«¡Enamórate de tu cerebro!». Itinerario educativo sobre el sistema nervioso
¿Qué es el dolor y por qué lo sentimos? ¿Cómo actúan las drogas en el sistema nervioso? ¿Qué ocurre cuánd...
Egoisme i altruisme
En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simp...
Pla d´igualtat jo = tu
La nostra experiència ens referma a considerar que la coeducació -com a proposta pedagògica en què la formació i l&...
Disparar l’amígdala
«Sense emoció no hi ha aprenentatge», ens ensenya el professor Mora. Aquesta hiperrepetida frase que tant utilitzem des de la recer...
L’ensenyament de l’oralitat a la classe de llengua
L’oralitat, la lectura i l’escriptura són pràctiques a partir de les quals el coneixement circula pel centre, alhora que s&o...
Viure bé en temps de canvi. Respostes saludables
Sabem que hi ha accions que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu....
Eva Martínez Pardo, mestra, formadora i terapeuta
L’Eva Martínez Pardo ha estat l’autora d’aquesta secció, «Retrats», fins al present número i avui s...
Els aspectes motors de l’activitat gràfica i la seva educació
L’article tracta sobre la relació entre activitat gràfica, moviment i desenvolupament psicomotor com a base per a l’educaci&...