Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Potser és un bon moment per tornar-se a aixecar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'emoció de la lectura, l'emoció de la trobada
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En líni@: La religió a debat
A continuació, us presentem els comentaris que ens vau fer arribar després d’haver llegit l’article compartit al fòrum de la web: «El nou currículum de religió», que va escriure el Raül Manzano, director de les revistes Guix i Aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Futur professional o present personal
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Josep M. Farré, mestre de presons. Confiar en les persones
«Fer de mestre a la presó és igual que ensenyar a l’aula. El que té de diferent és l’espai on es fa, que no és una escola. S’hi segueix el mateix currículum que el d’Ensenyament. Hi treballem la llengua, la informàtica, etc. Els alumnes són adults de 20 a 70 anys i, com a tot arreu, n’hi ha que tenen ganes d’aprendre...»
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Model dialògic de prevenció i resolució de conflictes
A partir de l’experiència de la comunitat d’aprenentatge de l’escola Mare de Déu de Montserrat, de Terrassa, exposem aquí el model dialògic de prevenció i resolució de conflictes. Model que pretén incorporar el concepte de la pau com un requisit per transformar l’aula, així com les vides de l’alumnat i el seu context social, a fi de contribuir a evitar l’exclusió social i superar els problemes de convivència que pateixen molts centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tertúlies literàries dialògiques
Compartir la lectura contribueix a construir el coneixement, atorga valor a la paraula, a l’opinió amb base argumentada i ajuda a crear espais de diàleg on es reflexiona sobre el que s’ha llegit. Les tertúlies literàries dialògiques són actuacions educatives d’èxit (AEE) que consisteixen a debatre sobre les millors obres de la literatura clàssica universal en el marc de les comunitats d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tots som importants i junts som imparables
Els grups interactius constitueixen una actuació educativa d’èxit que promou que els infants aprenguin més i que augmentin els valors i les actituds òptims per fer possible una educació millor per a l’alumnat de la nostra escola. Aquest article l’escrivim la Carme i l’Eulàlia, la directora i una mare de l’escola pública Els Horts, del barri de la Verneda (Barcelona).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Idees clau sobre les altes capacitats a l’escola
Les creences determinen les conductes dels docents. L’atenció a la diversitat està condicionada per les creences existents a l’entorn del fet diferencial. La formació inicial i permanent permet contrarestar els efectes negatius dels prejudicis i dels estereotips. Per fer això, s’han d’aclarir conceptes i cal promoure la detecció precoç. Hi ha un ampli ventall de recursos i models d’atenció educatius i a les altes capacitats intel·lectuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«One day - one expression»
Els anys d’implantació del bilingüisme al nostre centre ens han permès detectar-hi possibilitats de millora. Al present article, us mostrem un projecte de treball segons l’enfocament AICLE realitzat des de l’àrea d’educació física, la característica principal del qual rau en la comprensibilitat per part de l’alumnat, la baixa exigència de recursos i la facilitat d’aplicació en altres centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Stephen Ball: Educar o mesurar? «L'educació orientada a proves externes limita el desenvolupament dels infants»
La conversa amb aquest sociòleg britànic ens il·lustra de manera planera sobre com convergeix el neoconservadorisme espanyol que inspira la LOMCE amb altres corrents mundials i les nefastes conseqüències que tot plegat pot tenir per a l’educació i, en definitiva, per al futur dels nostres infants i les nostres societats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El centre docent com a escola de ciutadania
Mitjançant la participació activa de la infància en l’àmbit escolar, els infants adquireixen coneixements, desenvolupen destreses, habilitats i actituds per practicar l’exercici actiu de la ciutadania, un dels objectius de l’educació primària. Entre les estratègies metodològiques que afavoreixen la participació de la infància a l’escola, hi ha l’assemblea.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lectura és cultura
L’escola pública La Serreta, de Santpedor (Bages), és un centre de gran dinamisme, que dóna molt de valor a la participació activa dels infants, al coneixement a partir del contacte directe amb la realitat i que planteja propostes de relació entre companyes i companys d’edats diferents, amb el convenciment que tothom hi guanya.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com podem fer un rellotge d'aigua?
