Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Argumentación y debate
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enseñar a argumentar en sexto de primaria
Aquest article pretén mostrar una seqüència didàctica experimentada a sisè de primària durant el curs 2019-2020 a l’escola Lluís Revest, de Castelló de la Plana. La seqüència «Aprenem a argumentar» s’emmarca dins d’una pràctica que situa l’argumentació en un lloc rellevant en tres àmbits d’intervenció: la presa de decisions sobre la vida del centre, la construcció del coneixement científic i la reflexió explícita des de la classe de llengua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Es correcto decir Hay que frenar al coronavirus?
Una gramàtica funcional i descriptiva ofereix un ventall d’opcions lingüístiques, la selecció de les quals està condicionada per les necessitats comunicatives del parlant. Saber argumentar sobre el perquè d’aquesta selecció requereix guiar els estudiants tant en l’observació de la llengua i en la reflexió sobre els seus usos com en la construcció de coneixement gramatical explícit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Argumentar para aprender
L’article presenta una investigació a l’aula que conjuga l’aprenentatge de temes acadèmics d’àmbit social amb el desenvolupament d’habilitats argumentatives. A partir dels coneixements previs sobre un tema controvertit, se segueix un procés basat en lectures, debat, anàlisi i reflexió. L’objectiu és elaborar un text argumentatiu escrit, fruit del debat, ben estructurat, ric en arguments i rigorós en els conceptes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Los «detectores» de falacias en los debates de los estudiantes sobre cuestiones sociocientíficas
En el marc d’una investigació basada en l’argumentació dels estudiants sobre controvèrsies sociocientífiques (CSC), s’ha promogut que diversos alumnes (els «detectors») seguissin el debat intentant detectar les fal·làcies que s’hi utilitzaven. Els resultats posen de manifest algunes de les que es produeixen més habitualment.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Geuk Esan, tomamos la palabra
El treball a l’aula amb la llengua oral formal continua sent un dels reptes que cal superar. Geuk Esan (‘prenem la paraula’) ha estat una experiència en la qual l’alumnat de quart de secundària i batxillerat, davant de dos-cents assistents, ha defensat durant tres minuts, en basc, castellà, anglès i francès, la seva postura argumentativa sobre el tema «I tu, què faries per canviar el món?».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Preparamos al alumnado para que exprese su opinión por escrito?
Podria semblar que l’escolarització prepara l’alumnat per expressar les seves opinions per escrit. Això no obstant, si preguntem als estudiants de segon de batxillerat fins a quin punt es veuen preparats en referència a aquest aspecte, descobrim les inseguretats que pateixen. Des del punt de vista educatiu i ciutadà, és útil disposar d’estratègies que activin aquestes capacitats. L’experiència que relatem desvela algunes claus que poden servir per treballar aquesta qüestió als centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El lugar de la argumentación en las programaciones didácticas
El present article proposa que es reflexioni sobre el lloc que l’argumentació ha d’ocupar en les programacions didàctiques i suggereix algunes propostes per afavorir els aprenentatges argumentatius i millorar la coordinació entre les àrees lingüístiques i no lingüístiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un viaje por las Leyendas de Bécquer
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mira (y lee) lo que viene. Adaptando los clásicos a la plataforma Netflix
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Qué nos dice la investigación científica: El feedback en los aprendizajes: evidencias neuroeducativas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La evidencia en la práctica: El feedback en los aprendizajes: evidencias neuroeducativas. El feedback durante las revisiones mutuas de cartas
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
En contexto: Proyecto teatral: Viviendo en la escalera de Buero
Viviendo en la escalera de Buero és la selecció, adaptació i representació de sis fragments de l’obra teatral Historia de una escalera, d’Antonio Buero Vallejo. Els objectius que persegueix són els següents: aprofundir en el coneixement de les circumstàncies politicosocials d’aquell temps, comprendre la situació que viuen els personatges i els temes que s’hi tracten, fomentar l’expressió de les emocions i percebre el món que els envolta comparant-ne l’evolució i la transformació en traslladar-se a una altra època.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Materiales a examen: Nuevas rutas
Es valora la unitat didàctica digital «Nuevas rutas», adreçada als nois i noies de primer d’ESO. Forma part del llibre digital de l’alumnat d’aquest curs dintre del projecte d’Anaya Suma piezas, destinat a treballar la matèria de llengua castellana i literatura. És una maqueta oferta per l’editorial a la qual es pot accedir lliurement i que treballa aspectes d’aquest àmbit relacionats amb tots els blocs de contingut del decret curricular.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para el aula: Aprendiendo a argumentar
Es proposa treballar l’argumentació de manera pràctica. Per fer-ho, es plantegen dues activitats basades en el joc i que tenen com a objectiu la planificació i la composició d’un text argumentatiu. En aquesta activitat ens basem en l’obra Las claves de la argumentación, d’Anthony Weston.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recursos para el aula: El Monte de las Ánimas: un pódcast de leyenda
La proposta didàctica següent té com a objectiu treballar l’expressió oral a partir d’una llegenda de Bécquer. Aquesta tasca està inclosa dintre d’una seqüència didàctica que se centra a mostrar el moviment literari del Romanticisme. S’adreça a l’alumnat de quart d’ESO.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Encuentros
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reseña: Los tiempos verbales del español
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.