PISA 2009: una primera mirada
Las posibilidades del informe PISA para conocer los rendimientos educativos son de gran valor. Ello implica analizar los resultados no s...
Cuando el Camino de Santiago se vuelve clase de francés
"Si Mahoma no va a la montaña." La primera parte de este popular dicho fue suficiente para empujarnos a asumir un singular reto. El Cami...
Estrechar la brecha digital
IntroducciónEl debate sobre los usos de los videojuegos es uno de los más vivos y omnipresentes en nuestras discusiones públicas sobre...
Entrevista a Jordi Plana Arrasa, gerent del Serveis d´Educació de la Diputació de Barcelona
Els ajuntaments han tingut, des dels inicis de la democràcia, un paper destacat de lideratge de les polítiques educatives de les ciutats...
Per una elecció escolar que contribueixi a l´equitat escolar i social: estratègies des del ter...
L’elecció escolar és un element clau en la lluita contra la segregació escolar. Per la recerca sabem que com més hom...
Treballar les normes a l’escola
L’objectiu d’aquest article és mostrar el valor pedagògic de la reflexió sobre les normes que regulen la participaci&...
Com participa tota l’escola en un projecte
El Projecte Junts és una manera d’entendre, de fer i de treballar per projectes. A l’escola, partim de l’agrupació de ...
Que ve el llop!
La literatura infantil ha tractat molt sovint la figura del llop com un personatge ferotge i malvat. Al nostre centre, hem plantejat un p...