Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Totes les guerres són injustes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestió de centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar persones crítiques, un repte al nostre abast.
El CPI Aurelio M. Rey García, davant la Marea Negra ocasionada pel naufragi i enfonsament posterior del Prestige, va desenvolupar una sèrie d'activitats amb la pretensió que l'alumnat conegués els fets i les seves greus conseqüències, fent-los partícips d'aquests. Es va buscar la conscienciació ecològica, però també es van tractar els efectes sociopolítics de la crisi. Aquestes activitats van tenir un caràcter multidisciplinar (CC NN, CC SS, Lingua Galega, Educació Plàstica i Educació Física) i el festival de Nadal (Marea Negra-Nada Negro) en va ser el moment culminant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La marea negra al CPI de Laxe, Costa de la Mort.
L'alumnat de primària del CPI de Laxe va viure els efectes de la marea negra a través de diferents sortides a la costa i va expressar les seves idees i els seus sentiments en forma de textos, dibuixos i còmics, els quals s'exposen al centre. A més a més d'altres activitats, va participar i participa en intercanvis amb alumnat d'altres centres educatius de Galícia i de la resta de l'Estat espanyol.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La catàstrofe del "Prestige" a l'ensenyament secundari.
Ribeira és una vila de Galícia molt vinculada al medi marí i afectada directament per les marees negres del Prestige. Davant la catàstrofe actual, els tres centres d'ensenyament secundari ribeirencs (IES Coroso,IES Leliadoura i IES núm. 1), estem abocats en nombroses activitats d'educació ambiental d'índole diversa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cadena humana a la Costa de la Mort.
En un acte de solidaritat i rebel·lia, la coordinadora d'ensenyants Areanegra va reunir més de cinquanta mil estudiants d'educació secundària en una cadena humana. Marea de mans d'alumnes que va unir Laxe i Muxía, dos municipis de la Costa de la Mort. I al mateix temps, per tot Galícia s'organitzaven cadenes humanes i altres actes de protesta, tant des dels centres de primària com des dels de secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir i escriure, a qui i perquè?
L'objectiu principal d'aquesta experiència va ser donar funcionalitat i alhora contextualitzar el treball de llengua, tant en la lectura com en l'escriptura. Llegir i
escriure ½a qui i per què?+. Aquests dos aspectes són imprescindibles per trobar el motiu i la necessitat de realitzar una producció escrita.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Meditem a primària.
La meditació és una tècnica que no només ens proporciona una relaxació a nivell físic i psíquic, sinó també les eines necessàries per millorar les condicions de la nostra ment. Ajudem els nostres alumnes i les nostres alumnes a meditar. Des de petits, ensenyem-los a ½parar+, parar i ½escoltar+. De mica en mica descobriran que les autèntiques respostes només vénen del Jo més profund.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La incorporació social i escolar dels alumnes d'origen immigrant.
La incorporació creixent d'alumnes d'origen immigrant a les nostres escoles i als nostres instituts és un fenomen relativament nou. No es tracta d'una situació transitòria ni passatgera, i és des d'aquesta perspectiva que enfoquem el present escrit: no es tracta d'emfatitzar programes específics d'atenció i acollida, sinó que es tracta, més aviat, d'incorporar a l'organització i al funcionament de les escoles i dels centres, i també als paràmetres i a les cultures de treball dels docents i les docents, un reforçament més fonamentat de l'atenció a la diversitat, que és el marc natural del tractament educatiu i instruccional dels alumnes i les alumnes d'origen immigrant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegendes d'ara.
Sovint, és tasca difícil aconseguir que l'alumnat llegeixi, s'expressi oralment i per escrit i fins i tot que escolti les ensenyants i els ensenyants. Però la situació es capgira si bandegem terminologia (marc narratiu, ordre cronològic, punt de vista) i recuperem el plaer de compartir angoixes mitjançant històries
reals: ½L'altre dia, una amiga de la meva cosina era al súper i tenia al davant un senyor que semblava estrangerà+. I si à?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Marea negra na Escola».
Arran del desastre del Prestige, emergeix a Galícia una comunitat virtual que mira de fer-se ressò de la resposta social de l'escola. En aquest espai van adquirint forma distintes propostes i iniciatives per desenvolupar als centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les activitats vivenciades. El joc.
Hem de saber veure l'aula com un espai socialitzador, on el mitjà per construir el propi coneixement vital és tan important com els continguts.
Ens cal aprofitar la fórmula social de l'escola, canalitzar l'energia i la interacció del grup per potenciar els aprenentatges.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què pot interessar del Fòrum Barcelona 2004 al món de l'educació.
Una qüestió a la qual caldrà donar resposta, respostes, tot al llarg de l'any i mig que ens hi acosta. El Fòrum Universal de les Cultures Barcelona 2004 és un esdeveniment del qual es parla fa temps, un esdeveniment nou, singular, la preparació del qual ha passat diverses vicissituds que han anat aclarint que el Fòrum serà això, un fòrum, un espai ciutadà, obert al diàleg. Un diàleg entre cultures que té com a eixos fonamentals de reflexió la pau, la diversitat i la sostenibilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Noves eines per a noves necessitats.
El present article és fruit del treball en l'assessorament i la implantació de la mediació escolar als centres educatius. No pretenem divulgar el concepte de mediació en si mateixa, sinó que els objectius principals que perseguim són, d'una banda, mostrar com es pot concretar la mediació en la pràctica i, d'una altra, analitzar les implicacions educatives que representa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En defensa de l'educació infantil.
L'escola bressol, la llar d'infants o, si voleu, com en diu Dolors Canals, els centres de desenvolupament humà adaptats per a infants de 0 a 3 anys, són una estructura bàsica per a la cohesió de la nostra societat, immersa en nous i en vells coneguts fenòmens ùimmigració, diversitat familiar, consumisme, dispersió
de valors, igualtat de drets, no-discriminació, globalització, etc.ù que es corresponen amb una societat desenvolupada socialment i econòmicament, ben viva i ben diversa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 93: El joc motriu com a llenguatge universal d'apropament entre cultures.
Al llarg dels últims anys, ha estat evident la proliferació d'un alumnat multicultural a molts centres educatius del nostre país. Segons dades estadístiques del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, l'augment d'alumnes immigrants matriculats als centres de primària i secundària ha seguit una progressió ascendent. A continuació oferim una taula de percentatges d'alumnes nouvinguts als centres públics en relació amb la matrícula total d'alumnes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Crònica des de la "zona cero"
En aquest article s'analitza el context social en què tenen lloc les activitats d'educació ambiental en relació amb la marea negra a les escoles i algunes de les dimensions que tenen en comú i que en fan un cas singular respecte d'altres experiències d'educació ambiental.