utilitzar a l’entorn educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
T’ho envio per WhatsApp?
Volem que les alumnes i els alumnes escriguin bé, amb llibertat, per a ells mateixos, investigant el seu potencial creatiu, no per arribar a un fi concret, sinó com a suport del seu pensament, que s’està formant. El sistema escolar ha de potenciar una escriptura que defugi les normes encotillades, les restriccions rígides, i que valori la creació lliure, original i enginyosa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nosaltres llegim, ells llegeixen. ApS i lectura
Dintre d’un projecte d’ApS, els infants d’una escola rural doten tant el seu col·legi com tot el poble d’una biblioteca que ells mateixos gestionen i organitzen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Implica’t amb la Carta de la Terra
La unitat didàctica que presentem combina accions per conèixer el document titulat Carta de la Terra amb discursos històrics que ajuden a entendre’n els principis generals i a relacionar-los amb la realitat més propera. Va adreçada a l’alumnat del cicle superior d’educació primària i bàsicament està emmarcada en els continguts de coneixement del medi i d’educació en valors, però, a causa de la transversalitat del tema que tracta, també permet establir connexions amb uns altres àmbits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Implica't amb la Carta de la Terra
La unitat didàctica que presentem combina accions per conèixer el document titulat Carta de la Terra amb discursos històrics que ajuden a entendre’n els principis generals i a relacionar-los amb la realitat més propera. Va adreçada a l’alumnat del cicle superior d’educació primària i bàsicament està emmarcada en els continguts de coneixement del medi i d’educació en valors, però, a causa de la transversalitat del tema que tracta, també permet establir connexions amb uns altres àmbits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Optimisme pedagògic, encara no! Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades. Convocàtòries. El racó digital
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.