Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La salud mental de los adolescentes en tiempos de pandemia
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Quién ha hecho...?
Què passaria si l’alumnat es plantegés les qüestions destinades al professorat? Què passaria si es demanés qui ha preparat la classe, quins són els criteris, les competències, els estàndards... seguits? Sovint s’aplica el «tot per a l’alumne, però sense l’alumne» i poques vegades s’intervé en una cosa tan senzilla com preguntar-se: «què hi fas aquí, per què i quin sentit té tot això?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mindfulness en secundaria
L’educació en mindfulness té com a finalitat que l’alumnat aprengui a aplicar les activitats d’aquest estat mental desenvolupades a l’aula a unes altres situacions de la seva vida quotidiana. Els continguts que proposo per treballar a tutoria són els següents: «Què és l’atenció plena?»; «Situar-se en el present»; «Autoconeixement de pensaments, sensacions i emocions», i «Conrear l’acceptació i l’amabilitat». En cada tutoria s’hi realitza una mínima explicació teòrica, activitats pràctiques, una meditació breu i una meditació formal.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
María Rodríguez: «La pornografía es una especie de escuela para muchos adolescentes, porque no hemos sabido hacer una buena educación sexual»
La presentació de la seva guia, titulada Construcción del imaginario sexual en personas jóvenes: La pornografía como escuela, i editada pel Conseyu de la Mocedá del Principau d’Asturies, ha estat l’excusa perfecta per fer aquest retrat. Teníem ganes d’abordar aquest tema i també de parlar amb l’autora sobre aquesta mena de manual didàctic que cerca brindar, des de l’educació sexual, les eines perquè persones adultes i joves puguin generar un pensament crític entre els nois i noies adolescents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conectando con nosotros mismos cuando socializar no es posible
L’adolescència és una etapa clau per al desenvolupament de la personalitat. A continuació tractarem la manera com la situació sanitària i social derivada de la covid-19 afecta emocionalment el jovent i com, des dels equips educatius i psicològics, hem d’aportar espais segurs per als nois i noies en els quals puguem promoure la gestió emocional i, en conseqüència, l’autoconeixement.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Guía para el aprendizaje de flexibilidad psicológica y regulación emocional en el aula
L’educació emocional és clau per al bon desenvolupament del jovent. A continuació es mostra l’aplicació d’un programa d’intervenció en el treball de competències emocionals que té com a objectiu fomentar la consciència emocional en adolescents de secundària en el context educatiu mitjançant una metodologia innovadora, psicoeducativa i lúdica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Cómo motivar a los adolescentes a reconocer lo realmente valioso en sus vidas?
La investigació recent ha revelat com l’aclariment dels valors personals, els ideals triats sobre les àrees vitals importants, dona sentit a l’experiència humana, al patiment, i motiva a actuar. Al present article s’hi mostra una proposta bàsica introductòria del concepte i d’exercicis d’aclariment adaptats a la població adolescent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Leer, hablar y escribir en tutoría
Llegir, parlar, escoltar i escriure són habilitats essencials en el procés d’ensenyament-aprenentatge (amb pantalles o sense). Per aquest motiu i amb la finalitat d’evitar que esdevinguin barreres, es proposa treballar-hi a l’hora de tutoria. La temàtica pot ser qualsevol, atès que les destreses lingüístiques abasten tots els camps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La asamblea en secundaria
Les propostes d’enfortir el lideratge a l’aula tendeixen a veure’s entelades per l’absència de referents comunitaris educatius. En aquest sentit, l’assemblea és el procés més democràtic que es pot realitzar a classe. Proposem un esquema bàsic per seguir una assemblea i algunes instruccions per afrontar-ne el primer dia, la qual cosa ens permetrà implementar una eina a les classes de tutoria, però també a les d’ètica, filosofia o ciències socials.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La educación digital en tiempos de pandemia
Les tecnologies socials són avui ben presents a la nostra societat. Ens brinden noves possibilitats en referència a la manera de viure l’aprenentatge, la comunicació i la cultura. Així, la introducció de l’educació digital en el currículum escolar ha d’anar més enllà de la reproducció de pràctiques habituals. La pandèmia ha representat una oportunitat per reflexionar sobre les nostres necessitats educatives en el nou present.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El museo de la evolución y de las primeras civilizaciones
El projecte del Museu de la Prehistòria i les primeres civilitzacions, de l’IES Malilla, articula els continguts de les assignatures lingüístiques i de geografia i història de primer d’ESO. L’aprenentatge basat en projectes i el treball cooperatiu són l’eix d’aquesta proposta, en la qual l’alumnat exerceix de guia virtual mitjançant setanta codis QR.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las escuelas y los centros de educación de personas adultas: grandes desconocidas y aliadas necesarias
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Saber desconfiar para poder saber
Ens agradaria que quan l’adolescent deixés l’escola no hagués perdut les ganes d’aprendre, que sabés com ho pot fer per continuar adquirint coneixements i que no li venguessin explicacions plenes de falsedats. Com ho aconseguirem?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Nuestros ojos como vigilantes del cambio climático
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Del tablero a la pizarra
Alumnes del màster de secundària i professorat novell expliquen la primera vegada que es van trobar amb una situació nova, algun fet de la pràctica docent que els va cridar l'atenció o una experiència que volen destacar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recomendación de...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
The social dilemma. El dilema de las redes sociales
Rebre una notificació, treure el mòbil de la butxaca i contestar. Cada cop que desbloquegem el telèfon i interactuem hi ha una empresa que lluita perquè passem més temps a la seva aplicació, ja sigui WhatsApp, Instagram o Twitter. El nou capital és l’atenció. I això és just el que pretén denunciar The Social Dilemma.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyecto Museo de Artistas de Jaén
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.