Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Situacions d'aprenentatge
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Coeducar(-nos)
Viure l’educació des dels principis de la coeducació és una necessitat actual, és beneficiós tant per a l’alumnat com per a tota la comunitat educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Elena Arias, professora de la UB: «La tecnologia és fonamental, però sense un canvi de mentalitat no es derroquen les barreres»
La vida d’Elena Arias va fer un tomb el 2002. La convivència amb una retinopatia diabètica des de la joventut es va complicar amb fins a tres noves malalties autoimmunitàries que van provocar-li, entre altres símptomes, la visió doble. Després d’anys d’esperes i cirurgies, el resultat, avui, és una discapacitat reconeguda perquè mai no va recuperar totalment la visió que tenia fa vint anys. Aquesta dificultat la va obligar a adaptar-se i a reinventar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Canviar el món des de l´escola
En aquest monogràfic presentem experiències de quatre centres educatius que promouen una educació transversal que sobrepassa els continguts i els procediments formals. Aposten per una educació activa que pretén que l’alumnat sigui corresponsable del seu futur com a ciutadà. La seva aspiració és educar els infants i joves perquè siguin capaços de construir un món més solidari, més just, més unit i millor. I com se’n surten? Fent visibles els principis de la Carta de la Terra i els objectius de l’Agenda 2030.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Implicats en una educació ecosocial compromesa amb l´entorn
La petjada ecològica és una evidència que ens preocupa a nivell social i educatiu. Aquesta inquietud palesa en l’àmbit pedagògic fa que al nostre centre treballem de manera sostenible per millorar l’entorn que ens envolta. Promovem els ODS i els principis que regeixen la Carta de la Terra englobats en el projecte Implica’t+ i pretenem transmetre uns valors ecosocials essencials per promoure el canvi que, com a escola, volem veure en el món.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escola La Joya: un paradís ecològic
L’Escola La Joya duu a terme un projecte integral que busca fomentar un aprenentatge de qualitat, rescatar les tradicions, vincular la tecnologia amb el medi ambient, inculcar el consum sostenible d’aliments sense químics, ensenyar a tenir cura d’espècies menors i la demostració de l’economia circular tot buscant l’autosostenibilitat del projecte al llarg del temps, tot això de manera pràctica i vivencial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Abraçades de Paper: un projecte de sensibilització social i compromís amb la Carta de la Terra
Amb l’arribada de la Carta de la Terra al CPR Plurilingüe Cervantes de Lugo es va dur a terme el projecte Abraçades de Paper en què tota la comunitat educativa es reafirma en el camí emprès en el marc del projecte de centre en relació amb la manera de créixer, compartir i caminar en societat per a la preservació del planeta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Finca Tierra Prometida: un model d´educació transformador
A l’Escola San Francisco de Peñas Blancas de San Ramon (Costa Rica) s’ha implementat el projecte vinculat a les tasques agropecuàries de la Finca Tierra Prometida. En aquest entorn els i les estudiants aprenen continguts curriculars d’una manera vivencial a través del cultiu de la terra per produir aliments bàsics i la cria de pollastres, gallines ponedores i vaques en un sistema estabulat. Aquesta iniciativa fomenta el desenvolupament integral de l’alumnat i fomenta un compromís amb l’aprofitament racional dels recursos naturals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prevenció del suïcidi amb la base a l´escola
Els programes de prevenció del suïcidi amb la base a l’escola són eficaços per prevenir el suïcidi i les autolesions no suïcides, perquè incrementen el coneixement i la consciència sobre el suïcidi, i milloren les habilitats per buscar ajuda. Aquests programes també s’han associat a més benestar emocional. Per tant, és necessari fomentar polítiques educatives i estratègies preventives de la conducta suïcida que s’apliquin al context escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Contribuïm a augmentar el coneixement literari i lingüístic mitjançant la conversa literària
Presentem una experiència de dinamització lectora impulsada per la conversa literària. D’una banda, aquesta proposta convida a descobrir el valor personal de la lectura, ja que cadascú pot fer-ne una interpretació pròpia. De l’altra, pretén explorar-ne la dimensió social tot creant vincles entre l’alumnat i compartint estratègies de comprensió i d’interpretació lectora del text i de la imatge, en una atmosfera de respecte i de diàleg.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pensar visualment o visualitzar pensaments
Encara que l’ús d’imatges és fonamental a la infància, a mesura que avancem en el procés d’aprenentatge formal, el visual perd protagonisme i el seu paper queda reduït a una mera il·lustració dels continguts textuals. Davant aquesta situació pensem que és necessari oferir a l’alumnat una eina que com el visual thinking li permetin l’accés al coneixement a través de la creació de mapes visuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els reporters de la història
