Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Temaris del segle passat
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educar a casa
En aquest article d'opinió, Carlota Sala reflexiona sobre l'oportunitat que representa educar a casa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El camí de la competència digital docent
En aquest article d'opinió, José Antonio Márquez comenta la tendència a nivell europeu a reconèixer i certificar la competència digital docent per poder identificar nivells, detectar necessitats i oferir respostes formatives adequades mitjançant un estàndard de consens.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La ceguesa de les notes
Les notes esdevenen un aliat de l’exclusió, la competitivitat i l’individualisme. No tenen raó de ser si no és per establir nivells d’alumnes vàlids i no vàlids. Cal aspirar a realitzar una avaluació autèntica que atorgui sentit al procés d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ainhoa Pujana, una trajectòria professional versàtil: «Les noves generacions ja no treballaran en una mateixa escola tota la vida»
Definir la carrera professional de l’Ainhoa no és gens fàcil. Geòloga de formació, va escriure la seva tesi sobre cristal·lografia. Però allò va ser solament el començament de tot plegat. La seva inquietud professional l’ha portada a ser investigadora, professora d’infantil, de secundària i de batxillerat, directora en un centre rural i formadora en un berritzegune.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entra al teu joc: realitat virtual i storytelling
La realitat virtual (RV) és un univers màgic en el qual els somnis esdevenen realitat mercès a l’ús de la tecnologia, la qual ens facilita que creem un entorn simulat. La possibilitat d’entrar en aquest món i d’interactuar-hi és el que diferencia la RV d’altres tipus de continguts digitals. En aquest article es presenta com s’ha dut la RV a l’aula de quart curs d’educació primària del centre públic CEIP Ponte dos Brozos, d’Arteixo (la Corunya).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tecnologia en aules de comunicació i llenguatge
A les línies següents s’hi descriu un cas d’intervenció psicoeducativa combinada, on les eines tecnològiques adquireixen un paper rellevant en l’aprenentatge i el desenvolupament de la comunicació de l’alumnat. L’experiència té lloc en una unitat específica de comunicació i llenguatge de la província de València on s’escolaritza alumnat amb trastorn de l’espectre autista (TEA) i altres alteracions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tecnologies a l’escola per millorar la comunicació
Les TIC han arribat a l’escola per quedar-s’hi i, plantejades des d’una perspectiva pedagògica ben definida, poden ser l’eina que afavoreixi la millora de l’educació en un sentit ampli. En aquestes línies hi descrivim les bondats de l’aplicació ClassDojo en una aula de sisè de primària d’un centre públic de compensació educativa. Els resultats mostren un augment important de la participació de les famílies en la vida acadèmica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Rosa Regàs: «Som el que hem après a la infància. Com més enrere, millor»
Rosa Regàs va assistir, dels 3 als 5 anys, a l’escola que Célestin Freinet tenia a Saint Paul en Vence (França). Recorda que tot ho feien en grup, grans i petits: passejaven, cuidaven un trosset d’hort cadascú, es banyaven despullats a la piscina, assistien a les xerrades que els feien Freinet i la seva dona i aprenien a llegir amb unes lletres d’estrassa. Però, darrere d’aquestes activitats senzilles, s’amaga un aprenentatge «d’aquells que es claven a l’ànima» i que, pas a pas, ha anat conformant la seva personalitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transformem les reunions amb les famílies
A l’educació infantil i primària és possible transformar la reunió amb les mares i els pares en una experiència gratificant que permeti compartir i generar aprenentatge. Només cal proposar reptes nous a les famílies i deixar que en siguin les protagonistas.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Projecte per a alumnes amb altes capacitats basat en el model CAITAC i les intel·ligències múltiples
