Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què és això de Bolònia?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les zones educatives. Una idea en marxa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Treballem per competències a l'escola rural?
Des del treball de les aules a l'escola rural, hem intentat fer una reflexió: què, com, per què i per a què treballem? Quina és la realitat del que s'hi fa? Quines necessitats tenim i com les resolem? L'article expressa la veu d'uns mestres que treballem al món rural rumiant sobre l'especificitat d'aquest tipus d'escola i els trets diferencials que la conformen.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Repensar les ZER. Cap a on va l'escola rural catalana?
Les ZER van néixer just en començar la dècada de 1990. Van ser creades per solucionar unes problemàtiques i cobrir unes necessitats de les escoles de poble. Des de llavors, hi ha hagut fets i canvis que han obligat a repensar les ZER i la seva organització. Aquelles primeres necessitats que es plantejaven estan cobertes. Quins són ara, doncs, els nous reptes?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tastets d'educació.
Bona part de la nostra trajectòria professional l'hem dedicada a la pràctica docent en el món rural i, al mateix temps, hem après tot el que passa en el paisatge agrari del pla de Lleida. La sort, i segurament el destí, ens han permès, els darrers sis anys, situar-nos en el terreny dels arguments i de la reflexió educativa, cosa que finalment hem entès que és necessària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avenços, dificultats noves i problemes vells a escola rural actual.
A l'escola rural, s'està assistint a un creixement progressiu de les plantilles de professorat, procés que, paradoxalment, comporta certs riscos. D'altra banda, la creixent incorporació d'alumnat immigrant en aquests centres fa replantejar-ne les estructures. L'autor aporta referències a la situació de l'escola rural andalusa que ajuden a establir un marc comparatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les escoles rurals a Xile. La municipalització i les seves fortaleses i debilitats.
L'escola rural, en particular, i la ruralia, en general, estan evolucionant cap a situacions més complexes a Xile. L'article mostra una panoràmica de l'evolució de l'escola rural xilena en el marc del seu sistema educatiu i en el context de canvi polític de la seva història recent. Fa una referència especial als processos de municipalització.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proposta d'incorporació de tècnics en animació sociocultural als centres escolars.
Els centres docents són també espais de dinamitzacióon tradicionalment s'organitzen diverses activitats al voltant de les festes populars i tradicionals. En aquest article, us hi presentem una experiència pionera a Catalunya de gestió del programa d'activitats complementàries i extraescolars, a càrrec d'un tècnic superior d'animació sociocultural contractat per l'IES Salvador Seguí.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sant Bartomeu del Grau, els fruits d'una col·laboració entre l'Ajuntament i l'escola en un municipi petit.
A Sant Bartomeu del Grau, l'escola, el CEIP La Monjoia, i l'Ajuntament comparteixen objectius educatius i treballen conjuntament en molts àmbits. Això és possible gràcies al compromís, la motivació i el lideratge dels professionals que treballen a l'escola i la voluntat de l'Ajuntament, que hi aporta la seva part d'il·lusió, cooperació i recursos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Direcció i govern dels centres educatius.
Al llarg de l'article, intentem aproximar-nos a les implicacions de la direcció dels centres educatius, del consell escolar i del claustre com a òrgans de govern de les institucions docents, segons la LOE (Llei Orgànica d'educació 2/2006, de 3 de maig de 2006), i proposem la relació de tasques que comporta l'aplicació d'aquestes funcions per part d'un director o d'una directora d'un centre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Competència informacional i currículum.
En aquest moment, apareix la necessitat real d'articular l'ensenyament i l'aprenentatge de la competència informacional vinculada a la cultura digital. Cal desenvolupar un marc teòric i un marc d'aplicació pràctica que puguin assegurar l'èxit d'implementar aquesta competència en els centres educatius, sense oblidar que la competència lectora i el pensament criticoreflexiu esdevenen l'eix vertebrador de la gestió de la informació. Per tant, la formulació d'aquesta competència no pot ser únicament tecnològica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos, núm. 152: Mou peça! Aprenem a jugar a escacs.
La unitat didàctica que presentem està adreçada a l'alumnat de primer o de segon d'ESO i es pot desenvolupar en forma de taller didàctic, emmarcar-la en la programació didàctica d'una matèria optativa o fins i tot incloure-la dins del pla d'acció tutorial. A continuació, definim les decisions curriculars bàsiques que orienten la intervenció didàctica a l'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació en els territoris rurals: més enllà de l'escola de poble.
L'educació al món rural ha tingut i té a l'escola un actiu important però no únic. Hi ha altres persones i institucions que directament o indirecta col·laboren en la creació del poble com a lloc permanent d'aprenentatge, constituint territoris rurals intel·ligents. L'article aprofundeix en aquest concepte i contextualitza la resta de col·laboracions del monogràfic.