Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació confinada
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
On ens porta tot això?
L’escola i l’institut han esdevingut espais per a l’utilitarisme. Llocs on sobra el coneixement als qui no saben ni tan sols a què es dedicaran. El jovent té veu i s’expressa, no exerceix un paper submís ni condescendent, i es pregunta quin sentit té tot plegat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´escola és més que aprendre
Aquesta secció té com a objectiu recollir les diferents perspectives d'alumnat i professorat sobre un tema d'actualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ens pot oferir la conjuntura actual una oportunitat didàctica?
Confinament, educació a distància, dificultats socioeconòmiques, bretxa tecnològica, què pot sortir malament? En aquest còctel de casuístiques, el treball a partir de problemes socials rellevants ens ofereix una bona oportunitat per motivar l’alumnat tot vinculant la realitat social del moment amb una educació crítica, competencial i compromesa socialment.
El nostre marc d’actuació parteix d’una organització setmanal d’una hora per assignatura més una tutoria virtual. Els estudiants i les estudiants es relacionen amb l’activitat acadèmica mitjançant la plataforma Moodle, sense utilitzar llibres de text. Amb l’esforç del centre i la col·laboració del Departament d’Educació, s’ha aconseguit que l’alumnat disposi d’ordinador i d’accés a Internet.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carlos Maxi Bárcena: «El meu secret per explicar les matemàtiques és servir-me d´exemples senzills»
Encara que sigui el primer cop que hi parlo, el cert és que no el veig per primera vegada. Els seus vídeos a TikTok han fet furor i han tingut tant d’èxit que han estat diversos els informatius que ja n’han parlat. Com no podia ser de cap més manera, la nostra conversa gira al voltant de les matemàtiques, atès que fa més de quaranta anys que n’ensenya, tant a la seva acadèmia com a les breus peces audiovisuals que ha gravat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Teachers For Future Spain
El col·lectiu Teachers for Future Spain va néixer amb l’objectiu de transformar l’escola en un espai sostenible, naturalitzar les pràctiques educatives i situar els continguts de caràcter ambiental i social en un eix transversal del currículum. Pretenem conèixer i connectar la crisi climàtica actual amb el tipus de vida insostenible que tenim.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Objectiu: zero petjada de carboni
En una regió àrida i calorosa, amb altes temperatures i considerada zona zero del canvi climàtic a Europa, el paper dels centres educatius és crucial. La prioritat de l’IES Miguel Hernández sobre aquest tema des de l’any 2008 ha estat el desenvolupament de diversos projectes encaminats a eliminar la nostra petjada de carboni.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per saber-ne més sobre el canvi climàtic
En el present article recollim una sèrie de recursos útils per al professorat que es vol iniciar en el coneixement del canvi climàtic i per al que vol començar accions noves o consolidar les que ja existeixen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La planificació centrada en la persona
El nou paradigma de l’educació inclusiva ens obliga a realitzar un canvi de mirada deixant enrere models centrats en els dèficits del nostre alumnat i evolucionant cap a l’eliminació de barreres que obstaculitzin el procés d’ensenyament-aprenentatge. La planificació centrada en la persona ens ofereix una eina potent que situa l’alumnat al centre del procés, de manera que esdevé el veritable protagonista del seu projecte de vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestió grupal preventiva a l'aula de secundària
Molts docents consideren que l’ambient acadèmic no beneficia l’aprenentatge i creuen que la responsabilitat és de l’alumnat. Això succeeix quan no coneixem la importància de la gestió grupal preventiva, que consisteix a preparar la classe perquè s’hi generi un bon clima. En el present article s’hi mostra la importància de la planificació d’estratègies com ara l’aprenentatge cooperatiu i les dinàmiques de grup.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació postmediàtica: any 2020
Començar de zero contínuament sembla quasi una condemna. L’educació mediàtica es va iniciar fa, si més no, tres dècades. No ha de començar avui. Tanmateix, els canvis socials i tecnològics ens obliguen a repensar-la per tal d’adequar-la a l’era digital actual. Aquest article planteja que els fonaments de l’educació (post)mediàtica del present haurien de ser l’orientació ecològica, el coneixement social i l’anàlisi crítica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Des del confinament busquem l´oportunitat de cuidar-nos. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com mutarà l'escola?
Com han viscut el confinament els nois i les noies? Potser el sentiment d’alegria inicial per no haver d’anar a l’institut ha donat pas a la tensió i a les demandes familiars. Les persones educadores pensarem com podem recollir el que hem viscut i com podem fer possible una escola adolescent diferent, mutada, després de l’estiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gent canvia?
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb bona energia
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La professora bookstagrammer
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rúbrica per avaluar mapes visuals
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recomanació de...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El oficial y el espía (J'accuse)
J’accuse (exhibida en castellà com El oficial y el espía), de Roman Polanski, tracta sobre l’afer Dreyfus, un cas que va commocionar la societat entre 1894 i 1906
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El bosc suspès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.