L’alumnat amb altes capacitats necessiten programes actius d’aprenentatge que el motivin i que els permetin desenvolupar la seva creativitat. El model CAITAC (constructiu, autoregulat, interactiu, tecnològic per a altes capacitats) ofereix indicacions sobre com es poden organitzar activitats d’enriquiment per a aquests infants. D’altra banda, el model d’intel·ligències múltiples de Gardner permet contemplar els punts forts i els punts febles de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una experiència d’animació a la lectura amb escolars subsaharians
La lectura és un hàbit que s’adquireix en contextos diferents, i l’àmbit familiar és un dels més significatius. A les llars d’immigrants subsaharians de la ciutat de Múrcia la lectura a casa no és considerada una activitat plaent, sinó utilitària. En aquest article s’hi relata una experiència en la qual la biblioteca del barri i els domicilis dels infants constitueixen dos entorns idonis perquè els infants subsaharians s’acostin al llibre i llegeixin.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Avaluar per a conèixer-se, avaluar per a aprendre
Creieu possible que l’avaluació sigui gratificant fins al punt d’esdevenir una eina d’autoconeixement? Pot l’avaluació ajudar a crear interessos profunds i marcar el camí d’hàbits i d’eleccions vitals? En l’article us presentem dues experiències d’avaluació del CEIP Maria Lluïsa Serra, de Maó. L’una s’ha dut a terme amb alumnat i l’altra, entre els docents. En aquestes activitats es veu com l’avaluació ha contribuït a augmentar l’autoconeixement i a crear un compromís amb la lectura que intuïm que serà per a tota la vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De l’avorriment
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Col·labora amb els companys i les companyes
Aquesta activitat, pensada per al cicle mitjà de primària, pretén impulsar la cooperació i l’ajuda mútua entre l’alumnat. Amb ella s’intenta que percebin la importància i la necessitat de les relacions entre companys i companyes de classe, així com els beneficis que suposen per a tothom.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Geo Aumentaty, realitat augmentada per geolocalitzar informació en temps real
L’aplicació Geo Aumentaty ens permet crear rutes amb punts d’interès associats (POI) utilitzant realitat augmentada. D’aquesta manera podem mostrar informació en temps real sobre punts diferents geolocalitzats en un mapa interactiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esmorzar literari a la biblioteca
Presentem una activitat que sorgeix d’una proposta de l’Hospital de Dia d’Adolescents de Granollers, amb la col·laboració de la xarxa comunitària --biblioteca Roca Umbert i institut Celestí Bellera--, que persegueix l’objectiu d’amplificar el sentit psicosocial inclusiu d’un projecte de lectura que intenta aportar eines de reflexió i d’enriquiment personal als participants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les construccions de pedra seca
Presentem un projecte la realització del qual acaba aportant un servei a la comunitat. La idea bàsica del treball és descobrir les construccions (aparentment senzilles) de pedra seca de l’entorn immediat, fer un estudi de les utilitats que ofereix i, finalment, difondre i comunicar la importància de la conservació d’aquest patrimoni mitjançant una exposició.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Emocions a escena!
El professorat d’educació musical tenim la gran sort d’impartir una matèria que és plena de possibilitats. Independentment dels continguts musicals, a través de l’ensenyament d’aquesta matèria podem obtenir un gran nombre de recursos per ajudar el nostre alumnat a créixer personalment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Emocions a escena!
El professorat d’educació musical tenim la gran sort d’impartir una matèria que és plena de possibilitats. Independentment dels continguts musicals, a través de l’ensenyament d’aquesta matèria podem obtenir un gran nombre de recursos per ajudar el nostre alumnat a créixer personalment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Davant la incertesa. Respostes saludables
Per afrontar els nous reptes... Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades. Convocatòries. El racó digital
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Humor
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enfront del model d’aules de l’escola tradicional amb horaris i agrupaments rígids al llarg del curs escolar, les aules de l’escola digital han de ser flexibles en la gestió del temps i de l’espai, estar connectades a la xarxa i ser pedagògicament innovadores perquè l’alumnat visqui experiències d’aprenentatge valuoses tot combinant el temps presencial amb el virtual.