Hi ha molts tipus de rellotges. Els uns porten busques i se’n diuen analògics, uns altres donen l’hora amb xifres i reben el nom de digitals, inclús trobem aquells que combinen els dos procediments. A més, n’hi ha de grans, de menuts, de butxaca, de paret, de canell, de plàstic, de ferro, d’or i fins i tot de diamants. I també d’arena i de boles. La nostra proposta, però, és fer un rellotge utilitzant aigua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Poliedres animats. Creativitat, matemàtiques i TIC
Mitjançant aquest projecte, l’alumnat aplica els seus coneixements matemàtics d’una manera manipulativa, creativa i cooperativa. Al mateix temps, vincula la creació realitzada amb les eines que coneix de les noves tecnologies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El programa "Èxit lector"
Presentem un projecte lector que incideix en la comprensió lectora de manera cooperativa. Nou i pioner, el programa «Èxit lector» marca un camí que cal seguir per utilitzar les TIC a l’aula. El projecte, que gaudeix del suport de l’editorial Cruïlla, s’està implementant aquest curs en escoles pilot de l’àmbit lingüístic català.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experiències educatives des de les AMPA
Una AMPA és una oportunitat per als pares, les mares i els mestres de treballar conjuntament per l’escola. És una plataforma oberta a la participació i a la reivindicació de tots els aspectes referents a l’educació. Ensenyants i famílies tenen un objectiu comú: aconseguir la millor formació per als nens i nenes en el marc d’una societat democrática.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Sent la música i crea art
La finalitat d’aquesta proposta és desenvolupar les diferents facultats de la persona integrant les diverses àrees curriculars. Es basa en la música i en alguns dels elements principals que la componen (tempo, ritme, so, text cantat o recitat, etc.). La importància que té rau en l’experiència viscuda de manera activa, en la qual l’infant participa de bon començament. També perquè es vinculen la música, la psicomotricitat, l’expressió i el llenguatge plàstic, matemàtic i verbal, els medis social i natural, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Sent la música i crea art
La finalitat d’aquesta proposta és desenvolupar les diferents facultats de la persona integrant les diverses àrees curriculars. Es basa en la música i en alguns dels elements principals que la componen (tempo, ritme, so, text cantat o recitat, etc.). La importància que té rau en l’experiència viscuda de manera activa, en la qual l’infant participa de bon començament. També perquè es vinculen la música, la psicomotricitat, l’expressió i el llenguatge plàstic, matemàtic i verbal, els medis social i natural, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Millorem les nostres capacitats de gestió emocional?
No hi ha emocions «bones» i emocions «dolentes», ja que totes tenen una funció: ens avisen d’alguna cosa i ens predisposen a actuar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Webs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Viatge: Morriña. Galícia, un lloc diferent
Galícia és allà on hi ha una persona gallega. A Galícia, hi trobem moltes coses per admirar, per veure, per conèixer. Galícia és olors, d’humitat, de mar, de neu; és sabors, de cocidos, de peixos i de mariscos, de formatges i de vins. Galícia és històries, mites, llegendes, contes, tradicions. Galícia és molt més que un sentiment. És Rosalía de Castro, Pondal, Enríquez, Cunqueiro.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aquest monogràfic aprofundeix en algunes de les actuacions pedagògiques d’èxit que donen els millors resultats educatius possibles segons les evidències de la comunitat científica internacional. Les revistes científiques més prestigioses del món estan publicant els resultats de les investigacions realitzades, els quals ens ajuden a comprendre per què aquestes actuacions comporten un progrés més que unes altres a les vides de les nenes i els nens d’arreu del món.