Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La formació inicial del profesorat de secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Societat del coneixement, riquesa i desigualtats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Creació d'una aula d'acollida.
Actualment, els centres educatius es troben davant d'un considerable augment d'alumnes de nacionalitat estrangera, la quantitat dels quals pot arribar a percentatges desmesurats. És el cas de l'escola CEIP Perú, del barri de Sants de Barcelona, amb un 85% d'immigrants. La major part d'aquests alumnes són procedents del centre i del sud d'Amèrica, seguits pels del Magrib, sense oblidar altres països asiàtics. Hi tenim representació de vint-i-quatre nacionalitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aula d'acollida: model d'atenció a l'alumnat nouvingut.
L'institut Jaume Callís és un dels dos centres d'educació secundària, de titularitat pública, de la ciutat de Vic. Hi ha quatre línies d'ESO i batxillerat, amb torn de nocturn. L'alumnat prové, bàsicament, de la ciutat de Vic i de les poblacions de Sant Bartomeu del Grau, Gurb i Santa Eulàlia de Riuprimer.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'acollida de l'alumnat immigrant a l'IES Alfons Costafreda de Tàrrega.
El procés d'acollida de l'alumnat estranger és la suma d'una infinitat de passos, intervencions i recursos que pretenen facilitar i accelerar tot procés de transformació que ha de viure l'alumne nouvingut.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Selecció bibliogràfica i referències a Internet sobre aules d'acollida. Guia de recursos.
L'article que es presenta ofereix una selecció bibliogràfica i referències a Internet sobre aules d'acollida
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Vivim la història a l'etapa d'educació infantil.
Aquest article explica una visita guiada a les ruïnes d'Empúries amb els infants de segon cicle d'educació infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El teatre com a estímul de l'expressió oral a parvulari.
Davant la problemàtica de llenguatge que trobem sovint a parvulari, l'equip d'educació infantil de la nostra escola va decidir posar en marxa tot un seguit d'activitats, a fi d'estimular l'expressió oral de forma lúdica i atraient per als nens i nenes. El teatre podria ser una resposta a la dificultat lingüística, ja que es tracta d'una experiència que no només motiva l'alumnat, sinó que el professorat també sent emocions i sensacions molt gratificants quan es realitza.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El nostre pla estratègic. Com ens hem organitzat.
Millora de la qualitat del centre en l'educació intercultural, en el marc d'una escola per a tothom: integració i procés d'ensenyament-aprenentatge dels alumnes nouvinguts d'altres ètnies i cultures.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Còc-tel de gambes.
Em pregunto quin mal hi ha a incorporar a plantejaments propis idees alienes, i només trobo arguments per defensar que no hi ha res de mal i sí moltes possibilitats de treure'n quelcom de bo.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Fòrum Social per l'Educació a Catalunya. Crida per un debat social.
Per tal d'iniciar els debats que convergiran en la realització del Fòrum a finals de febrer de 2005, el setze de juny de 2004 es va realitzar la primera xerrada debat sobre l'eix 2 de treball del Fòrum, que porta per títol ½Quina educació per a quina societat?+.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Infants amb estrès?
En la societat tradicional, el temps es vivia al ritme quotidià, independentment de la voluntat de les persones. En canvi, en la societat moderna, com diu Cardús (2001), el temps és viscut com una mercaderia que s'ha d'invertir, estalviar, que no es pot perdre. És un bé limitat, que no es pot malbaratar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La importància de l'educació.
Un altre cop encetem curs! Els nens i les nenes estan contents de retrobar els seus companys i companyes i d'afrontar el repte que significa un curs més: noves
mestres, d'altres que ja coneixen... A l'AMPA ens posem en marxa amb les activitats extraescolars que completaran l'educació dels nostres fills i filles i amb les xerrades de l'escola de pares i mares.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
GUIXdos núm. 108: Descoberta del cel de nit, una aproximació al coneixement de l'Astronomia.
La Fundació Pere Tarrés desenvolupa activitats d'educació ambiental amb més de vuit centres especialitzats en la descoberta de la natura. En tots s'organitzen programes de treball especialitzat en el coneixement de l'astronomia i l'observació del cel nocturn. Això no obstant, recomanem especialment un centre especialitzat en la temàtica de l'observació del cel de dia i del cel de nit, centrat en el món de la meteorologia i l'astronomia, com és l'escola del Cel de Montsec Mur (Pallars Jussà), on els estudiant desenvolupen programes específics de descoberta del cel nocturn i observació estel·lar
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aula d'acollida: una eina per al present i una millora per al futur.
El Moviment Educatiu del Maresme (MEM) és un moviment de renovació pedagògica inclòs dins de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya. En una de les jornades adreçades a professorat d'ensenyament secundari, va sorgir la necessitat d'elaborar aquest document. Va ser a partir d'aquestes jornades que un grup de persones, format per professionals de secundària, professorat de TAE i d'aules d'acollida, equips directius i professionals del programa PEC (educació compensatòria), ens vam posar a treballar. El document pretén aportar una proposta de com hauria de ser l'organització d'una aula d'acollida (AA). Aquestes aules han de constituir l'eina per oferir una resposta educativa a les alumnes i als alumnes d'incorporació tardana matriculats al
centre de secundària.