La composició escrita. Com ensenyem a escriure, com n’aprenen els alumnes?
L'article planteja tres qüestions: els aspectes bàsics sobre la composició escrita com a objecte d'ensenyament i aprenentatge; una apr...
La subjectivitat a l’aula
En aquest article, hi volem relatar una experiència d'aprenentatge de dos continguts bàsics de l'assignatura de llengua (l'objectivitat...
El currículum i la programació de llengua i literatura
L'objectiu d'aquest article és abordar els aspectes fonamentals del currículum vigent (LOE) de llengua i literatura, oferir una línia ...
Com treballem a l’aula
En aquest article, es presenten les característiques bàsiques del treball per projectes i es concreten en el model de seqüència didà...
El diàleg a l’aula des de la perspectiva sociocultural
En aquest article, hi explorem els trets generals de dues nocions desenvolupades pels estudis socioculturals interessats en la interacci...
L’anglès com a llengua vehicular a la primària
En aquest article, s'hi explica de quina manera la nostra escola fa que els nens i les nenes vegin l'anglès com una llengua per comunica...
Aprendre matemàtiques a secundària a través de l’anglès
El present escrit és una mostra d'algunes de les activitats AICLE, de matemàtiques a través de l'anglès, dutes a terme amb alumnes de...
Canta i et diré com t’expresses
En aquest article, s'hi presenta una proposta pedagògica que és fruit de diverses experiències d'aplicació de la glosa en escoles de ...