Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos núm. 77: Juguem amb les lletres.
Els exercicis de llenguatge que presentem a continuació intenten, partint de la idea de missatge i comunicació, fer descobrir a l'alumnat la gran riquesa que pot representar la combinació d'uns signes que, a priori, són totalment arbitraris i que adquireixen sentit segons la complexitat d'aquestes combinacions. Al mateix temps, els infants s'adonen que només esdevenen comprensibles per mitjà de la seva correcta grafia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Conflictivitat a l'ensenyament secundari.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un repte: millorar l'ensenyament de les ciències.
Ningú no posa en dubte que és important ensenyar ciències a tota la població i a tots els nivells de l'ensenyament. Però, tot i que pot semblar estrany, no hi tant d'acord sobre què vol dir ensenyar ciències i aprendre'n, quins són els continguts d'aquesta àrea, quines característiques haurien de tenir els mètodes per ensenyar, què i com cal avaluar, etc.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les isòbares a l'escola.
Un ½home del temps+ presenta unes orientacions de com es poden explicar aquests temes, per tal de fer-los entenedors i engrescadors per a l'alumnat, i presenta la seva experiència en una escola concreta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre biologia. Creixement i desenvolupament dels éssers vius.
½Aprendre biologia+ pot significar moltes coses. Des del punt de vista de l'autor, als primers anys de primària significa aprendre a reconèixer aspectes clau dels fenòmens de la vida, buscar explicacions i organitzar-les per poder-los interpretar. Una manera d'aconseguir-ho és realitzar activitats on es relacionen l'experimentació amb la discussió, correlacionant fenòmens en aparença dissímils, assolint interpretacions segons aspectes o punts de vista disciplinaris definits i coherents, de manera que es pugui construir una idea pròpia d'ésser viu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La paleontologia: fòssils, interpretació i significat.
La gea és una part de les ciències experimentals. La paleontologia no és una part de la història, ni de l'arqueologia ni d'altres ciències. Té categoría pròpia en l'estudi de la Terra i, per tant, ha de tenir el seu paper en el coneixement del món que ens envolta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El cicle de l'aigua, una altra vegada!
Tot i que cap professor o professora de ciències discuteix la importancia del cicle de l'aigua, aquest és un tema que, en general i sobretot a l'ESO, es tracta de manera ràpida i sense aprofundir-hi. Aquest article reivindica l'interès de treballar el cicle de l'aigua a les diferents etapes educatives (primària, secundaria obligatòria i postobligatòria) per diferents raons.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Possibilitats de la càmera digital.
Partint de la base d'entendre l'expressió com a eina de desenvolupament de la personalitat i la creativitat dels nens i nenes, les autores d'aquest article presenten una experiència que es basarà en els diversos tipus d'expressió amb el suport de la fotografia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
ACI: una eina útil al servei de l'escola.
Al CEIP Pere Calders del municipi de Polinyà, situat al Vallès Occidental, ja fa quatre anys que porten a terme un sistema d'ACI (adequació curricular individual), que pot servir per donar solucions a les demandes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Necessitats educatives especials i teatre
Aquest article pretén donar idees per poder representar una obra teatral sense haver de renunciar a tot el que necessàriament s'ha d'anar fent al mateix temps; això ens ajudarà a poder incloure sense pors aquesta estratègia tan motivadora i eficaç en el procés d'ensenyament/aprenentatge del nostre alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pautes i estratègies per al desenvolupament curricular. Procediments comuns i capacitats bàsiques.
Una de les preocupacions més debatudes en tot l'ensenyament secundari obligatori és el nivell de coneixements que els alumnes i les alumnes assoleixen en acabar l'etapa. A l'IES Mollet, de Mollet del Vallès, aquesta problemàtica es va fer palesa arran dels resultats de l'avaluació inicial portada a terme amb l'alumnat de primer de batxillerat, que hi accedia de la primera promoció de l'ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diversitat sociocultural i aprenentatge de les llengües: aspectes bàsics des d'una orientació intercultural.
Tot seguit farem un breu repàs als factors més ben establerts que cal tenir en compte en els tres aspectes bàsics per plantejar l'aprenentatge de les llengües en contextos de diversitat sociocultural, des d'una orientació intercultural. Per aprofundir en algunes d'aquestes reflexions, remetem els lectors i les lectores al número monogràfic de gener de 2001, ½Llengües, ètnies i cultures a l'ensenyament+, de la revista Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, d'aquesta mateixa editorial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿És necessària una contrarreforma educativa?
El document ha rebut ja el suport de professores i professors d'instituts d'educació secundària i d'universitat de tot l'Estat, com també de responsables d'organismes i institucions vinculades a l'educació i a la formació del professorat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Globalització, globus terraqüi i mapes.