La subjectivitat a l’aula
En aquest article, hi volem relatar una experiència d'aprenentatge de dos continguts bàsics de l'assignatura de llengua (l'objectivitat...
El currículum i la programació de llengua i literatura
L'objectiu d'aquest article és abordar els aspectes fonamentals del currículum vigent (LOE) de llengua i literatura, oferir una línia ...
Com treballem a l’aula
En aquest article, es presenten les característiques bàsiques del treball per projectes i es concreten en el model de seqüència didà...
El diàleg a l’aula des de la perspectiva sociocultural
En aquest article, hi explorem els trets generals de dues nocions desenvolupades pels estudis socioculturals interessats en la interacci...
L’anglès com a llengua vehicular a la primària
En aquest article, s'hi explica de quina manera la nostra escola fa que els nens i les nenes vegin l'anglès com una llengua per comunica...
Aprendre matemàtiques a secundària a través de l’anglès
El present escrit és una mostra d'algunes de les activitats AICLE, de matemàtiques a través de l'anglès, dutes a terme amb alumnes de...
Canta i et diré com t’expresses
En aquest article, s'hi presenta una proposta pedagògica que és fruit de diverses experiències d'aplicació de la glosa en escoles de ...
Per què insistim en conversar per aprendre ciències?
En aquest article, hi defensem la necessitat de conversar per aprendre ciències a partir d'exemples i reflexions extrets d'una recerca e...