Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quins clàssics triem per a la secundària obligatòria?
Ampliar el corpus més enllà de les fronteres nacionals, seleccionar, d’entre «els grans llibres», els adequats per a cada context, acompanyar-ne la lectura a les aules, renunciar a l’enciclopedisme historicista sense abandonar la història i posar l’accent en el desenvolupament de les habilitats d’interpretació són alguns dels camins per continuar defensant la necessitat de llegir els clàssics a la secundària obligatòria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La lectura dels clàssics a secundària
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contrast entre textos com a estratègia d'apropament als clàssics
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Quina odissea és l’Odissea?
L’article analitza un projecte d’ensenyament multimèdia i hipertextual sobre l’Odissea que ha estat dissenyat en format de pàgina web. Amb apartats específics per a alumnat i professorat, s’hi emfasitza la intertextualitat i la lectura de fragments. S’hi treballa per recorreguts triats com una manera de generar comunitat d’interpretació i d’aprendre sobre l’obra, el seu contingut i la manera com està escrita.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir i imitar Montserrat Roig per aprendre sobre la realitat i la ficció
Els estudiants s’endinsen en el món literari de Montserrat Roig i de la narració realista, psicològica i social tot escrivint una novel·la que imita l’obra Ramona, adéu,organitzada a partir de tres veus de dones de generacions diferents. El llibre permet activar la inquietud per conèixer fets socials, culturals i polítics de tot el segle xx a través de les vides de les tres protagonistes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rutes literàries: viure la literatura
Les rutes literàries són un recurs privilegiat per treballar la literatura, ja que situen l’alumnat en el context de l’obra, amb la qual cosa la converteixen en una experiència viva. Per captar l’interès dels estudiants, la ruta literària s’ha de plantejar com una exploració del text i de la ciutat, amb l’objectiu de situar la trama narrativa en uns espais reals i d’aprofundir en el coneixement del context de l’autor i de l’època.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els clàssics a l’escola? I tant que sí!
Els clàssics han de ser a l’abast dels infants i del jovent per evitar que siguin una lectura per a pocs i, per tant, que tinguin una eficàcia reduïdíssima. La manera d’obrir aquests llibres a tots els públics és adaptar-los-hi, però tota aquesta adaptació ha de ser fidel a l’original i mantenir el seu atractiu. Alguns exemples en mostraran l’actualitat i ens faran adonar de com la diversió es barreja amb l’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Llegir Bodas de sangre a secundària
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Estratègies per a l´adquisició lexicosemàntica a través de les TIC
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Harry Potter i l’ensenyament de la literatura espanyola
Incentivar l’alumnat de secundària en l’estudi de les obres més icòniques de la literatura espanyola constitueix un repte per al docent. La proposta didàctica que recull l’article té com a objectiu motivar l’alumnat utilitzant Harry Potter i el mètode Rowling. Per treballar-la, es desenvolupa una metodologia dinàmica, flexible i transferible.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En context: Literatura en miniatura: com podem escriure microrelats
En el marc d’un taller de microrelats s’hi proposen activitats per exercitar la creativitat des de tres vessants: l’activació de la mirada lectora, el títol i la combinació d’elements narratius. Com a exemple d’avaluació, s’hi planteja una activitat de recapitulació i formació de conceptes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Materials a examen: Las lenguas que nos rodean
Es valora el recurs educatiu obert (REO) que porta per títol Las lenguas que nos rodean, que treballa diferents continguts lingüístics per a primer i per a segon curs d’ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos per a l'aula: L’assaig. Entre la novetat i la polèmica
Partint d’un text que es localitzi en un lloc web, s’analitzen les característiques de l’assaig i se’n realitza un de breu sobre el mateix tema.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenya: Laboratori lector
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenya: Pompeu Fabra, l'aventura de la llengua
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenya: La lectura. Entre el paper i les pantalles
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ressenya: Les veus del professorat. L´ensenyament i la gestió de les llengües a secundària
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.