Aquest article descriu el desenvolupament del projecte col·laboratiu compartit entre escola i universitat. Els protagonistes de l’experiència són els cinquanta-quatre alumnes de les classes de cinquè i sisè de primària de l’escola Pompeu Fabra, de Salt (Gironès), i el grup de tretze alumnes de la Universitat de Vic matriculats a l’assignatura Didàctica de les Ciències Socials, del doble grau en Mestre d’Educació Infantil i Primària en menció anglesa. Aquesta col·laboració s’ha vertebrat entorn de la participació del grup de primària en el projecte Reporters de la història.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una invitació a viatjar amb els llibres
Els cinc-cents anys de la primera volta al món per part de Magalhães i Elcano i els cent-cinquanta anys de la publicació de La volta al món en vuitanta dies són dues efemèrides que convé recordar i aprofitar. La lectura de llibres on el viatge sigui present és una bona manera de conèixer el medi que ens envolta i de conèixer-nos a nosaltres mateixos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció!: ODS 3: Salut i benestar
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. En aquesta proposta abordem l'ODS 3: Salut i benestar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció!: Edició especial d'art i cultura
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: Els ODS en acció. Pretenem empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. En aquesta proposta abordem una Edició especial d'art i cultura.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció!: Carnet ODS (actualitzat)
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu el Carnet ODS per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ODS en acció!: Rúbrica d'avaluació
«Els ODS en acció!» és una proposta de treball interdisciplinari amb la finalitat d'empoderar els professionals del món cultural i educatiu a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible a les seves aules o centres educatius, perquè entre tots i totes siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local. Aquí teniu la rúbrica d'avaluació per a l'alumnat. La proposta de treball concreta de cada ODS la trobareu publicada mes a mes. Us animeu?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Walter Benjamin
Walter Benjamin va pronosticar l’inici de la fi de la creació artística. Allò que fins aleshores havia perdurat en el temps com a inefable passava a ser desplaçat per l’evolució tecnològica arran de la mercantilització de l’art i la reproducció en massa d’allò que havia estat irrepetible i impossible de duplicar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Què ens diu la recerca científica?: L'educació bilingüe en una llengua estrangera
L’educació bilingüe té efectes immediats (i positius en el desenvolupament) psicolingüístic i sociolingüístic sobre els i les estudiants. L’educació bilingüe és un repte per a professorat, centres educatius, famílies i l’alumnat mateix amb nombrosos avantatges, si bé cal tenir expectatives realistes i d’acord amb el context d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'evidència en la pràctica: L'educació bilingüe en una llengua estrangera. Una metodologia activa per fomentar el bilingüisme
La indagació científica fora de l’aula pot afavorir la implementació del programa bilingüe a la matèria de Science. L’experiència ha tingut lloc a l’escola Arteaga, a Sucina, a la Regió de Múrcia, amb alumnat bilingüe d’educació primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Preguntes amb resposta
Actuar pel clima comença per comprendre què ens està passant i també per fer-ho entendre a les persones del nostre entorn. Quan la nostra feina és l’educació, la nostra responsabilitat és doble. Heus aquí una colla de preguntes que potser ens plantegem. I que tenen resposta.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La gestió del canvi
Gestionar el canvi no és fàcil. Es necessita un lideratge pedagògic, distribuït i afectiu que transformi l’escola. Una manera de fer-ho és a través del disseny, el desenvolupament i l’avaluació d’un pla estratègic de millora participat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
STEAM per aprendre sobre els canvis físics i químics de la matèria
En aquest treball es presenta una proposta d’aula amb enfocament STEAM dissenyada i duta a terme amb alumnat de 5è d’educació primària per treballar els canvis físics i químics de la matèria.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Famílies i alumnes descobrint junts el misteri del temps
Fixar-nos en la manera com el pas del temps afecta les persones i l’entorn esdevé una oportunitat per treballar plegats, família i escola, en benefici de la qualitat de l’aprenentatge de l’alumnat. Volem experimentar, entre altres coses, què passaria si visquéssim sense poder mesurar el temps. En què ens afectaria?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'impacte i els riscos de les pantalles. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Hi ha un fantasma en aquesta casa
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Benvinguts a Grimwood
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Aventures d’un flautista anomenat Tristràs
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia: Robotland: Guia a través de la història dels robots
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Hem llegit: La flor de pedra: L'aventura de la Filosofia a l'Educació
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Trobades i convocatòries
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena inclusió
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.