Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esforços compartits.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del plaer motor al plaer visual.
Quan la criatura petita fa un moviment que deixa una empremta gràfica, la intenció inicial d'aquest gest no és pas la de contemplar el resultat visible que deixa l'empremta, sinó la sensació del moviment en si.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El dibuix infantil i la influència de la cultura visual: totes les imatges del món caben en un dibuix.
La cultura visual, amb la seva poderosa influència, condiciona cada cop més els dibuixos de les criatures. Aques fet no ha de ser entès a priori com quelcom negatiu, sinó que, si està ben encarrilat, pot esdevenir beneficiós per al desenvolupament creatiu infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avui dibuixem? Imatges per conviure amb els infants.
Hi ha moments, dins les escoles, que els nens i les nenes dibuixen, dibuixen seguint propostes diverses i amb motius diversos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del dibuix de memòria a la memòria del dibuix.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Jugar a dibuixar.
A casa, sempre hem utilitzat el dibuix com un joc. Ens divertim inventant figures amb un paper i un llapis. No parem de jugar pintant! Des que els nostres fills eren petits, el dibuix ha estat un dels nostres entreteniments favorits. Quan encara no podien dibuixar, vam començar nosaltres a dibuixar per a ells. Primerament, ho fèiem com una distracció per al bebè, però, a mesura que anaven creixent, aquesta activitat va passar a formar part dels jocs familiars. Al començament, utilitzàvem molt la pissarra magnètica, ja que ens permetia dibuixar-hi amb ells al damunt o asseguts al sofà.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pistes per a l'avaluació: (Ab)usos de l'avaluació del dibuix. La perplexitat de l'ensenyant.
No hem de convertir l'avaluació del dibuix en instrument de control o en expectativa per part de la persona adulta, perquè avaluar un dibuix és, abans de res, una situació de comunicació amb l'infant, en què aquest adquireix els seus propis compromisos. Un dibuix és el regal visual d'un instant de la memòria infantil. El dibuix és, de vegades també, un relat gràfic que serveix d'empremta permanent, susceptible de fer-ne una anàlisi en el temps (avaluació diacrònica i sincrònica), on la nena o el nen acumula i repeteix els seus èxits i com a camp de prova on assaja i reconeix els seus errors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: La cultura visual i dibuix com a memòria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El control dels esfínters: un gran avenç en l'autonomia infantil.
El control d'esfínters és el procés d'aprenentatge que les nenes i els nens han de seguir per aconseguir dominar voluntàriament els músculs que permeten l'evacuació de l'orina i de les deposicions. Comporta un aprenentatge complex, condicionat a la maduració fisiològica de l'organisme. Es tracta d'una part del creixement i del desenvolupament de l'autonomia que s'ha de plantejar de manera individual, perquè cada criatura té el seu ritme per aconseguir assolir-lo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reciclem els materials.
Cada final de curs, queden, a les prestatgeries de les nostres aules d'educació infantil, restes de materials com ara retoladors, guix, ceres dures, ceres toves i, com quasi tots els professionals i les professionals de l'educació, les guardem per si de cas, en un intent d'estalviar i d'aprofitar els recursos al màxim.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La premsa virtual en educació infantil.
El document que es presenta preten fer reflexionar al lector sobre ""Com podem adaptar-nos a les noves tecnologies de la informació?"" i""Com a professionals, quines accions podem oferir al nostre alumnat?""
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Convenció sobre els Drets de l'Infant.
A continuació, reproduïm un resum no oficial sobre els drets dels infants,de les seves disposicions principals, perquè considerem que, malgrat els anys transcorreguts, molts dels punts que es reivindicaven aleshores encara resten per resoldre. No està de més tenir-los presents, a fi de seguir lluitant per la seva consecució.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avis: participació o abús.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'agressivitat injustificada en edad infantil. Què és i com abordar-la.
En aquest article parlarem d'agressivitat injustificada a l'etapa d'educació infantil com a concepte diferent de l'agressió que es pot identificar en edats posteriors.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carta a companys i companyes: Les essències del 0-3.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'educació de 0 a 6 anys avui.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Àlex i Sara.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El missatge cultural de l'infant a través del dibuix.
El dibuix és la memòria de l'infant plasmada en paper. Aquesta imatge permanent permet comunicar les seves experiències en l'aprenentatge i servir com a registre gràfic de la seva evolució. En dibuixar, enriqueix i ordena els seus esquemas mentals, transformant el coneixement passiu en actiu per ancorar-ho a la memòria.