Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Àlex i Sara.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El preu de les coses.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El taller de construccions. Com el fem?
En el present article, escrivim, de forma narrativa, la dinàmica mitjançant la qual desenvolupem els tallers de construccions. Hem centrat l'exemplificació en un grup d'infants de dos anys.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Dibuixar: una manera de repensar.
En aquest article, us hi presentem uns exemples del que succeeix a la fase de representació mitjançant els dibuixos del que han fet els nens i nenes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència amb construccions de fusta a la casa d'infants Huerta Chica.
El projecte que explicarem en el present article es va desenvolupar amb trenta-dos nens i nenes de les aules de dos anys mitjançant tallers formats per grups de vuit criatures i l'establiment d'un grup pilot per realitzar-ne una observació més sistemàtica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Testimonis d'un itinerari. Exemples del que fan alguns infants de dos anys al taller de construccions.
Les fotografies que acompanyen aquest text corresponen totes al grup d'infants de dos anys de l'escola Es Mussol, de Ciutadella de Menorca, on els últims anys vaig realitzar, amb les mestres i les educadores, un taller setmanal amb els nens i les nenes del final del primer cicle d'educació infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'espai per construir a l'escola El Martinet.
Construir és una acció que ens remet a fer, formar, crear i recrear alguna cosa, avançar i anar més enllà. En definitiva, ens porta vers la dimensió de créixer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com ajuden a aprendre les construccions?
El joc manipulatiu de les construccions és un instrument pedagògic que afavoreix el desenvolupament global de
l'infant. Les construccions són unes joguines poc sofisticades ideals per a l'aprenentatge, amb una clara funció educativa que ajuden les criatures a desenvolupar les seves capacitats motrius, cognitives, afectives, fantasmàtiques, conatives, socials i relacionals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Amb les famílies: Li van regalar fustes, una caixa de fustes al meu fill.
Era pels volts de Nadal i la família ens fèiem els regals. Van plantar davant el meu fill una caixa plena de fustes de totes les mides. El seu pare i jo vam pensar: ½I què n'hem de fer ara, de tot això?+. Era un regal ben estrany, perquè ni tan sols portava instruccions. En Borja va agafar una de les fustes llargarudes, se la va mirar i la va tornar a endreçar, esperant que li donessin l'obsequi següent. Als seus cinc anys, no semblava gaire impressionat interessat per aquella caixa tan grossa i pesada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Per arrodonir: Per saber-ne més...
Les experiències i les línies de treball exposades fins aquí responen a dinàmiques d'investigació pedagògica amb pocs antecedents escrits, i per això no és possible plasmar una bibliografia que ampliï el que s'ha exposat en aquest monogràfic amb referències directes. Això no obstant, tal com és evident, no hi ha res que hagi partit del no-res, ans al contrari, es fonamenta en nombrosos treballs teòrics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Infants, rodes i cordes.
Això era i no era, un taller de recanvis de rodes de cotxe on s'acaramullaven pneumàtics usats que esperaven que els duguessin a reciclar. A una escola molt i molt maca, de nins de tres, quatre i cinc anys, hi havia un pati amb trespol de terra on vivien nou pins i una olivera, al costat de tres pins morts per una llevantada grossa que va fer devers l'any 2001. A l'escola, durant l'hora d'esbarjo, les alumnes i els alumnes corrien pel pati al costat dels arbres sense fer-los gaire cas, mentre que les rodes tristes seguien al taller esperant el seu final plenes de pols i desesperança.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Posar-se ulleres als vint mesos.
No és gaire corrent veure un fillet de vint mesos amb ulleres, però açò no vol dir que no n'hi hagi. Un d'ells és n'Àlex. A son pare i a sa mare ja els va desconcertar haver d'assumir que el seu fill hagués de dur ulleres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En un lloc del parvulari: El Quixot.
Amb motiu, aquest any 2005, de la celebració dels quatre cents anys de la primera publicació del Quixot, vaig pensar que era una bona oportunitat per apropar aquesta novel·la de caràcter universal i escrita per a les persones adultes al món dels infants i que en poguessin gaudir.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Psicomotricitat a l'escola bressol.
Sovint, em crida l'atenció que mestres d'infants que tenen entre dos i tres anys parlin d'½anar a fer psicomotricitat+. I jo em pregunto: ½què fan aquests nens i nenes quan no van a una sala específica i s'estan a la seva estança, a la sala d'usos múltiples o al jardí?+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'Institut d'Infància i Món Urbà de Barcelona.
En aquest article s'hi reflecteixen algunes de les activitats que es duen a terme al CIIMU, els eixos fonamentals del qual són la investigació aplicada, la formació, la divulgació i l'intercanvi d'informació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alberto Lasa: "El desenvolupament humà està condicionat pel primer any de vida".
El psiquiatre Alberto Lasa, president de la Societat Espanyola de Psiquiatria i Psicoteràpia de l'Infant i de l'Adolescent i professor de la Universitat del País Basc, destaca en aquesta entrevista la importància que té per al desenvolupament posterior el que passa en els primers anys de vida i expressa en aquestes línies les seves opinions i els seus suggeriments sobre l'escola infantil actual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com celebrem els aniversaris a l'escola?
A la meua escola, hi celebrem els aniversaris amb un ½esmorzar saludable+ i amb el Llibre del protagonista de la setmana. En educació infantil tres anys, l'esmorzar es realitza cada dos mesos i sempre l'últim divendres; en educació infantil quatre anys, se celebra mensualment, i en cinc anys, setmanalment. L'esmorzar el porten tots els xiquets i les xiquetes que han complert anys en eixe període de temps. Consisteix en un suc i un entrepà, que cada vegada és diferent (de pernil dolç, de salsitxa, de formatge, de paté, etc.), elegit per votació entre els infants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llibres: La educación sexual de los hijos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contes: Mare, de quin color són els petons?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Canvi en les intel·ligències.
Una expressió que s'utilitza de manera freqüent és que els infants ½d'ara+ són molt més intel·ligents que els ½d'abans+. Potser seria més ajustat a la realitat plantejar que les menudes i els menuts (com també les persones grans) hem canviat els nostres usos de la intel·ligència.