Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre en aquesta situació (II)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenents autònoms
Les funcions executives i els processos metacognitius són elements fonamentals perquè les nostres alumnes i els nostres alumnes esdevinguin aprenents autònoms. Durant el període de la COVID-19 s’han posat de manifest moltes mancances en la competència dels discents per aprendre a aprendre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Miguel Ángel Aragón: «L’educació és un bé públic que no s’ha de desvirtuar i que cal treballar des del col·lectiu»
El Miguel Ángel va començar en el món de l’educació de manera casual. En acabar la carrera de Químiques l’any 1974 va trobar feina com a professor en un antic centre d’un poblet de Segòvia. Encara que al començament la seva idea era fer la tesi i treballar, la intensitat del moment i l’efervescència que estava experimentant el món educatiu el van portar a abandonar la seva primera idea i quedar «enganxat» per sempre a l’àmbit de la docència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Navegant amb una forta tempesta (part 2)
Aquest text neix de la necessitat de plasmar per escrit reflexions al voltant de com plantegem la tornada a l’escola. La covid-19 continua decidint i marcant el rumb de les nostres vides, almenys així serà en el futur proper. Estem en un procés d’elaboració del projecte de direcció per a una nova escola de Barcelona, i tot el que passa ens obliga a pensar com encarem el repte que tenim al davant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Transicions: dels confinaments als retrobaments
Amb molta il·lusió compartim el projecte Transicions: Dels confinaments als retrobaments, que neix fruit d’unes reflexions espontànies, alhora que profundes, al voltant de la situació que estem vivint. Som professionals de l’àmbit educatiu que amb molta alegria, art, humor i amor el posem al vostre servei. Res ens farà més feliços que el mireu, el remeneu, hi aporteu criteris nous i ens en feu retorns, propostes de millora i suggeriments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Planificació de la proposta: Transicions: dels confinaments als retrobaments
Amb molta il·lusió compartim el projecte Transicions: Dels confinaments als retrobaments, que neix fruit d’unes reflexions espontànies, alhora que profundes, al voltant de la situació que estem vivint. Som professionals de l’àmbit educatiu que amb molta alegria, art, humor i amor el posem al vostre servei. Res ens farà més feliços que el mireu, el remeneu, hi aporteu criteris nous i ens en feu retorns, propostes de millora i suggeriments.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Us espero a l’altra banda de la pantalla
1 dia + és 1 dia menys és la solució trobada per poder arribar a tot l’alumnat d’una zona rural gallega que no disposa de prou mitjans tecnològics per afrontar classes virtuals. A través d’aquest projecte els infants gaudeixen cada dia realitzant un repte, un enigma o un desafiament, gràcies als quals adquireixen continguts curriculars a través d’un aprenentatge competencial.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ambients d’aprenentatge
Els canvis constants en la societat insten els sistemes educatius a adaptar-se i a respondre als nous entorns que van sorgint. Des de les escoles hem de donar resposta a aquests reptes, cosa que implica la necessitat de posar en pràctica un model educatiu en el qual l’alumnat pugui viure experiències que li permetin construir el seu propi procés d’aprenentatge de manera significativa, un model centrat en les capacitats. I és dins d’aquest marc on trobem els ambients d’aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ambients a l’Escola dels Encants
Aquest és un article descriptiu centrat en les comunitats i en els ambients d’aprenentatge de l’Escola dels Encants, de Barcelona. Pretenem seguir un petit recorregut relatant la finalitat del centre tot explicant-ne la configuració i l’estructura que emprem per dissenyar un ambient. Finalment els descrivim tots i en presentem la correspondència entre les comunitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Ambients a primària, oportunitat per descobrir nous horitzons
El nostre objectiu és exposar la nostra experiència i la nostra motivació personal i professional en la creació, el sentit, el disseny, l’organització i l’avaluació d’ambients d’aprenentatge a la comunitat de mitjans, primer, segon i tercer d’educació primària al col·legi públic Mendigoiti Ikastetxea, de Mendillorri, un barri situat a l’est de Pamplona, a 1,6 quilòmetres del centre de la ciutat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els ambients d'aprenentatge
