L’àlbum il·lustrat: gaudi literari o recurs imprescindible per a l’aprenentatge lector?...
L'objectiu d'aquest treball ha estat comprovar que els àlbums illustrats, si són mediats adequadament pels mestres, esdevenen productes...
Conversem, llegim i escrivim. Aprenem amb sentit
La pràctica de la conversa adquireix un paper fonamental, tant en la construcció del coneixement com en la gestió i el desenvolupament...
Llegir i escriure en el primer cicle de prmària: aportacions d’una recerca
En aquesta contribució, es dóna compte d'una recerca que ha abordat les condicions de l'ensenyament de la llengua escrita. És producte...
Desfem tòpics per millorar l’ensenyament de la lectura i l’escriptura
Moltes de les idees que tenim sobre com aprenen els infants a llegir i a escriure són tòpics profundament arrelats, però no per això ...
El procés d’alfabetització inicial
Els canvis socials i tecnològics de les últimes dècades, les informacions sobre els processos cognitius que gestionen les activitats d...
Presentació de la monografia: La lectura i l’escriptura al cicle inicial de primària. Propòsit...
Ressenyes. Llengua i acollida
La composició escrita. Com ensenyem a escriure, com n’aprenen els alumnes?
L'article planteja tres qüestions: els aspectes bàsics sobre la composició escrita com a objecte d'ensenyament i aprenentatge; una apr...