Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La hora de la educación pública
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Para qué tantas actividades?
Les docents i els docents podem distingir entre dos tipus d’activitats: les que serveixen per reforçar el que s’ha après i les que serveixen per aprendre. L’alumnat es pregunta: «Per què tantes activitats?». El repte del professorat qüestionat és fonamentar les seves accions, pensar el que fa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Experimentar la escritura teatral por medio de una red social
Les xarxes socials són imprescindibles per a la majoria del jovent. Segons la meva experiència, la utilització d’Instagram facilita i enriqueix els processos d’ensenyament-aprenentatge i, de la mateixa manera, permet aproximar l’alumnat al tractament de continguts curriculars des d’una òptica renovadora. A continuació s’exposen aquells aspectes que cal tenir en compte per dissenyar propostes que relacionin aquestes eines amb l’escriptura i la pràctica teatral.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jordi Cots: «Infancia viene del latín in-fans, aquellos que no hablan, que no tienen voz»
Enguany, que el 20 de novembre fa 30 anys de la Convenció dels Drets dels Infants, parlem de Jordi Cots i Moner, advocat i mestre. L’any 1965 neix Rosa Sensat i ell n’és cofundador juntament amb Marta Mata, el 1978 llegeix la seva tesi sobre la Declaració Universal dels Drets de l’Infant, el 1980 crea la Comissió de la Infància de l’Associació Justícia i Pau de Barcelona, el 1997 és nomenat adjunt al Síndic de Greuges per a la defensa dels drets dels infants i el 2011 rep la Creu de Sant Jordi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Complicidades, ayudas mutuas y corresponsabilidades
Relacionar-nos amb les famílies ha de deixar de ser una obligació i esdevenir una oportunitat per al centre i l’alumnat. Cal compartir les fites que es pretenen aconseguir amb aquesta relació, la mirada que tenim sobre les mares i els pares i la manera com s’entén la seva participació. Cerquem les potencialitats, les habilitats, els coneixements i els interessos de totes dues parts per construir una comunicació que ens uneixi, que possibiliti i que sumi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
#junt@smillor
La comunicació i la relació amb les famílies constitueix un pilar del procés de transformació i innovació a l’Institut Escola Daniel Mangrané. Un treball en equip que les dota d’un paper actiu i apoderat que genera repercussions i accions transversals a l’aula, al centre i a l’entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para potenciar complicidades entre familias y centros
La complicitat entre les famílies i els centres educatius és un aspecte clau per al desenvolupament integral i l’èxit dels adolescents, però sovint trobem barreres que dificulten aquesta relació tan necessària. En el present article s’hi faciliten alguns materials i recursos que poden inspirar aquest procés.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mirar el mundo con los ojos del otro. El mapa de empatía
El mapa d’empatia és un instrument útil per a l’orientació i la tutoria, aplicable en distintes situacions. Ens permet sistematitzar l’adopció d’altres perspectives, quelcom que fem intuïtivament, per comprendre millor el nostre alumnat, els seus interessos, les seves motivacions, les seves capacitats i, en definitiva, oferir una resposta educativa millor.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació a l´hora y la secundaria obligatoria
Podem utilitzar el temps com una eina de transformació al servei de l’educació? Els horaris acadèmics poden ser un instrument per avançar cap a una educació més equitativa i integral? Aquest article recull la proposta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i la Fundació Jaume Bofill de repensar els horaris per promoure la salut, el benestar i l’aprenentatge dels infants i del jovent.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Linares 1875, un proyecto interdisciplinar
Aquest article mostra un projecte didàctic interdisciplinari, interdepartamental, que implica tota la comunitat educativa i que persegueix l’objectiu que l’alumnat representi la vida en una localitat minera del segle xix. Prèviament s’investiga sobre la moneda de l’època, els moviments obrers, els cafès cantants, el treball infantil i la vida de les dones dels minaires.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Taller de Teatro Foro en el instituto
Al present article hi mostrem una experiència que, basant-se en la metodologia de treball del teatre de l’oprimit i el teatre fòrum, obre un espai de reflexió i acció. Deu estudiants de primer de batxillerat posen en escena diferents conflictes i situacions d’injustícia social relacionades amb la desigualtat de gènere. Les seves propostes teatrals serveixen d’excusa per començar a «assajar» el canvi social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ilusiones y desilusiones. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Carta para empezar el curso (2)
La professora respon a l’alumne que li ha escrit una carta. Arribem a pactes, vosaltres voleu saber i jo vull que descobrim junts. Intentem aconseguir que l’institut sigui un bon lloc per estar-s’hi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Venganza o perdón?
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
No saber o no saber nada
Alumnes del màster de secundària i professorat novell expliquen la primera vegada que es van trobar amb una situació nova, algun fet de la pràctica docent que els va cridar l'atenció o una experiència que volen destacar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elogio de la educación lenta
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La recomendación de...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La biblioteca de los libros rechazados
Aquesta película és una mirada irònica sobre el món editorial de París, un ambient elitista i reduït, amb directius que es mouen pel màrqueting, on es dona més importància a la forma que al fons, un fet que també succeeix en el món del cinema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contrapublicidad
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.