Al CEIP Molí d’en Xema treballem mitjançant diferents metodologies globalitzadores i innovadores, una de les quals són els ambients d’aprenentatge. Els ambients del nostre centre han sofert molts de canvis. Hem partit de la piràmide de Maslow per tenir en compte les necessitats de l’infant i, d’acord amb el currículum, hem trenat una línia d’escola respectuosa amb el ritme de cada infant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Espai i ambients d’aprenentatge
En l’aprenentatge per ambients l’organització dels espais ajuda a crear connexions entre les diferents experiències educatives que hi troben els infants. El seu disseny arquitectònic és clau en totes les escales que presenta. L’objectiu d’aquest article és analitzar com un disseny adequat dels espais pot afavorir aquest tipus d’aprenentatge, per tal de poder-ho tenir en compte en els processos de transformació dels centres de primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Reflexions sobre la formació inicial de mestres i la detecció de situacions de salut mental d’estudiants
A les facultats d’Educació ens trobem amb el dilema de com tractem l’alumnat que pateix situacions de salut mental i que està realitzant els estudis de mestre. L’article analitza aquesta realitat en relació amb les competències professionals que ha de tenir una docent o un docent, les repercussions que tenen en el mateix sistema les decisions que es prenguin i les qüestions ètiques envers el mateix estudiant.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com un pop fent malabars
Tenint en compte que la pertinaç manca de recursos a l’escola pública és un llast, en aquestes línies explicarem algunes idees pràctiques que poden ajudar a avançar cap a un model d’atenció educativa tan inclusiu com sigui possible sense deixar-hi la pell. Rescatarem algunes de les experiències de treball col·lectiu –guardeu-vos-en l’aspecte col·lectiu com la clau– que faciliten l’aplicació del DUA a l’escola pública Carlos Cano, de Fuenlabrada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pensar i dir
Segon curs de primària del CEIP Es Pont, de Palma de Mallorca. Cap als darrers capítols del llibre que llegim hi ha una gran festa i els personatges –tots vegetals– ballen desaforadament. Per mostrar diferents tipus de danses que ens ajudin a imaginar com deu ser la festa portem a l’aula la reproducció de quatre quadres en 3D.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Protegim-nos de la calor
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Pixton: el còmic com a recurs a l’àmbit educatiu
El còmic pot ser un recurs fantàstic per adquirir competències clau diferents, en especial la competència en comunicació lingüística. Pixton és una eina molt intuïtiva i fàcil d’utilitzar que ajuda l’alumnat a empoderar-se respecte al seu propi aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un conte escriureu, tan bé com sabreu!
Més enllà d’integrar la tecnologia en l’activitat diària del nostre alumnat, el concepte d’aula intel·ligent pretén donar suport a l’aprenentatge personalitzat, actiu i col·laboratiu mitjançant l’ús d’espais educatius eficients, adaptables i motivadors. Les aules intel·ligents són espais escolars pensats per al benestar de tothom i també per potenciar l’aprenentatge i el desenvolupament integral de l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Gestió de l’aprenentatge de les llengües: Let’s make art in English!
Per millorar l’expressió i la comprensió oral de la llengua anglesa a l’etapa d’educació primària, a la nostra escola es va decidir remodelar les sessions d’anglès augmentant-ne les hores que s’hi dedicaven dins de l’àrea d’educació visual i plàstica i fent un taller d’art a cada nivell.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La introducció del pensament computacional a la nostra escola
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Drets i deures dels infants
Basant-nos en la proposta de rebel·lió 6 del llibre de Francesco Tonnucci Manual de guerrilla urbana (2007), hem generat una dinàmica grupal per reflexionar sobre els drets establerts a la Convenció sobre els Drets de l’Infant, adoptada per les Nacions Unides l’any 1989.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tancament de les escoles davant la COVID-19. Riscos contra reptes
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprendre més enllà de l’escola. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades. Convocatòties
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en qüestió
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.