Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cinquanta números de FÒRUM
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L’autonomia dels centres educatius o l’autonomia institucional
En commemoració dels 50 números de Fòrum, reproduïm l'editorial publicada al Butlletí informatiu, núm. 3 el desembre del 1992, al voltant de l'autonomia de centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«L´autonomia dels centres educatius o l´autonomia institucional». La tria de... Carme Armengol
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Gestió de conflictes a la secundària». La tria de... Mariano Royo
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestió de conflictes a la secundària
Aquestes ratlles fan referència a un treball sobre resolució de conflictes i mediació iniciat l’any 1998 en un institut d’educació secundària. Inclou la creació i el funcionament d’un Servei de Mediació Escolar i l’aprenentatge a l’aula de les tècniques de resolució de conflictes a través d’un crèdit variable titulat Vida i conflicte. D’altra banda, el contacte amb professorat en els cursos de formació permet aportar alguns comentaris compartits sobre la situació actual de la secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista a Joan Carles Mèlich
Cal parlar de comportaments ètics en els cursos de formació? No caldria parlar de responsabilitat ètica en l’exercici professional? Pot un centre, com a organització, tenir un codi ètic en el seu PEC? És positiu homogeneïtzar les respostes a totes les possibles situacions amb feixos de normes i reglaments? No minva l’assumpció de responsabilitat individual i/o professional? I si un professor actua èticament davant d’un alumne al marge de la norma implícita en la cultura del centre? Què ha de fer la direcció en aquests casos? Aquestes i altres preguntes van sorgir en l’entrevista informal, que vam tenir el plaer de compartir amb el professor Joan-Carles Mèlich durant gairebé dues hores, un autèntic plaer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Entrevista a Joan Carles Mèlich». La tria d'... Agnès Gradaïlla
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«L´escola, lloc per a la identitat d´una població». La tria de... Francesc Viñas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L´escola, lloc per a la identitat d´una població
L’escola Mestres Munguet-Cortés de Vilanova del Vallès és la materialització d’una il·lusió compartida pels components d’una comunitat. Des de l’escola, pares i mestres van projectar l’espai escolar pensant que havia d’estar connectat amb el veïnat, el bosc i l’edifici del centre cultural, i que havia d’estar equipat amb una biblioteca/mediateca, un pati amb arbrat divers i una pista poliesportiva. Des de l’ajuntament van assumir aquest repte i van trobar una resposta satisfactòria per a tothom.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Uns retalls de la història de la revista
Aquestes línies pretenen transmetre, sobretot, els meus records del temps en què vaig formar part del Consell de redacció de la nostra revista . No serà una història pròpiament dita, ni tampoc un reconeixement explícit de noms i cognoms que al llarg dels anys han integrat l’equip redactor de Fòrum. Sí que em sembla que amb aquest xic de retalls agrairem a totes les persones que han dedicat temps i esforç perquè la revista fos una font de debat i actualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Història del Fòrum Europeu d´Administradors de l´Educació (FEAE) de l´Estat espanyol. Una primera part
Ja han passat trenta anys des que vaig tenir coneixement, d’una manera una mica peculiar, de l’existència d’una organització de caràcter europeu que integrava professionals de perfil divers interessats en la direcció i l’administració de l’educació. Explicar-ne ara la història em resulta complicat, tot i la documentació gairebé completa que conservo d’aquella època. Prefereixo recórrer a la memòria i narrar de manera més personal com vaig viure l’experiència, des dels primers contactes l’any 1988 fins que em vaig retirar dels càrrecs que vaig exercir en l’estructura de govern de l’organització cap a l’any 1998, després de la intervisitation de Kristiansand, a Noruega. És molt probable que quedin a la rebotiga de la meva memòria algunes dades o persones. En demano disculpes si és així.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrevista a Antoni Zabala: «Fòrum és troncal per a Graó, des del principi»
Antoni Zabala i Vidiella, president de l’Institut de Recursos i Investigació per a la Formació, entitat que sota la marca Graó edita llibres i revistes pedagògiques, membre de l’equip creador de Guix, Elements d’acció educativa el 1977 integrant la seva formació i l’experiència de pedagogia pràctica de l’escoltisme. Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació, és professor especialment de didàctica, organització i currículum a l’Institut de Ciències de l’Educació. Aporta construcció teòrica i pràctica a la formació de mestres i professors i també assessorament a centres, a institucions i a l’Administració educativa. És autor de llibres i articles en l’àmbit de la didàctica general, el desenvolupament curricular i la formació del professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.