Juan Malabar: «Tant el conte com el joc simbòlic són un assaig de la vida»
Hi havia una vegada un jove mestre madrileny d’educació infantil que, després de treballar dotze anys a l’escola públ...
Naturar els espais d’aprenentatge
Pilar Calçada i Balcells Associació 8 Colors. Santa Coloma de Queralt (Tarragona) La renovació pedagògica actual és inherent ...
Milena en qüestió
L’extraordinar valor de la vida quotidiana
De vegades ens ha passat que, parlant de l’escola, apareix el terme vida quotidiana referit a les rutines i que aquesta expresió s’...
Un submarí a l’escola!
Arribada del submarí a l’escola en ple procés d’estudi sobre el fons marí. Oportunitats, reptes per al projecte. Espe...
Justícia climàtica?
Els més perjudicats són els qui menys culpa hi tenen Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replant...
Victoria Jiménez, Associació SIMROMI (dones gitanes). Si la mare canvia, tot canvia
És una Dona Gitana. Així, sí, amb majúscules. M’admira la força del seu discurs, la dignitat amb què p...
Biblioteques escolars al Brasil
En aquest article, s’hi presenta l’experiència d’una xarxa pública de difusió de la lectura que pretén p...